Miten kauan teillä meni gradun kirjoittamiseen kirjoittamisvaiheen aloitettuanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nbir
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nbir

Vieras
Niin, kun suurin osa lähteistä hankittu sekä gradun sisältö ja runko selvillä, niin miten kauan teillä meni kirjoittamisen aloituksesta sen loppuun saattamiseen? Montako sivua suurin piirtein kirjoititte päivässä tilanteessa, jossa teillä oli muut tutkinnon opinnot jo tehtynä, eli pystyitte täysipäiväisesti keskittymään pelkästään gradun tekoon? Jos ette olleet noin onnellisessa tilanteessa, että olisitte voineet työpäivän mittaisen ajan per päivä voineet keskittyä pelkästään gradun tekoon, niin arvioikaa, miten paljon olisitte päivässä pystyneet kirjoittamaan, mikäli tilanne olisi ollut mainitsemani.

Riippu varmaan aika paljon alasta kanssa? Gradut on tiedekunnittain tosi erilaisia.

Vaikea arvioida aikaa, kun itse oon kirjoittanut alusta alkaen. Kaikkineen projekti on nyt vienyt puolisen vuotta, ei oo vielä valmista.

Oikeustieteellisen gradu kyseessä. Aika lailla teoriaa (ja sen tulkintaa/analysointia) siis koko gradu, ei ole haastatteluja, kyselyitä tms. tutkimusaineistoa analysoitavana.

Oikeustieteellisen gradu kyseessä. Aika lailla teoriaa (ja sen tulkintaa/analysointia) siis koko gradu, ei ole haastatteluja, kyselyitä tms. tutkimusaineistoa analysoitavana.

Oikiksen gradut on käsittääkseni aika suoraviivaisia. Joten jos sulla on suurin osa lähteistä hankittuna, suunnitelmat selvillä ja voit keskittyä täysipäiväisesti graduntekoon, niin ei sulla kauaa siinä voi mennä! Riippuu tietty kirjoitusvauhdistasi, perfektionismin tasostasi, arvosanatavoitteestasi, motivaatiostasi, muun elämäsi vaativuudesta jne.

Mut ehkä 2vko-2kk?

[QUOTE="hmm";28363233]Oikiksen gradut on käsittääkseni aika suoraviivaisia. Joten jos sulla on suurin osa lähteistä hankittuna, suunnitelmat selvillä ja voit keskittyä täysipäiväisesti graduntekoon, niin ei sulla kauaa siinä voi mennä! Riippuu tietty kirjoitusvauhdistasi, perfektionismin tasostasi, arvosanatavoitteestasi, motivaatiostasi, muun elämäsi vaativuudesta jne.

Mut ehkä 2vko-2kk?[/QUOTE]

Juu, tuo suoraviivaisuus on oikeastaan aika kuvaava sana. :D

Mä olen sellainen, että kirjoitan suoraan lopullista tekstiä (eli en yleensä joudu sitä muokkaamaan juuri ollenkaan) ja ajattelin, että jos viisi tai kuusi sivua kirjoittaisin päivässä (jotkut osat varmaan nopeamminkin, mutta niissä kohdin, kun joutuu kovasti käyttämään lainvalmisteluaineistoja apuna, sujuu hitaammin). Tavoite olisi olla valmiina kesäkuun 10. päivään mennessä. Enköhän mä siis kerkeä. Ainakin seminaaritöiden ja notaarintyön perusteella pitäisi ehtiä hyvinkin. Tuli vaan hetki, kun aloin epäillä itseäni...:D

Mä olen sellainen, että kirjoitan suoraan lopullista tekstiä (eli en yleensä joudu sitä muokkaamaan juuri ollenkaan) ja ajattelin, että jos viisi tai kuusi sivua kirjoittaisin päivässä (jotkut osat varmaan nopeamminkin, mutta niissä kohdin, kun joutuu kovasti käyttämään lainvalmisteluaineistoja apuna, sujuu hitaammin). Tavoite olisi olla valmiina kesäkuun 10. päivään mennessä. Enköhän mä siis kerkeä. Ainakin seminaaritöiden ja notaarintyön perusteella pitäisi ehtiä hyvinkin. Tuli vaan hetki, kun aloin epäillä itseäni...:D

Kyllä sä siihen pystyt! Tuo aiheen rajaus ja lähteiden hankinta on jo tosi iso homma. Ja sehän sulla on tehtynä! Nyt vaan naputtelemaan!

Jos sulla ei oo mitään pakkomiellettä L:n gradusta, niin varmasti on täysin mahdollista saada se valmiiksi kesäkuun 10. mennessä.

Reilu vuos meni. Töissä olin lähes koko ajan. Ja taukoakin oli kirjoittamisessa. Ehkä semmoinen 4 kk varsinaiseen kirjoittamiseen ja tekstin hiomiseen, lähteiden lukemiseen, lähdeluettelon tekoon, ei välttämättä mitään 8 h päiviä.

Tulin vaan antamaan väliaikatietoja, eli tänään aamulla lähti gradu painoon. :D Kirjoitin toukokuun alusta eiliseen asti (ja välillä luetutin proffalla, käytännössä proffa on lukenut työni jo kertaalleen läpi), joukossa myös useita valvottuja öitä. Tekstisivuja kertyi 82.

Proffa kehui työtä useampaan otteeseen jo projektin mittaan, eli mitenkään rimaa hipoen ei ole läpi menossa. Katellaan, kehtaanko myöhemmin tulla ilmoittamaan vielä saamani arvosanan...:D

Oletpa nopea kirjoittaja! Mää saan aikaseksi n 3 sivua hyvää tekstiä päivässä, ja niistäkin joutuu usein muokkaamaan 0,5 sivua pois seuraavalla kerralla... Ja en siis pysty kirjoittamaan 8h putkeen saatikka että enemmän. Pakkotilanteessa pystyn kirjoittaan lyhyehkön esseen yhdeltä istumalta mutta se on tuskaa.
Kirjoitatko millä kielellä?

Niin ja hyvä hyvä, sullahan alkaa olla jo homma pulkassa :flower:

Oletpa nopea kirjoittaja! Mää saan aikaseksi n 3 sivua hyvää tekstiä päivässä, ja niistäkin joutuu usein muokkaamaan 0,5 sivua pois seuraavalla kerralla... Ja en siis pysty kirjoittamaan 8h putkeen saatikka että enemmän. Pakkotilanteessa pystyn kirjoittaan lyhyehkön esseen yhdeltä istumalta mutta se on tuskaa.
Kirjoitatko millä kielellä?

Niin ja hyvä hyvä, sullahan alkaa olla jo homma pulkassa :flower:

Suomeksi kirjoitin, ja sillä oikeudenalalla, jolta graduni tein, on suurin osa lähdekirjallisuuttakin suomeksi. Ja juu, en todellakaan saanut kirjoitettua tuota arvioimaani 5-6 sivua päivässä, vaan todellisuus oli juuri tuota noin 2-3 sivun luokkaa. :D Mutta nyt on tehty.

• Tykkää
Reactions: Mythago

Yhteistyössä