Miten kauan maito pitää lämmittää lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoiselle alettiin antaa huoneenlämpöistä maitoa joskus 1-2 kk iässä. Jääkaappikylmää 4 kk iässä, kun oli yrjötaudissa ja joi kylmää maitoa sinä aikana, ja hyvinhän se maistui. Mulle sanottiin tuolloin neuvolassa että ei ole mitään syytä miksi ei voisi antaa huoneenlämpöistä tai kylmääkin maitoa, jos lapsi sitä vaan huolii. Tottakai me siis JOSKUS lämmitettiin maitoa, muttei esim. kaupunkireissuilla tai ruoan yhteydessä :)

muistan että tyttö lopetti yösyönnin 6 kk vanhana ja sitä ennen sängyn vieressä pidin pulloa, saksia ja korvikepurkkia, joten kun söi korviketta 4-6kk vanhana, niin lopetettiin lämmittäminen siinä vaiheessa kun se maito kelpasi lämmittämättömänä. Jääkaappikylmä maito tosin lämmitettiin väh. huoneenlämpöiseksi.

Me ollaan tarjottu alusta asti huoneenlämpöisenä. Jos jostain syystä oon jääkaapissa säilyttänyt, niin sitten oon lämmittänyt korvikkeen. Toisille vauvoille ei kylmä maito kelpaa tuttipullosta ja herkkävatsaisemmat saattaa saada vatsanväänteitä. Isommalle naperolle ruuan kanssa aina jääkaappikylmää maitoa.

Do not worry! Meillä reippaasti yli 1v, kun muuten ei kelvannut, pääsipä helpommalla kun kaksosten kanssa jaksanut aiheesta vääntää... Nyt menee kylmänä, mut joskus on hemmoteltava lämpimällä "äiti tekee lämmin maito". :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie oon nyt alkanut antamaan vasta jääkaappikylmänä :ashamed: , kun kuopus on 11kk.

Nou hätä :hug: , miehen sisko tarjoaa 6½-vuotiaalleen vielä lämmintä maitoa aina aamuisin, ja ihmettelee miksei lapsi suostu maitoa juomaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Me ollaan tarjottu alusta asti huoneenlämpöisenä. Jos jostain syystä oon jääkaapissa säilyttänyt, niin sitten oon lämmittänyt korvikkeen. Toisille vauvoille ei kylmä maito kelpaa tuttipullosta ja herkkävatsaisemmat saattaa saada vatsanväänteitä. Isommalle naperolle ruuan kanssa aina jääkaappikylmää maitoa.

Näinpä. Ja en minäkään syö ruokaani kylmänä.. :x Joten en anna kylmää maitoa vauvallekaan.

Mä lämmitin niin kauan (tai sit joi huoneenlämpösenä jos nälkä yllätti muualla kun kotona) kunnes se about 5kk iässä lakkas kelpaamasta ja sen jälkeen käynyt ainoastaan jääkaappikylmänä.

Meillä esikoinen imutti tissiä 8kk ja sen kerran kun korviketta sai, joi sen huoneenlämpösenä heti n.5kk iästä alkaen.

Kuopusta imetin 5kk ja heti ruvettiin antaa huoneenlämpösenä maito ja tykkäs kyllä ihan jääkaappikylmästäkin.

Yhteistyössä