Miten kertoa vanhemmilleni!!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon siis menossa 2vk päästä jyväskylään hotelliin mun kaverin perheen kaa. Ja mun pitää ite maksaa osa hotellista ku
Ja me ollaa siel koko vkl. Plus et mun pitää maksaa ite ruoka, mitä haluun ostaa ja sit se hotellista osa. Mummolle oon sanonu ja se antaa 100€ mut miten kerron mun äidille et tartten viel 150-200€

Minkä ikäinen olet ja oletko saanut luvan lähteä? Siitä kannattaa jutella ennenkuin lupautuu mukaan. Reissuista on aina kustannuksia kuten majoitus, ruoka, shoppailu.
Jos et ole vielä mitään puhunut nii aloitat sillä että kerrot matkasta ja pyydät lupaa päästä mukaan ja samalla kerrot kustannuksista.

Minkä ikäinen olet ja oletko saanut luvan lähteä? Siitä kannattaa jutella ennenkuin lupautuu mukaan. Reissuista on aina kustannuksia kuten majoitus, ruoka, shoppailu.
Jos et ole vielä mitään puhunut nii aloitat sillä että kerrot matkasta ja pyydät lupaa päästä mukaan ja samalla kerrot kustannuksista.
Olen 14 mutta kaikki on ok kaverin vanhemmille. En ole luvannut vielä mitään varmasti sanoin vain että varmaan pääsen mutta kaveri on sellainen kuka luulee liikoja. Mutta en vain pysty pyytää äitiltä lisää rahaa ku ei olla mistään köyhimmästä mutta ei rikkaimasta. Ajattelin laitaa vaikka viestiä koulun aikana

Ei se nyt riitä että kaverin vanhempi sanoo ok. Olet kuitenkin vain 14. Ilmeisesti sinulla ei ole hyvää keskusteluyhteyttä vanhempiesi kanssa?
Omaa sinun ikäistäsi en päästäisi ihan heppoisin perustein.

Olet ihan väärässä järjestyksessä hoitamassa asioita, jotta saisit luvan.

Nyt suosittelen kertomaan äidille, että kaveri on menossa viikonlopuksi perheensä kanssa sinne hotelliin. Kerrot, että pääsisit heidän mukaansa, mutta joutuisit maksamaan oman osasi hotellista ja syömisesi. Sitten on vaikein osuus eli hyvät perustelut, miksi äidin pitäisi päästää sinut sinne ja vielä maksaakin siitä hyvästä. Viesti ei ole papas mahdollinen tapa kysyä asiasta.

Olen 14 mutta kaikki on ok kaverin vanhemmille. En ole luvannut vielä mitään varmasti sanoin vain että varmaan pääsen mutta kaveri on sellainen kuka luulee liikoja. Mutta en vain pysty pyytää äitiltä lisää rahaa ku ei olla mistään köyhimmästä mutta ei rikkaimasta. Ajattelin laitaa vaikka viestiä koulun aikana
Siis oletko keskustellut OMAN äitisi kanssa? Mieluummin kasvotusten kuin viestillä! Mä vastaisin ainakin herkemmin EI jos tyttöni vain viestillä ilmoittaisi. Illalla kerrot mahdollisuudesta päästä mukaan, annat kaverin äidin puhelinnumeron ja pyydät päästä mukaan ja kerrot myös rajantarpeesta. Vanhemmat suo mielellään lapsille vähän luksusta ja reissuja, kunhan tietävät että lapsi on turvassa! Se menee kaiken edelle.

Siis oletko keskustellut OMAN äitisi kanssa? Mieluummin kasvotusten kuin viestillä! Mä vastaisin ainakin herkemmin EI jos tyttöni vain viestillä ilmoittaisi. Illalla kerrot mahdollisuudesta päästä mukaan, annat kaverin äidin puhelinnumeron ja pyydät päästä mukaan ja kerrot myös rajantarpeesta. Vanhemmat suo mielellään lapsille vähän luksusta ja reissuja, kunhan tietävät että lapsi on turvassa! Se menee kaiken edelle.
Olen mutta äiti on luonteeltaan sellainen että ainakun olen kysynyt niin se on vastannut en/ei. Joten ei paljoo vapautta ja joo vastauksia.

Yhteistyössä