Miten käyttäytyisit jos joutuisit/pääsisit yhtäkkiä pomosi suosioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Ja mitä tekisit..?
Mulla on ollut suunnilleen sama työtilanne nyt n. 10 vuotta. Ihan hyvä työpaikka ja sen ihmissuhteet, aivan siedettävää ja jopa kivaa pääsääntöisesti.
Nyt sitten, aivan ite tietämättäni, olen joutunu pomon "oppitytöksi." Sanoi mulle eilen suoraan että petaa mulle paikkaa hänen jälkeen. Arvatkaa onko muut huomanneet vissiin jo ennen mua tyhmää. Mä olen ainoa "nuori" meidän yksikössä, mut koskaan ennen se ei ole ollu ongelma. Oon ollu osa systeemiä, ja se passaa mulle hyvin.
Nyt sitten katellaan nokkimisjärjestystä kait, ilmotin jo pomolle että mulla ei ole rahkeita niin isoksi esimieheksi. Se vastas "no kypsyt nyt vielä vähän aikaa.."
On tosi kiva olla töissä kun ilmeisesti kaikki ns. nokkimisjärkässä ennen mua olevat on havainneet jo saman. Mä antasin millon vain tuon oppitytön pestin ihan kelle vain heistä, mut pomo on valinnut toisin.
Arvatkaa miten työkaverit suhtautuu minuun... :(

Nomutta, johan olet ymmärtääkseni jo 10 vuotta ollu töissä tuolla, ja jos pomosi uskoo että pystyt homman hoitamaan, niin eiköhän tuohon voi luottaa.? Jospa juuri tuo rehellisyytesi on sellainen piirre mitä tuossa esimiestyössä kaivataan? Miksi olisit "vähemmän" kuin muut työntekijät? Sinussa voi olla jotain mitä muissa työntekijöissä ei ole, eikä heillä ole mitään syytä loukkaantua tuosta uudesta järjestelystä. Ei se että olet pomo muille työntekijöille tarkoita sitä, että teidän välienne pitää muuttua huonoiksi. Ymmärrän että tuo uusi tuleva asema arveluttaa, sillä onhan esimiehenä olo vaativaa, mutta kykysi analysoida itseäsi ja tilanteita tulee auttamaan sinua valtavasti. Pajon onnea tulevaan ja pää pystyyn!

En voi kuvitella, että pysyisin samoissa työkuvioissa kymmenen vuotta. Toisaalta, jos ylennys ei innostaisi, toisin sen selkeästi julki. Meillä tehdään toisinaan sellaisia psykologisia testejä, että tiedetään mille tasolle ihmisistä on. Jos pomo ei uskoisi, voisin kysellä henkilöstöhallinnosta, että millainen ihminen esimieheksi halutaan ja tahtoisin osoittaa, etten ole oikea siihen juttuun, jos ei kiinnostaisi. Säilyisi kaikkien kasvot, ei pahaa verta.

Nauti nyt hyvästä asemastasi! ;) Paremmin päin se näin kuin siten ettei pomo tykkäis susta, ittellä ollut niinkin ... käyttäydyt ihan normaalisti työkavereidenkin suhteen, älä rupea mitään roolia vetämään vaan oot ihan oma itsesi etkä puhu koko asiasta heille mitään, eihän sun ylennyksesi ole heidän asioita. Jos juttua tulee niin sano ettet koe olevas heitä ylempänä ja toivot että suhun suhtaudutaan kuten ennenkin. Siltä varalta että mieles pomoksi tulemisen suhteen muuttuu, älä levittele juttua ettei sua paikka kiinnosta, vaikka nyt siltä tuntuiskin.

Yhteistyössä