miten kauan teillä on särkenyt viisaudenhampaan poiston jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Multa poistettiin tämän viikon torstaina yläviisuri ja vieläkin särkee. Tänään en oo ottanut särkylääkettä, vaikkakin tarvetta olis ollut. Kolmena päivänä olen nyt napsinut burana kuussatasia, kipu/jomotus on ollut sen verran häiritsevää.

Voiks tää olla enää normaalia? Mietin vaan josko on tullut joku tulehdus tms. Poisto sujui ihan hyvin, vähän hammaslääkäri joutui taiteilemaan kun hampaassa olikin kaksi juurta.

Äsh, mulla on vielä yks alaviisuri poistamatta, ens kuussa pitäis mennä. Tää jälkisärky ei nyt mitenkään ainakaan rohkaise menemään kiusattavaksi :(.
 
mama the strange
Itselläni ei yläviisureiden poiston jälkeen ollut kuin ihan lievää kipua yhden päivän. Myös alaviisurin jälkeen varsinainen kipu hävisi seuraavana päivänä. Sinuna ottaisin huomenna yhteyttä hammaslääkäriin, jos kipu ei ole aamulla hävinnyt tai kovasti lieventynyt.
 
Mulla oli kamalaa vihlontaa ja tuntu ettäkö muka viereinen hammas olis heilunu,ja kävin uudelleen kuvattavana ja sanoivat että ihan siistiltä näyttää ja ihan normaalia on tuo särky/vihlonta kun juuret tekee kuihtumistaan siellä:) Ja että heilumisen tunne viereiselle hampaalle on ohi menevä,kun on viimenen hammas saattanut suuntaan tai toiseen hieman "painaa", luuhun jää monttu hampaan poiston jälkeen ja menee ajan kanssa umpaan ja kivut ohi:) Paljon jaksamista särkyihin, ei ollut mukava tunne..:)
 
vcx
Mulla meni kans melkein pari viikkoa, kun jäi jotain juurenpalasia vielä sinne, niitä ei vaan kerta kaikkiaan saatu pois, kun hammas hajosi poisotettaessa. Mulla se kipu vaan yhtäkkiä sit loppu kuin seinään. Ja kipu oli kans niin lujaa, että vetelin reilun viikon Burana 800mg kolmesti päivässä. Silti särki niin, ettei oikein pystynyt mihinkään kunnolla keskittymään, kun se särky oli mielessä koko ajan. Olin jo varaamassa uutta aikaa, mutta sit se tosiaan vaan loppu. Tuosta on nyt 11 vuotta aikaa ja sen jälkeen ei oo ollut onneksi mitään oireita (mua pelotti ne sinne jääneet palaset).
 
"vieras"
Voi olla tulehdus. Mulla ainakin tulehtu ja kestin sitä kipua ainakin viikon tai kaks jopa, en muista. Sain sitten antibioottikuurin, mutta senkin jälkeen kipu jatkui. Sitten se kolo putsattiin taas ja laitettiin jonkinlainen sieni ja sitten alko helpottaa vasta.
 
"Keiju"
Jos särky ei hellitä, kyseessä voi olla poistokuopan tulehdus. Suosittelen varaamaan aikaa päivystyksestä. Laittavat kuoppaan rauhoittavaa lääkettä, joka helpottaa kipua nopeasti. Tunnen sympatiaa, minulla on tällä hetkellä hirvittävä hammassärky. Olen napsinut mieheni panakodeja, ja olen hieman pöpperössä, mutta kipu ei vaan hellitä. "Hauskinta" tässä on se, että olen itse hammashoitaja. Noh, suutarin lapsilla ei ole kenkiä. :)
 
mulla poistettiin yläviisuri repimällä kans tos päälle viikko sitten, ensimmäisen illan särki ihan vähän ja otin ibusalin ja se autto, sitten ei oo särkeny enää. nyt on jo täysin parantunu. kannattaa käydä näytillä jos jatkuu tai pahenee.
 

Yhteistyössä