Miten kerätä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Tarvitsen erääseen leikkaukseen yksityiselle varaa.
Olen tehnyt jo monet asiat mitä oletan muiden ensin ehdottavan, eli:

Myynyt ylimääräisen (lasten pelikonsoleihin ym. en voi/saa/halua kajota.

Olen laittanut lastenhoitaja-ilmoituksen kauppojen seinille. Olen lähäri ja työskennellyt lasten kanssa paljon, itselläkin monta lasta. Vakituisena työnä en pystyisi tekemään enään lähärin hommia sairauksieni vuoksi opiskelen etänä uutta alaa, mutta vasta aloittanut, joten sen alan juttuja en oikein voi tarjota tekeväni vielä itsenäisesti/tarpeeksi hyvin. Ilmoitukset eivät ole vielä tuottanut tulosta kuin kaksi hoitokertaa, nekin samalta ihmiseltä.

Lainaa en saa.

Päivittäiseen elämään kuuluvat kustannukset on nyt jo minimoitu.

Vaikeampaa asiasta tekee se, että leikkaukseen olisi alustavasti aika tammikuun lopulla. En vaan voisi sitä pitkittää kuin max. helmikuulle. Julkisella kys. leikkausta ei tehdä vaan sille on hurjempi vaihtoehto mikä taas muun terveyteni kannalta ISO riski.

Nyt ideoita kehiin tai lapsoset mulle hoitoon(Helsinki)! =))

Paljonko leikkaus siis kustantaa ja paljonko sulla on jo jemmassa? Mietin vain kuinka realistista on vaikka jotain viittä tonnia nyt kerätä reilussa kuukaudessa vaikka sulla lapsia olisikin hoidossa.. Ei mikään sossu auttaisi tämmösissä tapauksissa? Jotain äkillistä toimeentulotukea tms sillä perusteella, että se julkisen puolen tarjoama operaatio olisi liian riskiä? Voisi ainakin kokeilla. Ja sitten ihan kerjuulle sukulaisilta ja ystäviltä. Jos läheiset voisivat edes lainata rahaa ja makselisit takaisinpäin sitten hiljaksiin. Mikset saa lainaa pankista?

Ootko ajatellut, että jos lainaisit pieniä summia tutuilta? Ja mitä jos laittaisit ilmoituksen että tekisit myös vanhustenhoitokeikkoja, siis sillai että joku omaishoitaja vois hetken hengähtää?

Olen pohtinut tarjota myös siivousapua, tosin sitä en pysty tekemään usein fyysisen kuntoni vuoksi.
Kyseessä on 2000e ja itse saisin varmuudella ilman mitään muuta puuhaa kasaan n. 1200e, mutta se tarkoittaa tiukkaa linjaa taloudessa, eikä mieheni oikein mein laa asiaa sisäistää.

Saattaisin saada toimeentulotuesta apua jos lääkäri kirjoittaa lausunnon. Lääkäri on mulla vasta tammikuun alussa ja en ole häntä aiemmin tavannut eli en tiedä kirjoittaako, vaikka kuinka olisi samaa mieltä. Olemme juuri tänne muuttaneet ja vanhalla asuinpaikallamme minulle suositeltiin nimenomaista toimenpidettä tehtäväksi yksityisellä kunhan saan ensin yhden toisen terveysasian kuntoon ja nyt se on ok.
Kukaan ei kuitenkaan koskaan tehnyt siitä mitään lausuntoa. Yksityisen puolen lääkäri kirjoittaisi lausunnon toki, mutta se tuskin kelpaa soskuun.
Olemme toimeentulotukea hakeneet nyt 3kk:n ajan ja aikas niukkaa touhua se on. Ei auttanut kun sain yhden lausunnon julkiselta lääkäriltä, vaikken edes sitä pyytänyt niin eivät siihenkään myöntäneet, eivät edes tukisukkiin mitkä on määrätty.

Tuo vanhusten puoli voisi olla idea mitä voisin tänään paremmin pohtia. Kiitos ideasta. :)

Lainaa en saa kun en ole töissä ja vanha merkintä luottotiedoissakin vielä kummittelee kun en ole saanut sitä pois tämän tiukan tilanteen vuoksi.

En ole palstaa kerinnyt katsomaan, laitoin vain oman avaukseni.
En ole kerjuulla vaan nimenomaan yritän omalla panoksellani saada rahaa kasaan. Erityisesti ahdistaa joulun lähestyminen kun eivät lapset tätä ymmärrä ja odottavat joulupukilta paketteja. Aika pienen budjetin sain tosin aikaiseksi ja diakoni lupasi jonkun joulusetelin kauppaan mikä hiukan helpottaa lahjojen hankintaa.

Sukulaisia ei oikein ole kuin minun isoäitini, joka on jo iäkäs enkä aio häntä asialla rassata. Toinen on mieheni äiti, mutta hänelläkin on tiukkaa, ovat 3 asunnon loukussa. Mieheni isä asuu Thaimaassa ja oli äskettäin leikkauksessa mihin paloi rahaa, hän on tosin yleensä joulun alla muistanut meitä 200-500e:lla. En voi silti sen varaan laskea eli en voi odottaa kenenkään pystyvän laittamaan sellaisia summia aina.
Omat vanhemmat ovat kuolleet, ei oikein ole selllaisia sukulaisia.
Ystäväni ovat myös melko tiukilla olevia, yksi pariskunta tosin vaan miehen pelihimon vuoksi, mutta kuitenkin.

En jotenkaan osaa siis kerjätä rahaa vaan tekemistä vastaan voin ottaa pikkuisen.

Yhteistyössä