Miten kauan olette....

olleet kotona supistusten kanssa? eli jos tulee vaikka 10min välein niin tunnin vai enemmän olette odotelleet? Mulla siis toinen raskaus ihan loppusuoralla, Ja neuvolasta sanoivat että heti kun alkaa olla säännölliset supistukset niin pitää lähteä, koska eka synnytyskin oli nopea. Ja lapsivesi jos menee niin heti pitää lähteä.. Täällä paniikissa mietin tällästä... tässä typyn kanssa kaksin kotona, ja mummi tulee lähtöhetkellä n.50kim päästä niin ajoissa pitää olla soittelemassa. Pikkasen jo yöllä supisteli niin jos siitä sitten yltyyvät kovemmiksi. :eek:
 
Me and baby
Mulla alkoi synnytys limatulpalla ja sitten heti perään supistuksilla (5-7 min välein), sairaalaa kohti lähdettiin 6 h myöhemmin, kun väli oli 3-4 min, ja kunnon kivut. Matkaa 40 km, ehtiminen ei ollut ongelma, synnytys kesti tuosta noin vuorokauden.
Toisilla taas voi olla kovempi kiire, soita synnärille kun olet epävarma; itse soitin, ja sieltä kertomukseni jälkeen kehoitettiin lähtemään näytille. Toisaalta, vain sinä tiedät, kuinka tukala olo on, joten ajoissakin kannattaa lähteä, vaikka synnäriltä vielä toppuuteltaisiin, parempi käydä turhaan kuin mennä myöhään.
 
haisulit3
ekalta oltiin kotona useampi tunti (supistuksia 5min välein) ja lähdettiin puolilta päivin sairaalaan, poika syntyi vasta seuraavana aamuna. toiselta pari tuntia odottelin (supistuksia 13min välein) ja matkalla sairaalaan supistukset alkoi tulla 3 min välein. tyttö syntyi kolmisen tuntia sairaalaan menon jälkeen =)
 
satakieli
Ekalla kerralla kotona odoteltiin n.4h ja sit teki jo kipeää. Kohdunsuu oli auennut 5cm kun oltiin sairaalassa. Tokalta lähdin heti kun tuli parit kovat supistukset. Perätilassa oli niin lähdin näytille sairaalaan. Onneksi menin. Lapsi oli ulkona 45min. päästä. Kolmannelta meni lapsivedet ensin ja sit mentiin ambulanssilla samantien, kun tämäkin tykkäsi syntyä peppu edellä.
 
poutapilvi harmaana
Olin kaksi tuntia kotona. Supistukset alkoi 6 ja tulivat 3-5min välein. Sairaalassa oli klo8 ja olin 4 cm auki sitten saliin ja vajaan kolmen tunnin päästä syntyi poika.

 
senni-
Minulla ensimmäinen tuli syöksynä, onneksi olin jo sairaalassa, kun synnytys käynnistyi. Seuraavasta en tiedä, mitä tekis. On väläytelty käynnistämistäkin, sillä mua pelottaa **tisti odottaa kotona ja kattoa mitä tapahtuu. Pelkään ja olen melko varmakin, että se syntyis ambulanssiin.
 
Minä odottelin kilttinä tyttönä pari vrk kotona kun supistusten väli ei siitä 10min lyhentynyt. Sitten väsyin odottamaan mutta synnytys kesti kuitenkin yli 20 tuntia, joten tuskin toisenkaan kanssa kiirettä tulee...
 
Siiseli
Jos tulee säännölliset supistukset niin kannattaahan se lähteä, oli väli mikä hyvänsä, erityisesti jos ekakin syntynyt nopeasti. Minulla ei ole ollut säännöllisiä supistuksia ollenkaan, ensimmäistä tein melkein vuorokauden ja toinen putkahti parissa tunnissa melkein sairaalan ovelle kun en tosiaan älynnyt ajoissa lähteä reissuun =)
 

Yhteistyössä