Miten kahden vaippaikäsen kanssa..

Haluisin kuulla kokemuksia sellaisilta joiden lapsilla noin vuosi ikäeroa..

Meillä poika synty 06/06 ja taas testi plussalla..
Miten ootte pärjänny??

Meillä on nyt kaksi lasta esikoinen 04/02..

Elämääkin suurempi päätös edessä...

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaavat....
 
äippisx4
Meillä kolmannen ja neljännen lapsen ikäeroa 1v3kk, molemmat poikia. Nuorempi on nyt 1v2kk ja alusta saakka ollaan hyvin pärjätty. Meillä on lisäksi pian 7v ja 4v tytöt. Mä olen kokenut itse että on helpompaa ollut kun lapsilla on vähän ikäeroa, mutta tämäkin on toki yksilöllistä.
Eli vaikeuksia ei ole ollut, päinvastoin olen onnellinen että olemme saaneet lapset pienillä ikäeroilla.
 
rouva metsä harmaana
meilä kaksi vaippaikäistä.ikeroa heillä reilu vuosi.ei voi valehdella etteikö olisi ollut rankkaa, mutta päivä kerralaan etiä päin mennään.

onhan se sellaista tusaamista kun molemmat haluaa syliin yhtäaikaa yms.mutta esikoinen on käynyt kerran viikossa virikehoidossa ja olen silloin vauvan kanssa kaksin ja saan huokasta vähän.

onneks mieheni auttaa aina kun sitä olen vailla, muuten en jaksaisi
 


Meillä 4 lasta. Ekan parivaljakon ikäero vuosi ja 1kk, toisen parin ikäero vuosi ja 3kk. Toisen ja kolmannen lapsen välillä ikäeroa 4v. ja hyvin ehdin välissä töihinkin. eli iät nyt 7v., 6v. 2v. ja 7kk. Helpompaa varmasti kun hoitaa yksittäistä lasta, on toisilleen seuraa, kiukuttelua vähemmän. vaipoissa toki enemmän tekemistä kun kaksi yhtäaikaa vaippaikäisiä, mutta voihan sitä kestovaippaillen säästää selvää rahaa. Pesukone ainoastaan kovilla...
 
Meidän poikien ikäero on 1v5kk. Nuorempi täyttää tänään 9kk. Välillä tuntuu, että aina on syöttöä, juottoa, vaipan vaihtoa ja nukutusta ja siinä se päivä sitten menikin. Ihan älyttömän rankkaa oli ensimmäiset 6kk, kun pienempi huusi koko ajan. Sillä oli silmätulehdus, vatsa kovalla ja sit oppi kääntymään 3,5kk ikäisenä mahalleen, muttei selälleen. Eli huusi, kun ei päässyt mihinkään. =) Nyt on jo huomattavasti helpompaa, kun pojat touhuavat yhdessä. Pieni konttaa perässä joka paikkaan. Ja yleensä isompikin konttaa, kun on "vauva". Syli ei tahdo aina riittää ja ruokailussa äiti syöttää yleensä molempia. Mutta luotan siihen, että myöhemmin pieni ikäero palkitaan :)
 
Meille syntyi marraskuussa neljäs lapsi. Esikoinen on 5,5v , toinen on 3v, kolmas 1,5v ja neljäs 1,5kk. Ollaan pärjätty hyvin, paremmin kuin olin kuvitellut. Lapsista todellakin on paljon seuraa toisilleen. 1,5vuotias välillä osoittaa mieltään, kun ei pääse aina heti syliin, kun haluaa. Koska vauva on rinnalla aika paljon. Uloslähteminen vie aika paljon aikaa, kun on monta pientä puettavana. Ja pyykkiä tulee aika paljon. Mutta en oikein keksi mitään, mikä olisi huonoa lastemme pienissä ikäreoissa. Ainakin meille tämä sopii oikein hyvin. Kyllä sitä vaan kummasti jaksaa omien lasten takia. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 10:22 Zeenia kirjoitti:
Haluisin kuulla kokemuksia sellaisilta joiden lapsilla noin vuosi ikäeroa..

Meillä poika synty 06/06 ja taas testi plussalla..
Miten ootte pärjänny??

Meillä on nyt kaksi lasta esikoinen 04/02..

Elämääkin suurempi päätös edessä...

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaavat....
meillä on poika 2.w ja tyttö 10kk ikäinen ja hyvinhän niiden kans on pärjätty =) ja nyt kolmatta odotan jonka laskettu aika on 4.7-07
en tiedä miten sitten pärjätään kun pitäs olla enemmän käsiä ja antaa huomiota muillekkin :whistle:
 
Minä en voi kyllä yhtyä siihen että hyvin olisin pärjännyt.. Oma jaksaminen todella tiukilla.Meidän esikoinen 1v6kk ja kuopus on nyt pian 3kk.. Hän vielä koliikkilapsi. Hammasta yhteen purren on meillä menty nämä kolme kuukautta - toivon että pian alkaisi helpottamaan, edes tuo itku. Kiirettä riittää, käsiä pitäisi olla pari lisää.. silmät selässä jne.

Mutta uskon kyllä että vuoden päästä tilanne jo toinen, silloin lapsista on toisilleen seuraa.
 
Meillä on viellä sellanen tilanne että isäntä lähtee armeijaan 07/07, eli vauva syntys kun mies olis intissä..

Ollaan jo lykätty armeijaa kerran kun poika synty..
Ajateltiin että se kävis sen ni se olis ohi.. Inttii kestää 9kk..

Haluttas kovasti, muttakun ei noista voimista tiedä kun yksin joutusin kaikkien kolmen kanssa kumminkin olee sen 9kk..

tuntuu et olis ihan umpikujassa ja aikaakaan ei oo paljoo...
 
meillä on ikäeroa 1,4vuotta.eli kummatkin on vielä vaipoissa!poika 02/05 tyttö 06/06 hyvin on menny,nyt ku tyttö jo liikkuu niin on helpompaa,saa aamu kahvin juoda jo rauhassa!lapset leikkii paljon keskenään,isoveli juoksee edeltä ja pikkusisko ryömii(melkein konttaa)perässä!hauskaa niillä on,kauhee kikatus vaan kuulu...poika ei osannu vielä olla mustasukkanenkaan siskostaan.suosittelen lämpimästi kaikille että lapset kannattaa ehottomasti tehä putkeen!!! :attn:
 

Yhteistyössä