Miten kertoa miehelle??!

Olen 20-vuotias nainen ja pidimme taukoa poikaystäväni kanssa, jonka aikana sähläsin erään toisen miehen kanssa ja sain häneltä luultavimmin klamydian (oireet viittaavat, ensi viikolla menen testeihin). Nyt olemme taas yhdessä poikaystäväni kanssa, ja ennen kuin osasin epäillä klamydiaa itselläni, niin harrastimme seksiä ja pelkään että poikaystävänikin on nyt saanut saman taudin. Enkä tiedä millä tavalla kertoisin hänelle asiasta, ilman että hän pahimmassa tapauksessa jättää minut uudestaan ensinnäkin siitä syystä että suuttuu kun olin toisen kanssa, ja siitä että olen hänellekin mahdollisesti tartuttanut klamydian..tämä on aika paha tilanne, sillä poikaystäväni on todella mustasukkainen joka asiasta ja olisi todella vaikeaa kertoa tuota asiaa hänelle ilman että hän suuttuu ja pettyy minuun mielettömästi.

Kuitenkin olisi vähän pakko kertoa, sillä jos hänellä on tuo tauti niin saan sen itselleni joka kerta uudelleen kun harrastamme seksiä (mulla siis vain e-pillerit käytössä), eikä ole hyvä jos hän tietämättään siitä kärsii :/ Miten nyt sitten menetellä? Enkä mielellään kaipaa niitä vastauksia "olisit miettinyt aikasemmin". Otan asiasta täyden vastuun, mutta en halua että tämä päättyy huonosti ;s
 
Kerrot kuten asia on. Kun olitte tauolla, sulla oli toinen mies, jolta sait taudin, ja nyt se tauti pitää hoitaa pois.

Miten muuten sen muka voisi edes kertoa?

Mutta kerro vasta sitten, kun tiedät, onko sulla ylipäätään klamydiaa. Kantsii kyllä testata kaikki muutkin taudit, ettei tule ikäviä ylläreitä myöhemmin.
 
Juu niin ajattelin testata kaikki, mutta oireet on sen verran kuvaavat että tuskin tää mitään muutakaan enää voi olla..mutta just kun oon saanut luottamuksen takas niin sitten pudotankin tollasen pommin, tuskin se sitä mitenkään hyvin ottaa :/
 
[QUOTE="vieras";26937442]Voit myös yrittää vihjailla.
Laitat joka ilta klamydiaa soimaan stereoista.
Jos ei heti tajua niin käännät nupit kaakkoon ja kun mies kysyy jonkun biisin kohdalla onko tää klamydiaa, niin vastaat vaan pokkana että "joo, on mulla"[/QUOTE]

Vuosisadan idea :LOL:
 
No tuo olis ehkä se hauskin tapa tässä :D vituttaa vaan kun en yhtään ajatellu että voin jonkun tartunnan saada kun oli tuttu mies kyseessä, ja tiedän että hän ei paljon ole touhuillut kenenkään kanssa, mutta sieltä se vaan heti napsahti..jos tää nyt sitä on, mutta siinä uskossa elän että klamydia se on, niin helpompi suhtautua jos sitten positiivinen testitulos tulee..
 
"jenni"
Niinhän se on kerrottava kuinka asia on. Jos taukonne "säännöt" ovat olleet kummallekin selvillä, ei poikaystävällä pitäisi olla sanomista siihen, että olet ollut toisen kanssa. Mistä hänellä on oikeus suuttua on se, että panet ilman kortsua, vaikka olet just ollut vieraan sängyssä. Toki olis molempien asia varmistaa, että onko riskiseksiä takana kun suojaamattomaan seksiin lähdetään, mutta jos mies ei tiedä sun toisesta hoidosta, niin eihän se osaa epäillä mitään. Siitä mä ainakin suuttuisin ihan saatanasti, että tollanen asia pimitetään ja mulla menis terveys sen vuoksi, ettei toinen kehdannut kertoa.
 
Hyvä pointti tuokin. Tai eihän mun välttämättä ole pakko kertoa että ton tauon aikana olen ollut jonkun toisen kanssa, oonhan sen voinut saada aikasemminkin, mistä sitä muutenkaan ikinä tietää kun eihän tuo tauti oireile muutenkaan koskaan mitenkään, mutta en silti usko että tää mulla on ennen tuota kännisekoilua ollut..tekisi mieli sillekin äijälle mennä sanomaan että "hei, tiesitkö että sulla on kalmydia...no nyt tiedät". Ärsyttää tosi paljon tällänen tilanne, just ku kaiken piti kunnossa olla..No, oma moka :/
 
"vieras"
Sinuna ottaisin myös yhteyttä siihen mahdolliseen tartuttajaan, ehkä hän tietääkin ja voi varmistaa, että hänellä on klamydia, tai ainakin voisit estää häntä tartuttamasta sitä eteenpäin ja hänkin tajuaisi hakeutua lekurille...
 
tähh
Hyvä pointti tuokin. Tai eihän mun välttämättä ole pakko kertoa että ton tauon aikana olen ollut jonkun toisen kanssa, oonhan sen voinut saada aikasemminkin, mistä sitä muutenkaan ikinä tietää kun eihän tuo tauti oireile muutenkaan koskaan mitenkään, mutta en silti usko että tää mulla on ennen tuota kännisekoilua ollut..tekisi mieli sillekin äijälle mennä sanomaan että "hei, tiesitkö että sulla on kalmydia...no nyt tiedät". Ärsyttää tosi paljon tällänen tilanne, just ku kaiken piti kunnossa olla..No, oma moka :/
Mistä tiedät epäillä tautia, joka ei oireile koskaan mitenkään? Jäikö mulla nyt jotain lukematta...
 
justb
Hah, et voi kertoa koska menis luottamus. No eihän sillä miehellä oo mitään syytä luottaa suhun (jos kerta oli sovittu ettei kuksita muita tauon aikana) ja on hänellä oikeus tietää se.
 
