Miten kestää ystävän katkeuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksais ei

Vieras
Mulla on todella alkanut keittää yli ystäväni jatkuva katkeruus ja kateellisuus minua ja muita ihmisiä kohtaan..
aina muistaa toitottaa kuinka helppoa mulla on kun mun lapset nukkuu yöt heräämättä, on autot, talot,
meille tuntuu paistavan aurinko kun taas heidän pihallaan sataa jatkuvasti..muutenkin mun elämäni on kuitenkin NIIIIIIN paljon helpompaa olevinaan..
Tämän kaverin näkeminen on alkanut tuntua minusta todella raskaalta..

Minä hylkäsin yhden tuollaisen. Viimeinen niitti oli, kun alkoi kulkea mun exän kanssa "salaa".
Asia olis ollut ihan ok kun olis kertonut reilusti.
Kaikki oli tosi hankalaa hänen kanssaan + toi valitus kaikesta, joka päivä.

Jostain se katkeruus kumpuaa, menetetty nuoruus ja vaihdevuodet tms.. kysyisin kyllä tälläiseltä ystävältä suoraan että onko sulle tuosta ollut jotain hyötyä elämässä vai kasvaako se katkeruus vaan tuolla tyylillä ja kannattaako se millään tavalla, voisitko koittaa ruveta ajattelemaan vähän positiivisemmin pikkuhiljaa ja koittaa pitää omista asioista huolen?

Joo raskasta tuota jatkuvaa valittamista on kuunnella, aina koitan myös muistuttaa että talot yms.. on velalla hankittu ja maksan niitä monta vuotta, ei ole minun vika on toinen on elämässään mokannut luottotiedot yms...
Olenkin alkanut pitämään etäisyyttä tähän ihmiseen kun tuntuu ettei koskaan mitään positiivista asiaa ole..

Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Anna meren se selvittää
Kuka viereesi jää
Ja jos silloin kun myrsky soi
Vain sun kumppanis vaikeroi
Vene lähimpään rantaan vie
Jääköön pois mikä lie

Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Anna tunturin selvittää
Kuka viereesi jää