Miten kävellään korkeilla koroilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En mä jaksa ja tuo jalka vihoittelee, niin pysyn tällä hetkeä tasapohjaisissa kengissä

Joo, parempi silloin jättää korot käyttämättä... Toivottavasti jalka paranee pian :flower:

No on vihoitellut heinäkuun lopusta lähtien, yhden tuubin jotain geeliä olen laittanut ja yksi kortisonipiikki on laitettu. On joku nivelpussin tulehdus tuossa lonkan seutuvilla ja kipu säteilee nivusiin ja alas reittä.

Auh :( Onpa sitkeä särky :(

mulla on sit omiin rippijuhliin viikon päähän tappopiikkarit eli jottai vähän yli kymmenen senttiä (kyllä, olen erittäin vaahtosammutin). hirvittää ihan mut ku olen pitäny muutamana iltana jo näitä jalassa ja käveleskelly ympäriinsä niin ei enää näytä nii töksähtelyltä. ja joo, kantapää edellä astun. se on tosi omituisen näköstä ko sipsuttelee päkiällä :::D

Niin, kun jotenkin se näyttää sellaiselta "töks töks" -menolta jos astuu ensin kantapäällä... tai ainakin tuntuu siltä. En saa sitä tuntumaan jouhevalta :([/quote]

Se siinä onkin ideana että se ei saa olla sellaista 'töks-töks' kävelyä, vaan kantapää edellä ja sulavasti lasket päkijät maahan. En tietenkään sitä meinaa, että sinun pitäisi mennä joka askel tarkkaan ja hidastetusti. Ikäänkuin
olisit kiikkukeinu : DD okei anteeksi tyhmä vertauskuva mutta.. Eli kantapää ensin, päkijät jälkeen, lantio eteen, selkä suorana, katse eteen, anna lantion keikkua vapaasti. Ja yksi asia mikä myös helpottaa huomattavasti korkokengillä kävelemistä on , että annat käsien heilua luonnollosesti, ei tietenkään liikaa (; Onnea yritykseen.

asti kantapää ensin ja polvi suorassa. ja hyvä ryhti tietty! ite harjottelen illalla aina kävelemään mun tosi korkeilla korkokengillä. kyllä siitä alkaa sitte oppimaa ku harjottelee. :)

Riippuu korosta. Ainakin mallitoimiston kävelykoulussa opetetaan, että niin pitkään astutaan kanta ensin kuin vaan pystyy. Sitten alotetaan se sipsuttelu päkiällä ensin, jos on pakko. Ja tälleen muuten opetettiin just tämmöstä miestä, joka tykkäs pukeutua naiseksi =D Tuli vaan mieleen, kun täällä alettiin puhua transuista ym.

Ei kannata arkikäytössä käyttää mitään isoja korkoja, pienet ovat hyvät ja niillä voi tosi hyvin kävellä kunnon ostoskeskusreissujakin. Pikku hiljaa sitten ottaa korkoa lisää, jos se kiinnostaa.

Ite kans sain superkorkeista korkkareista kerran polvipussintulehduksen aikaiseksi. En tieäd miten se tapahtui, mutta ilmeisesti liittyi myös muuhun treenaamiseen salilla ym yhtä aikaa ja sitten kun pidin pitkän illan tappajakorkoja+oli paljon portaita, niin ei vissiin ollut tämä kombo oikeen mun polville hyväksi. Nykyään käytän suht matalia korkoja, jotka on tosi kivoja kun ei tartte ajatella mitään.

Yhteistyössä