Netistä lukemani perusteella tauti saattaa oireilla, mm. alavatsakipuja, veristä vuotoa yhdynnän jälkeen ja välivuotoa kuukautisten välillä, sekä kuukautishäiriöitä. Nää kaikki ainakin multa löytyy tällä hetkellä. Nyt tilasin netistä klamydiatestin kotiin, teen sen maanantaina tai tiistaina kun kolahtaa postilaatikkoon niin sitten tietää täytyykö lähteä lääkäriin..

Ja tosiaan varmistan nyt asian ja aion ilmoittaa myös tälle keneltä tartunnan olen mahdollisesti saanut.

Ja Justb: Ei sovittu etteikö saisi kuksia muita, mutta ennen taukoa oli muita riidanaiheita ja muuta sählinkiä, jonka seurauksena miehen luottamus meni niin nyt on vaikeaa vähän kertoa tätä asiaa sitten hänelle ilman että vetää kamalat kilarit..
 
Ap..Kuitenkin olisi vähän pakko kertoa, sillä jos hänellä on tuo tauti niin saan sen itselleni joka kerta uudelleen kun harrastamme seksiä..

Tuoko nyt onkin suurin huolen aiheesi???
..uskomatonta:O

Jos olet saanut sukupuolitartunnan ja et kerro siitä partnerillesi, jonka kanssa harrastat sukupuolista kanssakäymistä, olisi se jo todellä häyjy teko..noiden asioiden kanssa ei passaa olla noin välinpitämätön.
..tältäkin olisit välttynyt, kun olisit vaatinut silloista sexikumppaniasi käyttämään kondomia..ei pidä olla sinisilmänen ja luottaa: "sehän on tuttu ja mukava kaveri"..

Klamydia voi aiheuttaa miehille lisäkivestulehduksen.(heikentää hedelmällisyyttä ja pahimmillaan voi johtaa lapsettomuuteen.)

Klamydia on usein myös reaktiivisen niveltulehduksen laukaisija.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tiedät ettei taukonne aikana mies olekin saanut jostain tautia itselleen ja tartuttanut sinuun?

Joskushan täällä oli piiiiitkä ketju siitä miten joku oli lääkäristä saanut mukaansa antibiootit myös miehelle vietäväksi (liekö mahdollista?) ja salaa jauhoi niitä miehen ruokiin yms :D
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"Marianna"
Miten se salkkareissa keväällä hoitikaan niitä satiaisia siltä tyttöystävältään salaa pois? Voisko tähän soveltaa jotain samantapaista.. antibiootit aamupuurossa?
 
jospa oikee ketju
no johan on.. ainahan sä voit syyttää miestäs tyyliin: "mitä vittua ile, mulle on tarttunu klamydia meiän breikin aikana, ketä sä oot käyny vetelees?!?!?!?" ... mitäs aiemmin teit että miehes jätti sut ja luottamus meni?
 
siis... mene lääkäriin, omalle terveysasemalle/vastaavalle, jossa testataan, (entinen virkalääkäri) ja jos testi positiivinen, saatte lääkkeet ilmaiseksi molemmille. älä luota mihinkään nettitestiin, mä en luottaisi, koska joka tapauksessa lääkäri vaatii asianmukaisen testin tehtäväksi ennen lääkitystä, ja ylempänä jo vihjattiinkin, eli ota koko testipaketti, hiviä myöten, niin ei tarvitse miettiä, minkä taudin olet saanut.
 
"äityli"
Ei tossa oo muuta tehtävissä kyllä enää ku kertoo totuus, mä odottaisin testitulokset ja tekisin ne kyllä ihan lääkärillä (nettitestit on oikeesti ihan perseestä, et sä voi sen tulokseen luottaa). MEillä ainakin tampereella on sellanen klinikka missä pääsee ilmaseks testaamaan kaikki taudit, sinne ei siis tarvi etukäteen varata aikaa ja nää testitulokset ei edes mee sun terveystietoihin, mitä esim. terveyskeskuksessa näkyy, ne jää sinne klinikan tietoihin tietenkin. Mä aikanani kävin siellä ja homma hoitu nopeesti, en tosin oo ihan varma onko tätä enää tampereella kun tästä kuitenkin aikaa 7 vuotta kun kävin (ja sä tuskin satut olla just tampereelta :D). Mut siis kaikkein paskamaisin teko olis jättää kertomatta sun miehelle tartunnasta. Mun mielestä toi sun huoli et sit sä saat aina tartunnan uudestaan ja uudestaan on ihan idioottimainen, etkö oikeesti yhtään ajattele mitä siitä seuraa miehelle!!!ja mahdollisesti sitä kautta sulle, jos esim. perhettä haluaisitte perustaa, ni voipi olla vaikeeta jos miehellä klamydia mistä et oo kertonu ja miehen hedelmällisyys esim. menny sen takia. Sen verran jokaisella kyllä pitää olla pokkaa et tollaset toisen terveyteen vaikuttavat asiat kertoo vaikka se sit tarkottais vaik eroo. Mikä antais sulle oikeuden päättää toisen terveydestä???miltä susta tuntuis kun joku tartuttais suhun taudin ja tietäis siitä, mutta jättäis sen vaan sulle kertomatta??
 

Yhteistyössä