Miten käynnistetty ja toimiko se nopsaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Mulla ekaa kypsyteltiin 2 päivää ja kolmantena laitettiin tippa, tokana päivänä meni vedetkin mutta ei sekään alottanut supistuksia...
Huomenna pitäis sitten vissiin viimeinkin laittaa tää käyntiin, perjantaina lääkäri puhu kalvojen puhkaisusta..mutta saa nähdä sit..
Jos ei synny huomenna, niin sit joudun synnyttään yksin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Miten se kalvojen puhkaisu tehään?

sellanen virkkuukoukun tapanen vehe ja sillä naps kalvot puhki. Ei koske.

Niin pitääkö sit olla paikat ihan kypsät?

no ees jollain lailla auki, mulla tosin oli jo 26 vkolta vajaa 4 senttiä auki

Mulla synnytys käynnistyi ekana kypsyttely päivänä. 1,5 h toisen puolikkaan tabletin ottamisen jälkeen (eli n. klo 18) alkoi tuntumaan supistuksia ja tuli tunne, että saattaa tää lapsi syntyäkin. Kalvot puhkastiin n. 20.00 ja poika syntyi 20.25. Kokonaiskestoksi merkattiin 1h 37min. Synnytyksen nopeuteen vaikutti, ettei edellisestä synnytyksestä ole kuin 1v 2kk.

Kahdella tabulla kypsyteltiin puol päivää. Sit puhkastiin kalvot ja odoteltiin vajaa 2tuntia avaavia suppareita, joita ei koskaan tullut. Pistettiin tippa ja pikku hiljaa alko tapahtua. Säännälliset supparit alkoi ja poika oli vajaan neljän tunnin päästä maailmassa, saman päivän iltana.

Ekaa neljä päivää. Ihan perinteisesti aloteltiin lääkkeellä, sit tipalla ja lopuksi kalvojen puhkaisulla.. Kaks päivää kerkes tippa olla ja kalvot puhkaistiin sit, niin lähti käyntiin.

Tokaa käynnistettiin kaks päivää. Eka päivä lääkkeillä, sit tipalla ja suoraan kalvojen puhkaisulla, omasta toiveestani

Kolmatta käynnistettiin puoli tuntia ja synnytyksen kesto oli 2 tuntia. Lääke laitettiin ja heti perään tippa ja koska paikat olivat aika valmiit niin lääkäri puhkaisi kalvotkin yksin tein.

Alkuperäinen kirjoittaja poika syntyi 5.11:
Mulla synnytys käynnistyi ekana kypsyttely päivänä. 1,5 h toisen puolikkaan tabletin ottamisen jälkeen (eli n. klo 18) alkoi tuntumaan supistuksia ja tuli tunne, että saattaa tää lapsi syntyäkin. Kalvot puhkastiin n. 20.00 ja poika syntyi 20.25. Kokonaiskestoksi merkattiin 1h 37min. Synnytyksen nopeuteen vaikutti, ettei edellisestä synnytyksestä ole kuin 1v 2kk.

Asiasta seinään. Miten tuo lyhyt synnytysväli vaikuttaa nopeuteen...? Mielenkiinnosta kysyn, kun ykkösen synnytys kesti vajaa neljä tuntia ja sanoivat synnärille, et mahtaa toinen tulla vauhdilla. Mulla on kakkosen la:n hetkillä toi sama 1v2kk edellisestä... :whistle:

Kalvot puhkaistiin ja siitä tunti niin poika oli sylissä. Tytöstä laitettiin tippa noin 2 tuntia ennen synnytystä ja kalvojen puhkaisusta meni 35 minuuttia syntymään.

Mulle muuten ne tabletit laitettiin kohdunsuulle ja ilman liukastetta :$ On vissiin sairaalakohtaista mistä päästä ne sisään tyrkätään :whistle:

Niin mullekin laitettiin. En mä tiedä miks siihen olis liukastetta tarvinnut. En mä ees huomannut mitään.

Mulla on vaan kalvot puhakistu, ei muuta. Mutta kyllä se on synnytystä vauhidittanut.
Ja kolmatta odottaessani kun kävin tiuhaan tyrkyllä synnärillä kätilö ronklasi tuolta etupyllyosastosta oikein niin että tekii kipeää ja seuraavana aamuna sitten tulikin lähtö.

Esikoinen käynnistettiin tableteilla rv41+6.
Menin TYKS:iin aamulla klo8:00 ja ensimmäisen puolikkaan tabletin sain klo10:00 ja aina puolikas tabletti neljän tunnin ajan.
Klo14:00 sain toisen puolikkaan ja klo15:30 meni lapsivedet käytävällä.
Siitä 5min niin alkoi supistukset.
Synnytys kesti noin 12h. Poika syntyi rv42+0. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kekkula:
Mulle muuten ne tabletit laitettiin kohdunsuulle ja ilman liukastetta :$ On vissiin sairaalakohtaista mistä päästä ne sisään tyrkätään :whistle:

Niin mullekin laitettiin. En mä tiedä miks siihen olis liukastetta tarvinnut. En mä ees huomannut mitään.

Mulla ainakin se sattu, siis se laittaminen.

Yhteistyössä