Miten jotkut voi asua sekaisessa ja likaisessa kodissa? Tekosyitä riittää...

  • Viestiketjun aloittaja totta on
  • Ensimmäinen viesti
totta on
Kyllä suurin syy on laiskuus. Ei se niin paljon vaadi aikaa tai mitään, et huolehtii kotinsa siisteydestä, pesee pyykit jne. En voi ymmärtää, miten ei ole muka "aikaa" laittaa pyykkejä koneeseen(kone ne pesee kuitenkin) tai imuroida tms. Olen vieraillut parissa kodissa, missä äiti kotona ja huusholli ihan sekaisin. Sen tajuan, et jos ihan pieni vauva ja koliikkia tai muuta harmia, mut sekin kestää vaan aikansa, ei kuitenkaan esim. 3 vuotta...
 
laiskis
Meillä on aina kaaos. 2 vilkasta lasta ja kaikki hommat jää aina kesken. Paljon työtä ja tavaraa. Kotihommiin tosi kyllästynyt ja haluan tehdä muutakin kuin siivota! Just pyysinkin tarjouksia kotisiivouksista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja totta on:
Sen tajuan, et jos ihan pieni vauva ja koliikkia tai muuta harmia, mut sekin kestää vaan aikansa, ei kuitenkaan esim. 3 vuotta...
tuskin toikaan on se syy sotkulle...

mä veikkaan että se vaan on niin että joitakin ihmisiä ei häiritse sotkuisuus tai likaisuus mitenkään ja siisteyskäsityksetkin on erilaiset eri ihmisillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja laiskis:
Meillä on aina kaaos. 2 vilkasta lasta ja kaikki hommat jää aina kesken. Paljon työtä ja tavaraa. Kotihommiin tosi kyllästynyt ja haluan tehdä muutakin kuin siivota! Just pyysinkin tarjouksia kotisiivouksista...
Jos sä siivoat joka päivä vähän ja huolehdit heti tavarat paikalleen. Niin ei ehdi tulemaan kaaos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laiskis:
Meillä on aina kaaos. 2 vilkasta lasta ja kaikki hommat jää aina kesken. Paljon työtä ja tavaraa. Kotihommiin tosi kyllästynyt ja haluan tehdä muutakin kuin siivota! Just pyysinkin tarjouksia kotisiivouksista...
suosittelen tuota kotisiivousta. Kyllä on kiva tulla töistä puhtaaseen kotiin.
 
Minä harrastan siedätyshoitoa, kun siivoan harvoin. Käytän aikani ja voimani muuhun kuin luuttuamiseen viikottain. Harvemin riittää. Eikä tarvi tulla meidän nurkkia tarkastamaan. Luulin, että tulit juttelemaan ja muuten tapaamaan, mutta tulitkin tupatarkastukselle. :headwall: :LOL:
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja totta on:
Sen tajuan, et jos ihan pieni vauva ja koliikkia tai muuta harmia, mut sekin kestää vaan aikansa, ei kuitenkaan esim. 3 vuotta...
tuskin toikaan on se syy sotkulle...

mä veikkaan että se vaan on niin että joitakin ihmisiä ei häiritse sotkuisuus tai likaisuus mitenkään ja siisteyskäsityksetkin on erilaiset eri ihmisillä.
..ja sit se, että haalitaan kaikenmoista rojua niin paljon nurkkiin. Musta hyvä ja helppo tapa edistää siisteyttä (+ ekologisia arvoja) on se, ettei hankita turhaa roinaa eikä esim hirveää määrää leluja lapsille.
 
ap
Joo, on eri siisteyskäsityksiä tietty. Mä viihdyn siivotussa kodissa. Luulis kuitenkin olevan tosi inhaa, jos pyykkiä on kasapäin, kaapit sekaisin, mitään et löydä mistään, pölyä ja hiekkaa lattiat täys, jossa lapset leikkii...ja mun mielestä siivous ei paljon vaadi!!! Lapset voi myös opettaa auttamaan kotitöissä jo ihan pienestä pitäen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Minä harrastan siedätyshoitoa, kun siivoan harvoin. Käytän aikani ja voimani muuhun kuin luuttuamiseen viikottain. Harvemin riittää. Eikä tarvi tulla meidän nurkkia tarkastamaan. Luulin, että tulit juttelemaan ja muuten tapaamaan, mutta tulitkin tupatarkastukselle. :headwall: :LOL:

Siis, jos sul menis siivoomiseen n.30min päivä, et voi sitä siihen käyttää?? en ymmärrä.
 
laiskis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja laiskis:
Meillä on aina kaaos. 2 vilkasta lasta ja kaikki hommat jää aina kesken. Paljon työtä ja tavaraa. Kotihommiin tosi kyllästynyt ja haluan tehdä muutakin kuin siivota! Just pyysinkin tarjouksia kotisiivouksista...
Jos sä siivoat joka päivä vähän ja huolehdit heti tavarat paikalleen. Niin ei ehdi tulemaan kaaos.
Nii-i, yksinkertaiselta kuulostaa... Jos laittelen tiskit syömisen jälkeen koneeseen, viuhdotaan meillä jo jossakin muualla huoneessa puuhaamassa ties mitä. Sitten siirryt sinne siivoamaan niin touhu jatkuu muualla... Jne. Lasten kanssa en saa siivottua. Siivousrauha olisi 20.30 jälkeen, jolloin olen itse jo ihan väskä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sä siivoat joka päivä vähän ja huolehdit heti tavarat paikalleen. Niin ei ehdi tulemaan kaaos.
Miten ei ehdi tulemaan kaaosta, jos on 2 lasta sotkemassa ja itseä on siivoamassa vain yksi. Minulla on ainakin muutakin tekemistä, kuin juosta koko ajan noiden kahden perässä keräämässä sotkuja tai käyttää se loppuaika imurin ja rätin kanssa hosumiseen. Pitää tehdä ruokaa, ulkoilla, käydä kerhoissa, kaupassa ja vielä töissäkin pitäisi päästä välillä käväisemään.. Ja päiväkahvista en luovu (jos ihmettelet miksi istun koneella).
 
