Miten kauan laskua voi periä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sain perintätoimistolta laskun, jonka mukaan syksyllä 2009 tapahtuneesta muutosta olisi 100e maksamatta, eli tapahtunut 6 vuotta sitten. Mulla ei ole mitään muistikuvaa että olisin muuttofirmalta saanut mitään muistutusta, enkä varmasti ole perintätoimistolta saanut tätä ennen! Tuossa on vielä perintäkuluja melkein saman verran ja käsittääkseni niin isoja perintäkuluja ei edes saisi olla yhtä laskua kohti. Tuo on vielä lähetetty väärään osoitteeseen, koska olen tuon jälkeen muuttanut uudestaan. Mulla ei ole tallessa alkuperäistä laskua enää, jotta voisin tarkistaa summat. Voivatko he periä multa tuota summaa näin kuuden vuoden jälkeen? Ja kuuluuko mun todella maksaa myös perintäkulut?

Se muutto maksoi paljon enemmän kuin 100e, olisikohan ollut jotain 400-500e ja nyt mulla siis heidän mukaan on siitä 100e maksamatta. Ja muutin vasta tänä vuonna pois siitä osoitteesta, johon lasku on lähetetty.

Sinuna kysyisin perintätoimistolta, että mistä on kyse.

Meille tuli eräästä lehdestä aivan kummallisia perintäkirjeita, kun olivat vaihtaneet perintätoimistoa. Tietojen siirto ei ollut onnistunut oikein ja suoritukset jääneet matkalle. Oli muuten aika hankala selvittää asia, mutta toivottavasti näin ei ole sinulla. Kuulostaa kyllä oudota kuuden vuoden takaisen laskun perintä.

Yhteistyössä