miten kimppakyydissä jaetaan menovesikulut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jortsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jortsu"

Vieras
Jos lähdetään autolla reissuun ja kyydissä on Jorma, Jorman vaimo Sinikka, Sinikan ystävät Irene ja Maire. Ennen reissua Jorma menee tankkaamaan. Matkalla heille tulee riitaa. Irene on sitä mieltä, että he kaikki maksavat 1/4 bensasta. Tässä tapauksessa Jorma elättää vaimoaan, joten joutuisi maksamaan tämänkin osuuden, eli puolet bensasta. Jorma ehdottaakin että kustannukset jaetaan kolmeen osaan. Ja siitäkös Mairekin kimpaantuu. Miten te palstalaiset hoitaisitte tämän ropleeman?

Auto on Jorman ja hän ajaa ja pitää autosta huolta, tehkää siis niinkuin hän pyytää.. älkääkä nyt moisista riidelkö, ette te nyt varmaan maailman ympäri oo ajamassa.

• Tykkää
Reactions: as if
Mä laskisin jokaiselle sen neljäsosan, sillä pääsee se Jorman vaimokin mukaan. Ei mulle kuulu heidän tiliasiansa.

Jos mä olisin pyytänyt kyytiä jonnekin, minne Jorma vaimoineen ei ollut alkujaan menossa, maksaisin bensat kokonaan.

Ihan arkielämässä en ala laskea euroja vaan annan "omantunnon mukaan" sen verran, että hyvin kehtaan olla kyydiyttävänä, eli maksan itse enemmän kuin auton omistaja. Tai maksan hänelle edes aterian/kahvit kun pysähdytään huoltikselle. Ikään kuin vaivanpalkkana.

Yhteistyössä