Miten "kaapista ulos"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bi

Vieras
Olen pohtinut asiaa jo pitemmän aikaa ja todennut että olen biseksuaali.
Nyt pohdin että miten kertoa asiasta muille, suvulle, kavereille?

En pelkää miesten reaktiota juuri yhtään, mutta naisten reaktiota todella paljon. Pelkään että seuraani aletaan karttamaan ja että naispuoliset ystäväni eivät luota minuun yhtä paljon jos kerron.

Alkavatko he automaattisesti miettimään, olenko kiinnostunut heistä?
Miten saan kaverini uskomaan että en ole kiinnostunut heistä seksuaalisessa mielessä?Miten ihmisten ajattelutapa muuttuu minua kohtaan kerrottuani?

miksi siitä pitää tehdä numero, eli ylipäätään kertoa.... itse olen bi enkä olen kertonut muille kuin miehelleni ja parhaalle ystävälleni. mitä muut kaverit sillä tiedolla tekee sen enempää kuin että hei marja on hetero?

eipä ole todellenen kaveri jos ei hyväksy sua sellaisena kuin oot.
mulla itellä muutama bi ja lesbo kavereina ja ikinä en ole kuvitellut heidän katselleen sillä silmällä.tosin he kyllä sanoi ettei tartte pelätä että käyvät kimppuun :laugh:

Suvulle? Täytyykö kertoa ollenkaan? Olet mitä olet ja ne huomaa ketkä on tarkkasilmäisiä. Pidä omana tietonasi ellet sitten aijo ruveta seukkaamaan julkisesti jonku naisen kanssa mut sillonhan se kertominen hoituu itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja bi:
no miten ylipäätänsä kerron edes parhaalle kaverilleni?

no mieti onks sun pakko kertoo sillekään jos tarttee tuollaista miettiä.... mun ei tarttenmut miettiä miten kerron parhaalle ystävälleni, se vaan tuli ilmi muun jutustelun yhteydessä. koska meilläon niin avoimet välit ja paras ystäväni on hyvin avarakatseinen ihminen.

ja toiseksi, haluan kysyä millä "kriteereillä" pidät itseäsi bi-seksuaalina?

Sä ensinnäkin odotat, että olet edes kokeillut niin tiedät onko sulla oikeasti mitään kerrottavaa. Ja senkään jälkeen sun ei tarvitse mitään kertoa eri tavalla kuin uudesta miesystävästäkään.

Mulla oli joskus hyvinä kavereina yx lesbo,yhden ystäväni "autoin"löytämään itsensä (oli siis lesbo) ja yx jota en epäillyt sellaiseksi,olikin sellainen.Ei vaikuta seksuaalinen suuntaus ystävyyteen minun mielestäni.Pikkusieluja riittää kyllä.Heille en edes kertoisi asiasta.Osoittaa vaan minusta sydämen sivistystä jos "kestää"tuon uutisen.Harkitse kenelle kerrot.Tunneälyä pitää olla ihmisellä,että ymmärtää.Tsemppiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja bi:
oli selvästi virhe kirjoittaa tänne

Ei ollut, mutta sä teet liian ison numeron asiasta tai huolehdit liikaa. Jos olet tosiaan bi ja valmis ylpeänä elämään samaa sukupuoltakin edustavan ihminen kanssa niin sulla ei ole mitään huolta. Jos sä olet ylpeästi sitä mitä olet, sä et välitä mitä muut ajattelee. Mut ymmärrän toki jos se sua huolestuttaa.

Voit aloittaa sanomalla "Tää voi tulla yllätyksenä, mutta tunnen vetoa myös naisiin. Oon ihastunut siihen ja siihen. Toivon että ymmärrät, ettei tää vaikuta meidän ystävyyteen, tää on vain jotain mitä olen itsestäni oppinut."

Ja jos sun ystävä ei sua asiassa tue niin voit tehdä siitä omat tulkintasi. Vanhempi väki, sukulaiset, ovat usein mielummin puhumatta asiasta, että ole mitä olet, mutta kunhan et hiero sitä päin meidän näköä jne.

Tsemmpiä matkaan. Itse menetin perheeni kun kerroin lesboudestani. Vuosia myöhemmin sainkin huomata olevani bi ja nyt olen naimisissa ja pienen lapsen äiti. Joten hei, älä toitottele kylillä asioita joista et ole sydämmessäsi aivan varma. Biseksuaalisuus kun ei sulta rajaa mitään vaan avaa vain lisää ovia.

Mulla on aika monta kaveria jotka on biseksuaaleja ja sit on kaks homoo, niin ei nekä siitä oo hirmusta numeroo tehny. Kaks niistä bi tytöistä seurustelee keskenään ja sillon vuos sitte vaan ilmotti et joo me seurustellaan. Oon ite hetero mut en mää pelkää mitenkä et ne hyökkäis mun kimppuun ja millään lailla himoitsis mua. Yks mun bi kavereista sano et miks pitäs kertoo siitä joka hemmetin vastaan tulijalle on kertonu vaan meille läheisille kavereille ja sen poikaystävä ei tiedä. Sano vaan et miks pitäs omasta seksuaalisuudesta tehä joku show/julkinen tilanne. En hylkää kavereitani sen takia mitä ne on ku en itekkä oo mikään neiti täydellinen =) .