Miten kauan vaniljakreemijauhe säilyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipurihiiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipurihiiva

Vieras
Sain vuosia(?) sitten kaveriltani pussillisen vaniljakreemijauhetta ja suurin osa siitä on edelleen kaapissa käyttämättömänä...Miten pitkä säilyvyysaika noissa yleensä on, uskaltaako sitä enää käyttää vai onko parempi nakata suosista roskiin?

Harmittaa kun en aikanaan oikein tajunnut mihin kaikkeen sitä vois käyttää, nyt kyllä tietäisin, mutta...

Kävin kurkkaamassa, viimeks ostetussa pussissa luki "parasta ennen 05.2011 ja olen sen varmaankin toukokuussa ostanut joten pari vuotta tuon mukaan pitäisi ainakin säilyä.. =)

Kyllä mä varmaan uskaltaisin kokeilla.. tai soittaisin kaverille ja kysyisin muistaako hän koska antoi tuota ja kauanko hän oli itse säilönyt sitä ennen kun antoi sen sinulle =)
ps. Jos tarviit sitä lisää niin tässä yksi jälleenmyyjä jolta voit yv:llä kysellä =)

Hei sinä couscous! Myytkö sinä itse vaniljakreemijauhetta? voiko sitä ostaa sulta? Onko se maidotonta? Ku tarvitsisin maidotonta sellaista (ei sais olla edes maitoproteenia).

Mäkin tarttisin maidotonta ja munatonta vaniljakreemijauhetta, ja tuota en siis ole nähnyt tavallisissa kaupoissa vaan tukuissa vaan, eikä mulla ole tukkukorttia! Voisiko jälleenmyyjä laittaa tuotteensa valmistusaineet tänne?

Yhteistyössä