miten kertoa miehelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis tätä mä ihmettelen, että eikö teillä miehet jo tiedä, että on mahdollisuus raskauteen. Tai menettekö te kuitenkin salassa ostamaan sen testin ettekä kerro miehelle, että nyt mä testailen oonko raskaana.
Kyllä meillä on mies ollu tietonen, että nyt sitä lasta yritetään ja ollu tietonen, että nyt on testi ostettuna ja teen sen sillon ja sillon ja joka kerta on mies kotonakin ollut kun oon testin tehnyt, että eipä siinä vessassa tullessa ole paljon tarvinnut kivoja tapoja miettiä millä kertoa.

Ja mitä tohon "yllätykseen" tulee... niin mun mielestä jos se tulee miehelle yllätyksenä että vaimo/tyttöystävä ym. on raskaana niin jo on aikoihin eletty.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Siis tätä mä ihmettelen, että eikö teillä miehet jo tiedä, että on mahdollisuus raskauteen. Tai menettekö te kuitenkin salassa ostamaan sen testin ettekä kerro miehelle, että nyt mä testailen oonko raskaana.
Kyllä meillä on mies ollu tietonen, että nyt sitä lasta yritetään ja ollu tietonen, että nyt on testi ostettuna ja teen sen sillon ja sillon ja joka kerta on mies kotonakin ollut kun oon testin tehnyt, että eipä siinä vessassa tullessa ole paljon tarvinnut kivoja tapoja miettiä millä kertoa.

Ja mitä tohon "yllätykseen" tulee... niin mun mielestä jos se tulee miehelle yllätyksenä että vaimo/tyttöystävä ym. on raskaana niin jo on aikoihin eletty.

Mä ainakin toimisin kuten ap. Meillä vauvanyrityksen aikaan aikoinaan mies ei ollut tietoinen ovulaatioista tai edes päivistä koska menkat pitäisi alkaa ihan siitä syystä, ettei koe että vauvaa "yrittämällä yritetään" ja siinähän paineetkin kasvaa kun pitää pakonkin edestä tiettynä päivänä sutia.
Itse tekisin juuri noin kun ap, eli kertoisin jollain kivalla tavalla yllätyksenä kuin että tehtäis testi yhdessä! :)

Tottakai mies tietää että joku päivä sellainen ilmoitus voi tulla mutta ei sen enempää kysele päivistä koska se pitäisi selvitä! Luottaa kyllä sitten että minä kerron kun on aika ;)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

kyllä meillä oli hyvinkin tietoinen siitä että raskautta yritty ja testi ostettu, mutta näin kerroin uutisen... voi olla kyllä että toisella kertaa en sanonut etukäteen että nyt ostan testin... oli tietoinen ettei menkat ollu alkaneet, varmaan oli tarkoitus oottaa testausta kauemmin mut en malttanu ja kävin hakee testin kun mies oli töissä

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olihan se aika jännää kun ei tiennyt miten sen kertoa kun oltiin vuodenpäivät jo testailtu.. ei se mies siinä vaiheessa enää jaksanut yhdessä mun kanssa pissalla juosta tikkujen kanssa.

Noo.. ehkä tossa tapauksessa se sitten on "yllätys" :)

Meillä kun ekaa tehtii 3kk, toisesta napsahti kerrasta ja kolmatta "yritettiin" 2kk niin, mies on jaksanut aina jännätä mukana, että alkaako kuukautiset vaiko ei... :)

Mä tiesin olevani raskaana ilman testiä, rintojen tuntemuksista jne. Neuvolakäynnillä sitten vaadittiin tekemään kotitesti, plussahan se oli, en edes muista iten kerroin miehelle. Parin viikon päästä sitten selvisi, että se olikin tuulimuna. Ei ole sitä ennen tai jälkeen plussia tullut :-/

Meillä kuopus sai alkunsa pikkasen vahingossa (vaikka ei harmita kyllä yhtään). Tein testin kesken työpäivän ja pistin miehelle tekstiviestin: Paas ostaen se menolippu Timbuktuun. Tämä siitä syystä, että meillä oli laskettu leikkiä, että mies ostaa menolipun Timbuktuun, jos vielä raskaudun.

Jos ihan hirmuisesti panostat tilanteeseen, jossa ilmoitat asian, saatat pahoittaa kovastikin mielesi jos mies ei ensi sanoikseen sanokkaan mitään fiksua. En tarkoita sitä että mies ei olisi iloinen uutisesta, vaan sitä että yllättävissä tilanteissa tulee joskus sanottua mitä sattuu.

Eikös tekstari ole nykyaikainen tapa tiedottaa kaikki mahdolliset asiat ;)

:flower: Onnea vauvasta!

sillon kun odotin 10v sitten tyttöämme niin esikoinen nukkui pinniksessä ja myö siinä vieressä käytiin nukkumaan niin sanoin että ompas ihana käydä KAIKKIEN meidän lasten kanssa nukkumaan..ekalla töksäytin ihan suoraan ja isi pyörty :laugh: .. kolmannen kohdalla sanoin että eipähän heitetä pinnistä kirppikselle.. kun oltiin sinne laittamassa tavaroita.. neljännellä sanoin että taitaa olla pitkittynyttä matkarasitusta...viidennellä.. kumoikin tuumattiin että jaahas..isompaan pitää muuttaa..meitä asu sillon kolmiossa 6 henkee.. :D

me ehittiin melkein vuosi yrittää lasta eikä mies halunnut sen kummemmin tietää koska testailen, ovuloin ym. Ostin testin "salaa" ja uudenvuoden aattona (ite olin ekan haaleen plussan saanut tikkuun jo pari päivää aiemmin, mut halusin vielä varmistua) sanoin miehelle "silmät kiinni" ja törkkäsin käteen testi-tikun johon olin laittanut lahjanarua ympärille :D
Mies kyllä oli niin hämmentynyt ettei saanut sanaa suustaan, hetken päästä töksäytti, "tarvii varmaan muuttaa" :laugh:

meillä kävi vähän aikaa sitten tällein:
tulin töistä kotiin ja siinä haukkasin vähän välipalaa..
laittaessani roskikseet roskia siellä odotti yllätys, raskaustestin paketti
ja itse testiä ei missään.
etsin sitten kaikki kaapit koko talosta mutta ei vain löytynyt, ei mistään!
vaimon tullessa kotiin kauheat kuulustelut päälle,
oli tehnyt testin joo, eikä raskaana.
suotta koko päivän sillä itseäni kiusasin kun ei asiasta viittinyt puhelimen kautta alkaa utelemaan.
ja vauva on aina tervetullut jos on tullakseen.. :D

Yhteistyössä