Miten keksiä mitä joululahjaksi 1,5-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton ap

Vieras
[valmistautuu uusavuton-kommentteihin...]

Miten te keksitte, mitä ostatte taaperolle joululahjaksi? Ku toi pieni ei vielä osaa puhua eikä sisaruksia = vanhoja leluja ole, niin mä en tiedä, et mitä ostaisin. Mielessä on ollut duplot, mut jos ei vielä leiki niillä?

Miten te siis ostatte pienille joululahjoja? Katotteko vaan suosituksista, et tää olis sopivan ikäselle vai miten toimitte?

*kiittää avusta ystävällisiä jo etukäteen*

Meidän poika 1v8kk saa parkkitalon, brion ensijunaradan, pari muumipehmoa, duplon kaivurin ja ehkä jonku muun duplojutun lisäksi esim maatila.. Joku palapeli ja kirja vois olla vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja dii:
Meidän poika 1v8kk saa parkkitalon, brion ensijunaradan, pari muumipehmoa, duplon kaivurin ja ehkä jonku muun duplojutun lisäksi esim maatila.. Joku palapeli ja kirja vois olla vielä..

HUUH....Kyllä teille tavaraa ehtii kertyä myöhemminkin. Tuollaiset monia osia sisältävät jutut menee tuon ikäisellä vain hukkaan.

duplot oli ainaki täälä suosittuja jo alle 2v iässä.
keinuheppa, nuken rattaat, baby born, piirrustusvälineitä, kirjoja, muumi tai ti-ti dvd:itä, lasten cd levy, leikkikeittiö (me ostetaan nyt 2 vuotiaalle), suosikkihahmon pehmoja esim ti-ti nalle, muumi, nalle puh.. pulkka,

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Tyttö vai poika? Pojalle ainakin Plaston-tarktoreita tai kaivureita, potkumopo, kirjoja, oma nojatuoli, pulkka, palapeli. Onhan noita pilvin pimein.

Poika. Palston leluja löytyy, pulkkakin on, nuppipalapeli ja kirjoja. Oon miettiny tota keittiötä, tykkää sellassella kylässä touhuta, vaik ehkä enemmä kiinnostaa ne nuppien kääntäminen ja ovien avaaminen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tyttö vai poika? Pojalle ainakin Plaston-tarktoreita tai kaivureita, potkumopo, kirjoja, oma nojatuoli, pulkka, palapeli. Onhan noita pilvin pimein.

Poika. Palston leluja löytyy, pulkkakin on, nuppipalapeli ja kirjoja. Oon miettiny tota keittiötä, tykkää sellassella kylässä touhuta, vaik ehkä enemmä kiinnostaa ne nuppien kääntäminen ja ovien avaaminen ;)

hehe :) kato ku tää tytön äitinä vaan heti oletti että kyse tytöstä ja ehdotteli nukkeja ja rattaita :laugh: vaikka tykkäähän ne pojatkin nukkeja hoitaa

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja dii:

HUUH....Kyllä teille tavaraa ehtii kertyä myöhemminkin. Tuollaiset monia osia sisältävät jutut menee tuon ikäisellä vain hukkaan.

Jos tavaraa kertyy liikaa, niin niitä voi sitten myydä esim kirpparilla :) Ja ei tuossa mun mielestä mitenkään älyttömästi oo? :O Ottaen huomioon, että ennestään ei oo juuri mitään ja poika niin mielissään aina leikkii kavereiden luona heidän leluilla. Nyt kun kerrankin mahdollisuus, aiotaan täydentää pojun leluvarastoa mieleisillä jutuilla !

Alkuperäinen kirjoittaja 2 vuotiaan äiti:
duplot oli ainaki täälä suosittuja jo alle 2v iässä.
keinuheppa, nuken rattaat, baby born, piirrustusvälineitä, kirjoja, muumi tai ti-ti dvd:itä, lasten cd levy, leikkikeittiö (me ostetaan nyt 2 vuotiaalle), suosikkihahmon pehmoja esim ti-ti nalle, muumi, nalle puh.. pulkka,

Noita pehmoja oon miettiny, vois olla hyvä ku menee päiväkotiin. suosikkihahmoja ei viel oo eikä voi tietää, et mikä olis hyvä :(

Meillä myös poika, ihan joulun alla täyttää 2 vuotta ja samoin kylässä leikkii leikkikeittiöllä. Meinasin et pitäiskö sellainen sit hankkia, mutta päädyin sittenkin parkkitaloon. Se tuntuis olevan myös suht kiinnostava.

