Miten kertoa uudesta tulokkaasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pusu

Uusi jäsen
14.11.2007
5
0
1
En oikein tiennyt, että mille palstalle tän laittaisi...

Tein tänään raskaustestin ja se näytti plussaa. =) Kaikenlaisia asioita pyörii päässä, mutta eniten tällä hetkellä mietityttää, että miten ja milloin kerron esikoisellemme (ikää vähän vajaa 2 vuotta) uudesta tulokkaasta. Itse ajattelin, odottaa ainakin parisen kuukautta ennen kuin kerron, mutta mietin vain että minkähän verran poika ymmärtää, kun asiasta hänen kuullen kuitekin tulee jotain juteltua. Vasta sitten, kun maha alkaa kasvaa enemmän ajattelin enemmän valmistella poikaa.

Milloin olette itse kertoneet?

Onko esim. jotain hyviä kirjoja, joita voisi tuon ikäiselle lukea?

Minkälaisia ongelmia (mustasukkaisuutta tms.) vanhempien sisarusten kanssa on ollut odotusaikana ja vauvan synnyttyä?

kun maha alkoi selvästi näkyä ja vauva asioista alettiin puhua ääneen, sillon lapsetkin sen kuulivat.
mun pienempi poika täyttää kohta 3v ja hän on aivan täpinöissään. Vauva juttuja höpöttää :laugh:

mulla ennestään 2 lasta. Heidän ikäeronsa on reilun 5v. Mustasukkaisuutta ei ole juurikaan ollut.

semmonen kirja kuin Vallaton Vauva Valtaa Vatsan on meillä ollut aika luettu. tyttö on nyt 1v10kk ja itsellä menossa rv 23. tulevasta vauvasta on puhuttu kyllä alusta lähtien mutta ei mitenkään erikoisesti korostaen. tytär on ottanut "vauvan" mukaan leikkeihinsä, eli hoitaa omaa vauvanukkeaan tosi ihanasti ja on superrakastunut kaikkiin vauvoihin.