Miten kannattaa tehdä, työstä irtisanoutuminen, hoitovapaa, loma(palkka) yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulla taalasmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulla taalasmaa

Vieras
Olen hoitovapaalla työstäni. Onko taloudellisesti järkevämpää "pitää loma" hoitovapaan jatkoksi ja sitten irtisanoutua vai nyt hoitovapaalla, jolloin kai lomapäivät tulisivat maksuun?

Lomapäiviä 28 jäljellä.

Niitä lomarahoja et saa jos et mene töihin irtisanoutumaan, mutta lomapalkan tietty saat.

Lomarahoja vai lomaltapaluurahoja? Selitä mulle rautalangasta :D Lomarahat on maksettu jo kesäkuussa kaikille.

Töihin en enää mene, sillä uusi työni alkaa sitten kun lomani on määrä päättyä. Mulla on kahden viikon irtisanomisaika joten voin sanoa itseni irti joko ennen lomaa tai loman jo alettua? Toisaalta ihan sama, paskasta työpaikasta pääsen parempaan, palkaltaakin niin samapa tuo on!

Lomarahoja vai lomaltapaluurahoja? Selitä mulle rautalangasta :D Lomarahat on maksettu jo kesäkuussa kaikille.

Töihin en enää mene, sillä uusi työni alkaa sitten kun lomani on määrä päättyä. Mulla on kahden viikon irtisanomisaika joten voin sanoa itseni irti joko ennen lomaa tai loman jo alettua? Toisaalta ihan sama, paskasta työpaikasta pääsen parempaan, palkaltaakin niin samapa tuo on!

Mun olisi pitänyt palauttaa lomaltapaluurahat jos en olisi mennyt irtisanoutumaan töihin asti ja tehnyt sitä kahta viikkoa. Mutta jos se ei haittaa niin antaa mennä vaan ja saathan sä kotihoidontuenkin siltä ajalta kun olet lomalla.

Olitko hoitovapaalla? Jos mä irtisanoudun sitten vasta kun olen virallisesti lomalla, onkohan se eri juttu?

Olin hoitovapaalla ja loman pidin siihen perään, soitin töihin ja kysyin asiaa niin sanotiin, että jos en palaa töihin niin pitää maksaa rahoja takaisin. Menin sit irtisanoutumaan töihin ja sovitin uuden duunin siihen perään.
Se raha on "lomalta paluuraha" jos et palaa niin et sitä saa pitää.

Olin hoitovapaalla ja loman pidin siihen perään, soitin töihin ja kysyin asiaa niin sanotiin, että jos en palaa töihin niin pitää maksaa rahoja takaisin. Menin sit irtisanoutumaan töihin ja sovitin uuden duunin siihen perään.
Se raha on "lomalta paluuraha" jos et palaa niin et sitä saa pitää.

Ok, no täytyy sitten miettiä saiskö uuden työn sovittua alkamaan sen 2 viikkoa myöhemmin. Toisaalta vaikka työnantaja haluis ne lomarahat takas, onhan mulla se itse loma-ajan palkka, mistä ne vois sen kuitata.. eikös?

Ok, no täytyy sitten miettiä saiskö uuden työn sovittua alkamaan sen 2 viikkoa myöhemmin. Toisaalta vaikka työnantaja haluis ne lomarahat takas, onhan mulla se itse loma-ajan palkka, mistä ne vois sen kuitata.. eikös?

Sen palkan saat kyllä pitää vaikka mikä olisi. Mä ainaki olin vähän ahne ja halusin palkan, lomarahat ja kodinhoitotuen :D+ se kahden viikon liksa tietty.

Yhteistyössä