mä olen laiska.Tosin kärsin masennusta mutta enään lievänä.Meillä on kaaos.Koska mä en vain jaksa.Jonain hetkenä yksi pyytää yhtä toinen toista ja jatkuvaa remonttia ja mies ei siivoa.Siis nalkuttamalla saan sen siivoamaan mutta kun se ei osaa.Saan tehdä homman heti perässä.pyykkiä pesen 10koneellista viikossa,astiat pesee onnekseni kone sellainen 4-5kertaa viikossa.Pitäisi myös ehtiä kokkailee ja leipomaankin,lasten kanssa askartelemaan,myös saunatupa ja asuntovaunukin siivottavana ja vaatteita ehti korjailemaan ja "töitäkin" tekemään(ompelen vaippoja).Laskut on minun kontollani.Ja siihen kun lisää sen että mä en todellakaan pidä siivoamisesta ja se on pakko pullaa...toinen siinä vaiheessa että kaappeja tyhjennellään ja pahuutta tehdään mikä keretään ja toinen taas muuten vain adhd(melkein) on niin huh huh!Ei pää kestä kun se muutenkin vasta toipumassa.
 
Mä menin kerran koiranvahdiksi tutulle nuorelleparille. Kyllä vähän aikaa nieleskelin ovella, kun menin sisälle...lattia oli kauttaaltaan täynnä tavaraa, likaista ja varmaan "puhdastakin" pyykkiä, kusilätäköitä pitkin lattioita, keittiössä homeisia astioita...
Kuulin että kyseinen pari sai lapsenkin myöhemmin, meidän yhteydenpito oli silloin jo loppunut. Toivottavasti koirat on edes oppineet sisäsiistiksi sittemmin :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Minä harrastan siedätyshoitoa, kun siivoan harvoin. Käytän aikani ja voimani muuhun kuin luuttuamiseen viikottain. Harvemin riittää. Eikä tarvi tulla meidän nurkkia tarkastamaan. Luulin, että tulit juttelemaan ja muuten tapaamaan, mutta tulitkin tupatarkastukselle. :headwall: :LOL:

Siis, jos sul menis siivoomiseen n.30min päivä, et voi sitä siihen käyttää?? en ymmärrä.
Siis miten siihen siivoamiseen menee jollakin vain 30 min/ päivä? Miten hemmetissä te siivoatte? Minulla menee pelkästää keittiön siivoamiseen tuon verran. Sitten vielä koko talosta kerätä leluja yms kulkeutunutta tavaraa, saati sitten mitään imuroimisia tai pölyjen pyyhkimistä tai vessan pesua..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sä siivoat joka päivä vähän ja huolehdit heti tavarat paikalleen. Niin ei ehdi tulemaan kaaos.
Miten ei ehdi tulemaan kaaosta, jos on 2 lasta sotkemassa ja itseä on siivoamassa vain yksi. Minulla on ainakin muutakin tekemistä, kuin juosta koko ajan noiden kahden perässä keräämässä sotkuja tai käyttää se loppuaika imurin ja rätin kanssa hosumiseen. Pitää tehdä ruokaa, ulkoilla, käydä kerhoissa, kaupassa ja vielä töissäkin pitäisi päästä välillä käväisemään.. Ja päiväkahvista en luovu (jos ihmettelet miksi istun koneella).
Ota lapset mukaan kotitöihin. Niin minäkin teen. 3-vuotias on tosi innokas pölyjen pyyhkijä. ja siivoomisen voi opetella niin, et se käy nopeesti ja tehokkaasti. Joka päivä tekee tietyt jutut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Mä menin kerran koiranvahdiksi tutulle nuorelleparille. Kyllä vähän aikaa nieleskelin ovella, kun menin sisälle...lattia oli kauttaaltaan täynnä tavaraa, likaista ja varmaan "puhdastakin" pyykkiä, kusilätäköitä pitkin lattioita, keittiössä homeisia astioita...
Kuulin että kyseinen pari sai lapsenkin myöhemmin, meidän yhteydenpito oli silloin jo loppunut. Toivottavasti koirat on edes oppineet sisäsiistiksi sittemmin :whistle:
tuo nyt on jo joku läävä, yöks :x Ei varmaan montaa löydy, jolla lilluu kuset lattialla.
Mulle sekasotku on sitä että lasten leluja on levällään ja tasoilla tavaroita, jotka sinne ei kuulu ja esim. likasia astioita tiskipöydällä eikä koneessa. Kaikilla on varmaan erikäsitys että mikä on se kun kämppä on hajalla.
 

Yhteistyössä