Miten kävellään korkeilla koroilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertokaa oi ihanat korkkareita käyttävät palstalaiset, miten niillä oikeasti kävellään? Kumpi ottaa vastaan maahan ensin: kantapää vai päkiä? Ja muutoinkin, kiitollisena otan vastaan KAIKKI neuvot, haluan oppia kävelemään koroilla ;)

Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja kaurismami:
ööh, ihan niinkuin muillakin kengillä.. :D

*kuvittelee mielessään miltä päkiäsipsuttelu näyttää..* hehee

Okei. Jotkut vaan ovat antaneet sellaisen neuvon, että päkiä/kanta ja päkiä yhtä aikaa maahan... tuntui oudolta kun kokeilin...

Ja kiitos neuvoista, arvasin, että täällä on experttejä :)

Astuessa polven pitää olla suorana, eikä koukussa, muuten näyttää et on kakat housussa. Ei pidä astua kantapäällä, vaan mieluummin varpaat edellä. Lantion voi antaa liikkua, mutta sitä ei saa päästää taakse, kuten iines ankalla, koska muuten näyttää ankalta. Selkä suorana ja hartiat rentona alhaalla, mutta ei edessä. Kaula pystyssä eikä kenollaan.

Ja niinku omistaisit kaiken, eli reteesti! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
No samalla tavalla kävelen kuin muillakin kengillä eli kantapää ensin. Miksi ihmeessä pitäisi päkiällä astua ensin?

Koska jos korkokengillä astut niin, niin se ei näytä oikein hyvältä, vaan siltä, kuin olisit transvestiitti.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Astuessa polven pitää olla suorana, eikä koukussa, muuten näyttää et on kakat housussa. Ei pidä astua kantapäällä, vaan mieluummin varpaat edellä. Lantion voi antaa liikkua, mutta sitä ei saa päästää taakse, kuten iines ankalla, koska muuten näyttää ankalta. Selkä suorana ja hartiat rentona alhaalla, mutta ei edessä. Kaula pystyssä eikä kenollaan.

Ja niinku omistaisit kaiken, eli reteesti! :D

Kiitos myös sinulle =) mutta siis... varpaat edellä? Hitsi, kun toiset sanoo kantapäällä, toiset varpailla... riippuuko tämä kenties koron korkeudesta..? *miksi oi miksi en opetellut tätä jo teininä*

Käytännössä se menee, niin että päkiä ja kantaopää osuu maahan yhtä aikaa, ainakin, jos on korkeat korot.

Niin, kun jotenkin se näyttää sellaiselta "töks töks" -menolta jos astuu ensin kantapäällä... tai ainakin tuntuu siltä. En saa sitä tuntumaan jouhevalta :(

No samalla tavalla kävelen kuin muillakin kengillä eli kantapää ensin. Miksi ihmeessä pitäisi päkiällä astua ensin?

Koska jos korkokengillä astut niin, niin se ei näytä oikein hyvältä, vaan siltä, kuin olisit transvestiitti.

Jaa. Pitäis varmaan laittaa korkkarit jalkaan oikein testata kuinka astun. Kun asiaa vähän mietin, niin saattaa kyllä olla niin että astun kantapäällä ja päkiällä yhtä aikaa. En mä tiedä... :xmas:

Kyllä mulla osuu "kantapää" eka maahan, eli siis korko. Jos osuu korko ja päkiä samaan aikaan niin sillonhan joutuu kävelemään polvet koukussa... *Tuumii hän ja vetää 12-senttiset jalkaansa ihan kohta kun lähtee hippaloimaan*

Mulla on kyllä pohjakin vähän paksumpi, elekää vaan luulko että mä olen korkotaitaja :whistle:

Jaa. Pitäis varmaan laittaa korkkarit jalkaan oikein testata kuinka astun. Kun asiaa vähän mietin, niin saattaa kyllä olla niin että astun kantapäällä ja päkiällä yhtä aikaa. En mä tiedä... :xmas:

Laita, ja kerro =) minä kopsuttelen tässä samalla korkkareissa ympäri asuntoa opetellen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Laita, ja kerro =) minä kopsuttelen tässä samalla korkkareissa ympäri asuntoa opetellen :D

En mä jaksa ja tuo jalka vihoittelee, niin pysyn tällä hetkeä tasapohjaisissa kengissä

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Kyllä mulla osuu "kantapää" eka maahan, eli siis korko. Jos osuu korko ja päkiä samaan aikaan niin sillonhan joutuu kävelemään polvet koukussa... *Tuumii hän ja vetää 12-senttiset jalkaansa ihan kohta kun lähtee hippaloimaan*

Mulla on kyllä pohjakin vähän paksumpi, elekää vaan luulko että mä olen korkotaitaja :whistle:

Muistelinkin, että "harrastat" korkeita korkoja, olen ihaillut kenkäkuva-ketjuissa monesti sun linkittämiä kenkiä ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä jaksa ja tuo jalka vihoittelee, niin pysyn tällä hetkeä tasapohjaisissa kengissä

Joo, parempi silloin jättää korot käyttämättä... Toivottavasti jalka paranee pian :flower:

No on vihoitellut heinäkuun lopusta lähtien, yhden tuubin jotain geeliä olen laittanut ja yksi kortisonipiikki on laitettu. On joku nivelpussin tulehdus tuossa lonkan seutuvilla ja kipu säteilee nivusiin ja alas reittä.

Yhteistyössä