Miten kiinteydyn???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinnamon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cinnamon

Uusi jäsen
22.06.2007
20
0
1
Ennen raskaaksi tuloa olin super timmissä kunnossa ja kävin säännöllisesti salilla. Raskauden aikana muutin mieheni kanssa uudelle paikkakunnalle, jossa salille pääseminen on kyllä mahdollista mutta vaikeaa, sillä matka sinne on pitkä ja tietty nyt kun vauva määrää arjen tahdin, niin salillekaan ei mennä enää niin helposti kuin ennen :D

Minulla olisi mahdollisuus mennä salille kahdesti viikolla iltaisin, mutta tuo sali on sellainen, joka vaatii vuoden sitoutumisen. Tavallaanhan se on ok, että kun on sitoutunut, niin sitten tulee myös käytyä treenailemassa. Mutta pelkään pahoin, että vauvan vuoksi en aina pääse siellä käymään, sillä ainahan pieni ihminen voi järjestää yllätyksiä, jolloin vanhempien omat menot luonnollisesti jäävät kakkossijalle.

Minulla on kuitenkin hirmuinen into ja motivaatio kiinteytyä, sillä vauva on nyt 3kk ja vatsan seudulla on edelleen aika paljon ylimääräistä.

Mitä siis tekisin? En ole oikeastaan koskaan harrastanut juoksua, mutta sanokaahan te viisaammat, saako sillä kropan kuntoon? Kun katselen esim. televisiosta juoksukisoja, niin juoksijoillahan on tosi hoikka vartalo ja tuumin, että saako tällainen "normaali ihminen" kuinka nopeasti itsensä kiinteäksi pelkästään aerobisella liikunnalla...?

Salilla käyminen on ollut minulle vuosikaudet SE JUTTU, mutta sivutuotteena olen kärsinyt pahoista lihassäryistä etenkin niskan ja selän alueella. Kivut loppuivat sen myötä, kun en enää käynyt salilla ja uskon niiden johtuneen joko väärästä tekniikasta tai huonosta venyttelystä. Kun olen käynyt nyt pari kertaa juoksemassa, niin vastaavaa kipuilua ei ole ollut.

Tiedän, että jos alkaisin vain juosta, se vaatisi sikäli kovaa itsekuria, kun kukaan ei silloin "pakota" liikkumaan, kun ei ole sitoutunut mihinkään maksuohjelmaan. Mutta sittenpä en olisi myöskään stressissä :o , kun joku kerta en pääsekään vaikkapa miehen työmatkan vuoksi salille ja harmittaa, kun klubimaksu on maksettu...

Jos jollakulla teistä on kokemusta juoksusta, niin kertokaa ihmeessä, millaisella määrällä saa hyviä tuloksia aikaan!!! Olen 173 cm ja paino on nyt 61 kg. Laihduttaa en haluaisi, vaan todellakin KIINTEYTYÄ!!!

Heips! Itse liityin kuntosalin jäseneksi vauvan ollessa 6kk. Silloin ei enää ollut niin kiinni imetyksessä (ei sillä, että olisi kiinteitä paljoakaan syönyt vaan että syöttöväli oli jo monta tuntia) joten pääsi pyörähtelemään salille ihan milloin vaan. Noh, ennen tytön nukkumaanmeno aikaa (tissille nukahtaja) Mies tekee pääsääntöisesti aamuvuoroa, tosin joskus on reissussa joka tarkoittaa sitten jopa viikon salitaukoa :o :o Mutta niistä on selvittävä. Nykyään käyn vähintään 3 kertaa viikossa jumpassa tai salilla, mutta useimmiten 5 kertaa. Matkaa on n.15km. Ja nyt kun neiti on 10kk ikäinen, yösyötöt jääneet pois ja nukahtaa jopa paremmin isän kanssa, niin voin ihan rauhassa käydä salilla illallakin. Paremmin sitä nyt ehtii, kuin sitten joskus työelämässä ollessa - nyt on päivät lapsen kanssa, mutta kun on töissä, on se ilta lapsen omaa aikaa. Sitten tulee aika myöhäiset salireissut kuvioon ja viikonloppujumpat :) Noh, tässä on vielä onneksi monta vuotta aikaa treenata!

Tuloksia saa kyllä aikaan ihan niissä jumpissa käymisellä ja saliltahan saa saliohjelman ja vinkit kiinteytymiseen, samoin tekniikaan ihan kädestä pitäen (salilaitteilla on todella helppo tehdä liikkeet väärin). Pitää vaan olla kärsivällinen, eikä odottaa että paikat on timmit heti seuraavalla viikolla ;)

Mun oma pohdintani sanoisi juoksusta, että siinä ei juurikaan se vatsa kiinteytyisi. Olettaisin, että kilpajuoksijat ovat aina olleet hoikkia?

Mutta kyllähän sä vielä voisit antaa kropan levätä ja palautua synnytyksestä :)

Yhteistyössä