E
ei osaa
Vieras
Onko teillä joku kikka siihen? Ite en ole keksinyt muuta kuin sen taikinan tiljaamisen, mikä kyllä näkyy väistämättä vähän ulkonäössä :/
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja siis vinkkiä kehiin hei;22652285:Tällä tapaa ei yleensä paistu pohjasta kunnolla ja kukapa haluaisi raakaa syödä. Mutta ap:lle. Puristat ne kunnolla kiinni, kyllä pysyvät. Nipistät vaikka vähän kynsillä, jotta sakaroiden taikinat sekottuvat keskenään.
Alkuperäinen kirjoittaja siis vinkkiä kehiin hei;22652285:Tällä tapaa ei yleensä paistu pohjasta kunnolla ja kukapa haluaisi raakaa syödä. Mutta ap:lle. Puristat ne kunnolla kiinni, kyllä pysyvät. Nipistät vaikka vähän kynsillä, jotta sakaroiden taikinat sekottuvat keskenään.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22652576:Mä 'liimaan' vedellä sakarat yhteen jos jaksan.
Liotetuilla hammas- tai coctailtikuilla voi myös kiinnittää kulmat paiston ajaksi, eli tökkäsee vaan sen tikun pystyyn siihen torttuun.
Mä huomasin eilen, että auenneet sakarat voi heti paiston jälkeen tökkäistä takas tortun keskelle ja kas kummaa- ne pysyy kiinni.
Torttuiset huoleni ovat haihtuneet! Hurraa!
(koska sen hillon ON OLTAVA siellä sakaroitten alla, ei päällä, luoja nähköön....)
Ihanaa et sulla ei oo enää torttu-ongelmia. :heart:
Kyllä mä saan ne kypsiksi ja ei se hillo ole mitään kovaa, vaikka olen vuosia laittanut hillon siihen tortun päälle.
No ei ne pysy kiinni![]()
!
Ostan Myllyn Paras torttutaikinaa kun se on mielentäni parasta, sulatan ehkä sen puoli tuntia ennen kuin rupean vääntämään tortuiksi.
Olen kokeillut kaikkea: Jätän hillon alle ja laitan päälle, kastelen sakarat ja liimaan kiinni, nipistän ja painan ja melkein naulaan mutta ei ne perkle pysy kiinni :headwall: ! Hillot valuu pitkin peltiä (oon kokeillu useampaa sorttia) ja sakarat sojottaa pystyssä, tekipä miten pin tahansa ja miten tahansa.
Isäntä jo virmuili vahingon iloisena että mamma se taas paistaa torttuja kun sinnikkäänä taas kilon taikinan kokeilin :'(
Se hieman raa-aksi jäänyt taikina on paras osuus koko tortussa. Lehtevä taikina on ihan ookoo, mutta murustava ja kuivakka.Tällä tapaa ei yleensä paistu pohjasta kunnolla ja kukapa haluaisi raakaa syödä.