hehe :) kato ku tää tytön äitinä vaan heti oletti että kyse tytöstä ja ehdotteli nukkeja ja rattaita :laugh: vaikka tykkäähän ne pojatkin nukkeja hoitaa

Joo, ne nukenrattaat on kauuheen kiinnostavat, tykkää kylässä työnnellä. Ku on eka lapsi, niin tulee mietittyä, et mikähän kiinnostaa ja miten ite ohjaa leikkimistä. Eli mitäs jos poika tykkäis leikkiä nukeilla, mut äiti ei osta. On mulla ongelmat ;)

Meidän poika 1½ vee ainakin tykkää hirveesti ajella nukenrattailla ja hoitaa nukkea kans =) Potkuautolla huristelee kovasti, joululahjaksi meinasin muotopalikkalaatikkoa (brio tai jukka), perässä vedettävää puulelua (brio), duploja (ne primot olis ihan huippuja tämän ikäiselle, mutta ei enää saa muuta kuin käytettynä - niitä meillä onkin haalittu kirpparilta tms). Niin ja leikkii hirmu mielellään isosiskon leikkikeittiöllä :)

Alkuperäinen kirjoittaja MOI:
Ostaisin dubloja niillä voi leikkiä pitkään ja kyllä 1,5v osaa jo niillä leikkiä, tykkää ainakin et äiti tekee tornin ja kuinka hauskaa on se kaataa.

Joo, duploihin mäki oon ehkä kallistumassa. Ehkä niitä peruspalikoita? Toisaalta sellanen eläintarhakin kiinnostais, ehkä jaksais leikkiä sillä pitkään. NIin sellanen muovitorni löytyy, on aikas monipuolinen.

Joo, ne nukenrattaat on kauuheen kiinnostavat, tykkää kylässä työnnellä. Ku on eka lapsi, niin tulee mietittyä, et mikähän kiinnostaa ja miten ite ohjaa leikkimistä. Eli mitäs jos poika tykkäis leikkiä nukeilla, mut äiti ei osta. On mulla ongelmat ;)

jos tämä meidän toinen on poika niin varmasti saa myös nukeilla leikkiä. hyvä se vaan on mun mielestä tukea sitä pojankin hoivavietin kehitystä. ei pojan tarvi aina olla vaan niin miehinen ja innostua vaan pelkästään autoista, kyllä pojatkin saa olla herkkiä ja tykätä vauvoista :)

Kyllä me ostettiin esikoispojalle siniset nukenrattaat =)

Alkuperäinen kirjoittaja MOI:
Ostaisin dubloja niillä voi leikkiä pitkään ja kyllä 1,5v osaa jo niillä leikkiä, tykkää ainakin et äiti tekee tornin ja kuinka hauskaa on se kaataa.

Joo, duploihin mäki oon ehkä kallistumassa. Ehkä niitä peruspalikoita? Toisaalta sellanen eläintarhakin kiinnostais, ehkä jaksais leikkiä sillä pitkään. NIin sellanen muovitorni löytyy, on aikas monipuolinen.

kannattaa alottaa ihan peruspalikoilla vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mein poika:
Meidän poika 1½ vee ainakin tykkää hirveesti ajella nukenrattailla ja hoitaa nukkea kans =) Potkuautolla huristelee kovasti, joululahjaksi meinasin muotopalikkalaatikkoa (brio tai jukka), perässä vedettävää puulelua (brio), duploja (ne primot olis ihan huippuja tämän ikäiselle, mutta ei enää saa muuta kuin käytettynä - niitä meillä onkin haalittu kirpparilta tms). Niin ja leikkii hirmu mielellään isosiskon leikkikeittiöllä :)

Kyl meil taitaa noita leluja ollaki jo, ku se vedettävä leluki löytyy... Sitä muotopalikkalaatikkoa oon miettiny ja taisin ostaa sellasset rakennuspalikat pukin konttiin aiemmin.

Noista primoista oon kuullu, moni on ettiny/kehunu. Harmi, et niit ei enää tehdä.

Mä ostin synttäriksi kummi-pojalle sellasen "tornipelin", tykkää sillä rakennella tai laittaa niitä sisäkkäin. Kuvakin löyty, on tuolla alimmaisella "rivillä" kun skrollaa sivua alas päin..

Duplot ja Brion junarata on sellaisia perinteisiä juttuja, joita voi ruveta keräämään.

Plaston potkuauto on hyvä, sillä viilettää ekaluokkalaisetkin vielä joskus innostuessaan. Muoviset leikkiastiat on myös mukavia hämmentää ja niitä voi käyttää kylpyleluinakin. Mikä sen mukavampaa kuin kaadella vettä kiposta toiseen.