Miten kerroitte miehellenne raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Istuttiin olohuoneessa, mä laskeskelin päiviä ja sanoin miehelle että pitäs varmaan ostaa testi.. Mies sanoi "hmm joo". Lähdettiin sitä hakemaan ja mies katto mua ja sano "sä oot niin raskaana". :)

Toisessa ei mun tarvinnut kertoa kun kummatkin tiedettiin tai no arvattiin että saatan odottaa.

Näytin testitikkua, että tommonen tuli. Miehen vastaus: "Pitäisikö mun ymmärtää tästä jotain?" 0:) Sen jälkeen kun kerroin, mitä siitä pitäisi ymmärtää, niin hymyili hölmön näköisenä lopun päivää. :D

Yöllä supitin korvaan että tein testin jo nyt etukäteen ja se näyttää plussaa...
Mies oli hiljaa mutta hereillä hetken sen jälkeen. Kaksi keskenmenoa takana sai miehen hiljaiseksi. Riippuu siis siitäkin mikä on reaktio. Nyt se oli varautunut reaktio mutta sisällä ehkä toivon kipinä.

Raskaus onnistui kuin onnistuikin ja vauva syntyykin parin kuukauden kuluttua:)

Ekasta soitin miehelle ja kysyin että aikooko se olla mun kanssa lopun elämäänsä koska meille olisi nyt vauva tulossa... Tokan kohdalla /aika tarkalleen vuosi ekasta plussasta :D ) maattiin miehen ja 3,5 kk ikäisen vauvan kanssa sängyllä ja kuiskasin miehelle että meille olis toinen tommonen tulossa =)

Tein testin ja menin takaisin makuuhuoneeseen. Kuiskasin korvaan, että plussa tuli. Taisi sanoa että vai niin tai jotain siihen suuntaan:) Tulos oli kyllä odotettu ja vastaus erittäin luonteenomainen

Ekan mies oli itse jo aavistanut aiemmin ja odotti koska saan suuni auki omasta epäilystäni. Sitten testin tekeminen varmisti asian.

Toisesta valitin huonoa oloa, josta mies meinasi et olisko tulossa toinen. Ja sitten taas testi varmisti asian.

odotin pari päivää oletettujen menkkojen yli, koska oli tulossa isänpäivä. aamulla sitten testasin selvän plussan. esikoinen hääri isän ympärille, joten jouduin hetken odottamaan että pääsin kuiskaanmaan uutisen miehelle. oli kyllä ikimuistoinen ja hartaasti toivottu isänpäivälahja :)

Eka tehtiin yhdessä ja mies sitten ihmetteli niitä kahta viivaa, jotta mitä toi nyt sitten muka tarkoittaa. Sitten oli vuorossa viisi plussatestiä ilman tulosta, joten seitsemäs plussa kirvoitti kommentin: "Ai taas. No, ans kattoo nyt." Se lapsi saatiin. Testit 8-11 menivät miehen kanssa samalla mentaliteetilla itselläkin, ilmeisesti tämä 11. on tulossa syliin saakka (rapiat 3 kk jäljellä).

Aina olen koittanut tehdä testit miehen kotonaollessa, jolloin tulosta on päästy yhdessä kurkkimaan.

Iskin testin ja ohjelappusen miehen käteen ja menin auttamaan esikoista jossain kriisissä. Mies kysyin vaan, et kuin pitkällä ja kun en osannu sanoa siinä hässäkässä just tarkkaan, niin lähti apteekkiin ostamaan digitestin. :D
Kummallakin meni aikaa sulattaa tää oikeasti hyvä uutinen, kun tein testinkin lähinnä toisen lääkekuurin takia, niinkuin varmuuden vuoksi.

Testin tekovaiheessa takana oli 4 täysin tuloksetonta yritysvuotta...

Tästä tokasta lähetin kuvaviestin positiivisesta raskaustestistä. Oli ihan onneissaan ja olis tehnyt kuulemma esitellä kaikille töissä sitä viestiä, mut hillitsi sit itsensä ja lähti ulos soittamaan mulle. Ekasta se oli paikalla kun tein testin.

[QUOTE="jännittää";28166600]Onko kenenkään mies mennyt paniikkiin? Entä onko tapauksia,jossa raskaus muuten tullut miehelle yllätyksenä?[/QUOTE]

No paniikkiin ei ole mennyt, mutta meillä siis oli tilanne, että oltiin jo luovuttu toivosta. Raskaus ei siinä vaiheessa käynyt oikeasti kummankaan mielessä kun testin tein. Olihan tuo mykkänä sen illan, kuten varmaan minäkin.

Jännittää: Minä ostin ja tein testin mitään etukäteen miehelle kertomatta. Olin niin häkeltynyt kun testiin tuli teksti "raskaana", etten kyennyt muuta kuin herättämään miehen ja antamaan testin käteen. Mies oli pitkään hiljaa ja sanoi ensin "eihän tää voi olla mahdollista" ja oli todella epäuskoisen näköinen ennen kun tajusi asian. Sitten tuumadi, että onhan meillä kyllä seksiä riittänyt viimeaikoina. Meillä yritystä takana 3 vuotta ja lääkäreiden mukaan todella huonot mahdollisuudet saada luomulapsi, inseminaatioitakaan ei kannattanut kokeilla kuin 2 kertaa kun tulokset niin huonoja. IVF olisi ollut tarkoitus aloittaa seuraavassa kuussa, mutta eipä tarvinnut mennä :)

En vain viitsi kertoa kyseistä asiaa miehelle, kyllä mies aina itse sen asian on huomannut kun olen alkanut oksentelemaan aamuisin tai viimeistään sitten kun maha on alkanut kasvamaan. Sitäpaitsi olen koko avioliiton ajan ollut melkein koko ajan raskaana, aina heti 1-4kk edellisen lapsen syntymän jälkeen olen taas raskaana. Nytkin olen parasta aikaa raskaana vaikka edellinen lapsi syntyi jo ystävänpäivänä.

Esikoisesta käytiin yhdessä ostamassa testi matkalla kiakkopeliin. Ihme että sain hillittyä itteni niin että en käyny tekeen testiä siä hallilla. Pelistä mentiin suoraan anopille syömään. Siinä ruokaa odotellessa käväsin vessassa ja mies huomas kun otin käsilaukun mukaani. No tulin vessasta ja istahdin sohvalle, mies tuli seisoon mun taakse kysyvä ilme kasvoillaan ja mä hymyilin vastaukseksi. Ei siis mitään suuria eleitä ettei anoppi olis saanu vielä tietää.

Toisesta en kyllä millään muista mieten kerroin...

Tuorein: "taas oli kaks viivaa tikussa". Mies tapojensa vastaisesti oli jo aiemmin heittänyt että ootkohan sä... ja muistutti siitä. Meilllä niin monta km koettuna ettei hirveää hihkuntaa tässä vaiheessa, aika hiljaa varmaan ollaan kunnes(toivottavasti!) rakenneultraviikoille päästy.

Tulin vessasta ja sanoin "Voi vittu, kato" Mies vastas: "Ei jumalauta, mitäs nyt sit" Sit ruvettiin nauraa hysteerisesti, kunnes minun nauru vaihtui itkuksi.
Loppu hyvin kaikki hyvin ja kotona ihana vauva. Jos toinen tulee, niin toivon että saan olla viivoista onnellinen, enkä järkyttynyt.

Yhteistyössä