Miten kerroitte miehellenne raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 14 lapsen äiti 32v;28167593:
En vain viitsi kertoa kyseistä asiaa miehelle, kyllä mies aina itse sen asian on huomannut kun olen alkanut oksentelemaan aamuisin tai viimeistään sitten kun maha on alkanut kasvamaan. Sitäpaitsi olen koko avioliiton ajan ollut melkein koko ajan raskaana, aina heti 1-4kk edellisen lapsen syntymän jälkeen olen taas raskaana. Nytkin olen parasta aikaa raskaana vaikka edellinen lapsi syntyi jo ystävänpäivänä.

:laugh: :laugh: :laugh:

Meillä mentiin molemmat paniikkiin. En muista tarkasti mitä sanottiin, mut jotain "Oumaigaad, se on vissiin plussa"
Mä olin enempi tai vähempi paniikissa koko raskausajan. Mies toipui viikossa.. kunnes meni uudestaan hetkeksi paniikkiin lapsen synnyttyä.

Ekasta testasin äitienpäivä yönä klo 2.30, heräsin kesken unien tiesin että olin raskaana kävin pissaamassa tikkuun. Sitten hyppäsin sänkyyn mieheen viereen ja kiljuin että tikussa on kaksi viivaa, tikussa on kaksi viivaa!! :D Mies sai varmaan sydänkohtauksen ja katsoi minua kuin olisin jonkun kohtauksen saanut, siinä keskellä yötä sängyllä hyppiessäni ja selittäessäni että tikussa on kaksi viivaa. Sitten sanoin että olen raskaana, meille tulee vauva. Sitten se mies tajusi mistä on kyse :D Yritystä takana lähes vuosi.

Toisen kohdalla sitten testasin taas yöllä kun heräsin siihen että nyt olen raskaana. Tällä kertaa otin rauhallisemmin ja nätisti herätin miehen ja ilmoitin että meille tulee toinen lapsi :) Mies otti kainaloon ja sanoi jotain hempeän söpöä ja taisi nukahtaa uudestaan :D

Istuin sohvalle ja otin läppärin syliin, avasin tori.fi:n ja etsein sieltä jotku kivat vaunut. Näytin kuvaa miehelle et "mä haluan tommoset", mies pelas pleikkaria samalla, joten vilkaisi kuvaa ja kysyi "mihin sää niitä tarvit". Totesin että meille tulee perheenlisäystä, johon mies vastaa edelleen pelaten "aijaa".

Romanttista, eikö? ;)

• Tykkää
Reactions: moekoe
Tein testin keskellä yötä, kun ei tosiaan voinut yhtään enempään piättää pissaa. Testi oli heti Plussa. hihkasin nukkuvalle miehelle, että plussa tuli. Ei se tajnnut, siittä muutaman tunnin päästä herätti mut ja kysy: ootko paksuna vai näinkö unta? hymyilyt hölmön näköisesti jo pari viikkoa :D

Puolivuotta yritettiin ja välissä yksi km. Olin jo luovuttanu ja hieman olin saanu ajatuksiani keskitettyä muihin asioihin. Kesäkuun lopulla 2009, muistan kun heräsin aamulla. Olo oli raskas ja oli muutenkin tosi, kuuma päivä sillon. Päätä särki, olo oli hirveen raskas, väsytti ja turvotti. Olin varma, että olin saanu jonkun viruksen alun. Pissatti ja janotti. En epäilly ollenkaan raskautta.

Heinäkuussa 17 päivä 2009 oltiin mun isän porukan kanssa, mun mummin luona loma reissulla. Mieheni lähti isäni kanssa ulos, pesemään autoja. Ite olin ennen reissua ostanu testin, kun olin alkanu ihmetellä, että missä mun menkat on. Menin aamulla vessaan ja olo oli hirvee. Testiin tuli vahva plussa ja mun oli pakko istuu alas, aloin vapista ja mulla pääsi itku. Hetken päästä aloin nauraa ja kirmasin ulos hirveetä vauhtia. Miehelle huiskin kättä, että jättää auton pesun kesken ja tulee mun luo. Mies oli heti, että no. Ootko? Sanoin vaan, että mä oon raskaana ja mies innostu ja alko hymyilee, lisäs vielä, että vihdoinkin :D. Sitten sano, että ei kerrota kellekkään, eli voitas pitää vähän matalaa profiilia tän suhteen, ettei isäs porukka tajua. Ite mies virnisteli kyllä pitkin päivää ja selitti vaan, että alotetaan sitten ajoissa hankkii niitä tavaroita :D.

Viimeksi muokattu:
Eka: Mies hoki pari viikkoa että olisin raskaana, ärsyynnyin siitä kun vasta oltiin alettu yrittämään ja toinen heti väittää mun olevan raskaana. Ostin testin koska halusin saada miehen hiljaiseksi ja lyötiin vetoa että se on väärässä. Soitin sille töihin paniikissa että olen raskaana niin mies vaan tokaisi "Niin? Niinhän mä olen sulle jo sanonut."

Toinen: Mies alkoi taas jankuttaa että olen raskaana, sama kuvio kun ensimmäisessä. Tein testin, soitin miiehelle ja toinen taas sanoo " Etkö sä vieläkään uskonut mua?!"

Kolmas: Mies alkoi puhumaan että olenkohan mä taas raskaana. Kivahdin sille että lopettaa nuo puheet kun silloin olen aina ollut raskaana. Siitä viikon päästä sanoin miehelle että käy ostamassa testin, testattiin ja mies meni katsomaan tuloksen. Kirosanat lensi, ei tiedetty naurettaisiinko vai itkettäisiinkö. Paniikki oli päällä mutta onnellisia olemme kolmannesta.

Soitin miehelle töistä ihan sekopäisenä, kun olin tk:sta juuri saanut tietää että hcg oli noussut räjähdysmäisesti erittäin nihkeän alun jälkeen. Sanoin "kulta, sun siimahännät olikin sitkeitä, näyttää siltä että susta tulee isi. ":D

Niin, ja siis hoidoissa kävimme, ilman niitä olen umpimaho. :xmas:

Ekan lapsen kohdalla kun tein testin: mies tuli töistä kotiin ja istahti sohvalle. Sanoin, että mulla on tärkeetä asiaa.. Että oon raskaana. Miehen hymy hyytyi ja kädet vapisi, ekat sanat oli että miten se abortti tehdään. Toisen kohdalla laitoin viestin, että oon raskaana ja takas tuli että tee abortti. Molemmat oli suunniteltuja ja toivottuja, mutta mies vaan meni täysin paniikkiin kun sai tietää..se oli sille aivan shokki jolle näin jälkikäteen ollaan naurettu.. Silloin ei kyllä naurattanu.

Yhteistyössä