Miten kertoa miehelle etten jaksa opiskella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
En ole löytänyt harjoittelupaikkaa kymmenistä paikoista haettuani ja kun meillä villi pieni lapsi olen aivan väsynyt.Lapsi herää klo 4 aamulla ja menee klo 19 nukkumaan ja itsekkään en jaksa kuin sit nukkua.Mutta nyt saan kotihoidontukea ilman kuntalisää sitä ei täällä ole ja mies jää lomautuksille.Jos opiskelen saan lisäksi opintorahaa se yärkeä raha meille.Miten kerron ettei musta ole opiskelemaan vaan kotiäidiksi vaan?suuttuu varmasti kun tulevaisuudessa ei ole 2 ihmisen palkkatuloja.

Minkä ikäinen lapsi, ehkä helpottaa jos opintoja lykkää vuodella tai parilla? Ethän kuitenkaan voi kotiäitinä eläkeikään asti olla, eli jossain vaiheessa opiskelut tai työt olisi kuitenkin edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että joskus ne edessä.En vain saa työpaikkaa ainakaan ilman ammattia siksi hain opiskelemaan.Lapsi 10kk.

No hyvä tavaton, lapsi kun on tuonikäinen niin ota vaan ihan rennosti se parikin vuotta lisäaikaa jo ihan lapsen takia. Saatte nauttia toisistanne ja rennosta kotielämästä, kyllä ne opinnot ja työt sen verran kerkeää odottamaan!

Parin vuoden päästä tilenne on jo ihan erilainen, lapen on kiva aloittaa hoidossa ja saada kavereita ja sua jo piristää ajatus opiskelemaan pääsystä. Kaikki vuorokausirytmit ym on jo kunnossa.

En voisi odottaa kun täytän jo 36v eikä mulla ole ammattia.

No, älä sure.
Minä olen 32v eikä mitään valmista titteliä takataskussa, mutta silti hommia riittää.
Eli teen atk-puolen töitä ja palkanlaskentaa....,tosin tietty pitää olla taipumusta tehdä jotain ns. luonnonlahjakkuutena että tuollainen onnistuu.

No mä en ole saanut töitä kun mulle ei ole ammattia.Ja hirmusesti pelottaa että jos en harjoittelupaikkaa löydä ja saa tästä ammattia ja työtä niin joudun koko ikäni olemaan kotona.Nyt vain pieniä työllistämispätkiä ollut joskus.

Kyllä tuossa iässä olisi jo syytä olla ammatti. Noin pienen lapsen hoitaminen ja opiskeleminen samalla on jokseenkin mahdoton yhtälö. Olen itse opiskellut hoitovapallaa, ja opiskelemaan pystyy vain silloin kuin lapsi nukkuu. Todella raskasta. Mutta nythän miehesi on lomautettuna. Teet siis selväksi, että opiskelet sillä ehdolla, että mies hoitaa kodin ja lapsen. Et sinä muutoin jaksa. Ellei sitten löydy oppisopimuspaikkaa haluamaltasi alalta tai joltain muulta alalta.

No oppisopimuspaikkaa tuskin löytyy.Tiedän että olen elänyt elämäni väärin kun vielä ei ole ammattia.Mutta jos ammatin saan niin työllistynkö enää tässä iässä vai annanko opiskelujen vain olla?

Hei

Anteeksi, että utelen tällaista, mutta mitä olet opiskellut peruskoulun jälkeen jos et ole ammattia saanut.
Sen lopettamisen ja 36v:n iän välissä on monta vuotta.

Mitä alaa opiskelet nyt. Olisiko joku muu ala mielenkiintoisempi.

Moni vaihtaa työpaikkaakin vielä 40vuotiaanakin.
Mieti mikä olisi sellainen ala josta olet aina pitänyt ja aloita ensi syksynä opinnot innolla kun lapsi on tarha iässä.

No meillä hoidetaan lapsi kotona 3v asti.Olen useaa koulua yrittänyt mutta jättänyt kesken.Olen tehnyt työllistämistöitä ja ollut työtön kotirouva ja työtön kotiäiti.Haluamaani koulutukseen en pääse sen ovat valintaa suorittavat ihmiset sanoneet.Tämä oli aino koulutus mihin huolittiin,mer´konomikoulutukseen.

No meillä hoidetaan lapsi kotona 3v asti.Olen useaa koulua yrittänyt mutta jättänyt kesken.Olen tehnyt työllistämistöitä ja ollut työtön kotirouva ja työtön kotiäiti.Haluamaani koulutukseen en pääse sen ovat valintaa suorittavat ihmiset sanoneet.Tämä oli aino koulutus mihin huolittiin,mer´konomikoulutukseen.
ja lapsesi on nyt 10 kk, menee vähän puheet ristiin...

Miten ristiin?niin on 10kk ja koska monimuotona opiskelen niin mulla kouilupäiviä vain 3-4 kk korkeintaan.Muun ajan verkko ja etäopiskelen lisäksi on työharjoitteluja.Ja kun olen koulussa lasta hoitaa mummo siksi saan kotihoidontukea.Toivon että iltatuntien aikana kun mies kotona hän hoitaisi eikä joutuisi mummoa vaivaamaan.Päiväkotiin laitamme lapsen vasta kun on 3v muuten hoidamme kotona siihen asti.

Eli teillä on useampi lapsi jo?

Mutta jos sinulla on kerran unelma ammatti niin laita hakemus uudestaan haluamaasi kouluun.
Moni joutuu hakemaan suositulle linjalle monta kertaa enneen kuin tärppää.

Ja oletko katsonut, että missä kaikissa kouluissa sitä alaa opetetaan. Laita niihin kaikkiin hakemukset.

Ja kyllä merkonomikoulutuksella saa ihan vaihtelevia työpaikkoja, mutta jos kerran tiedät mitä haluat tehdä niin hae uudestaan ja nyt kun tiedät mitä pääsykokeissa kysystään niin treenaa niitä osa-alueita.

Yhteistyössä