Miten jotkut voi asua sekaisessa ja likaisessa kodissa? Tekosyitä riittää...

  • Viestiketjun aloittaja totta on
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis, sä et voi tehdä MITÄÄN, kun sul on 1,5 v lapsi, niinkö?
Niinkuin tuossa aikaisemmin sanoinkin, en tietenkään tarkoita, että kaikki olisi mahdotonta, mutta puolessa tunnissa ei kyllä onnistu. Lasten kanssa menee kyllä koko päivä (jos edes riittää). Ja kun on tosiaan kaikkea muutakin, kuten työssä käymistä yms..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
Ei mitään sankoja! MIKROKUITULIINA ihan ehdoton :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
No meneehän siinä lavuaarilla juoksemiseen paaaljon kauemman aikaa. Ja vettä.
 
Mä tässä lueskellut teitin juttuja.Ja miettinyt samalla omaa käyttäytymistä.Kyllä mulla menee jo pyykin kanssa vehtaamiseen vaikka kone sen peseekin lähes se 15min ja sitten olisi toinen 15min joka menee jo helposti kun astiakoneen täyttämiseenkin menee oma aikansa ja jos siihen päälle ottaa imuroinnin ja pöytien pyyhkimisin ruokien jälkeen(jonka tietty teen) niin kyllä menee hurjasti enemmän.kun se 30min menee jos siihen jotta imuroin puhumattakaan kun kaikki lelut tuolit kenties lattialla lojuvia vaatteita nostan tai vaikka olohuoneessa sohvat ja tuolin siirrän saan menee aika raikkaastia aikaa.2 kertaa vessan pesu menee aika lattian pesusta puhumattakaan.Ne kuivat vaatteet omiin kaappeihinsa ei sekään parin minsan homma ole vaan kyllä siihenkin saa hieman enemmän menemään aikaa.Onneksi saan ompeluhuoneen varastosta tehdään niin ei oo tää työmaa sitten sisällä.Koska sekin vie oman tilansa ja aikansa.Mattoja emme pidä juuri lainkaan lattiassa koska ne olisi mytyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
No meneehän siinä lavuaarilla juoksemiseen paaaljon kauemman aikaa. Ja vettä.
sen takia on olemassa ne suihkepullot...

lavuaarilla taas ei tarvitse juosta jos se paikka jota siivoaa, on sen lavuaarin vieressä ja siinä muuten takuulla menee vähemmän vettä kuin siinä jos täyttäisin sillä vedellä sangon.

miten musta tuntuu että täällä taas vaan halutaan tehdä asioista mahdollisimman vaikeita :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
Ei mitään sankoja! MIKROKUITULIINA ihan ehdoton :)
Olen vissiin vähän kivikautinen. Juuri tällaisia neuvoja siis kaipaan. Miten se mikrokuituliina siis toimii, eikö sitä muka tarvitse välillä huuhdella?
 
Meillä ei ole astianpesukonetta. Tiskaan sitku sattuu huvittaa, en joka päivä. Samaten siivoon, ku huvittaa. Nytkii on nii kaamee kaaos että, mut istun tässä koneella. Pitäis ottaa niskasta kiinni ja mennä, mut ei kiinnosta. Huomenna on päivä uusi. Enkä todellakaan oo masentunut. Oon vaan pienen pojan äiti ja rv25 menossa. Olisko sillä jotain vaikutusta asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
Ei mitään sankoja! MIKROKUITULIINA ihan ehdoton :)
Olen vissiin vähän kivikautinen. Juuri tällaisia neuvoja siis kaipaan. Miten se mikrokuituliina siis toimii, eikö sitä muka tarvitse välillä huuhdella?
aika vähän sitä tarvitsee huuhtoa jos ei ole kovin törkyistä. Siis tietty jos siihen tulee yhden hyllyn pyyhkimisestä puoli desiä pölyä niin sitten pitää huuhtoa mutta muuten ei. ja sitä rättiä voi jonkun verran myös taitella, niitä likaantuineita kohtia piiloon ja pyyhkiä puhtaalla kohdalla sitten ja käydä huuhtomassa sen rätin sitten kerralla
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
No meneehän siinä lavuaarilla juoksemiseen paaaljon kauemman aikaa. Ja vettä.
sen takia on olemassa ne suihkepullot...

lavuaarilla taas ei tarvitse juosta jos se paikka jota siivoaa, on sen lavuaarin vieressä ja siinä muuten takuulla menee vähemmän vettä kuin siinä jos täyttäisin sillä vedellä sangon.

miten musta tuntuu että täällä taas vaan halutaan tehdä asioista mahdollisimman vaikeita :whistle:
No mitenkäs se suihkepullo ne liat siitä rätistä imaisee? Ihan totta en halua tehdä asioista vaikeita, en vain vissiin osaa siivota. Olen aina pyyhkinyt pölyt rätillä, joka kastellaan vesiämpärissä, johon siis jää myös sen edellispyyhkäisyn enimmät liat.
 
Peuhu
Mun siskolla on aina kaamea kaaos,sanoi mulle aina ennen että odotahan kunhan saat omia lapsia niin mahdotonta pitää paikkoja siistinä ( hänen tekosyy), no nyt lapset jo isoja ja sama kaaos jatkuu vaan, mulla taas pikku lapsia ja aina siistiä, lapset siivoaa omat jäljet aina leikkien jälkeen. Musta se on vaan asenteesta ja halusta kiinni ja jokainen saa elää tyylillään , en todellakaan mene siskoni kotia arvostelemaan.
 
mami

voi UOOOOOOOOOH tätä ketjua! elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin se, että koti on aina viimeisen päälle puunattuna. Minä mieluusti esim. opiskelen tai urheilen "omalla ajallani", sillä koen, että ne hyödyttävät minun ja tyttäreni elämää pitkässä juoksussa PALJON ENEMMÄN kuin päivittäinen tunnin siivoussessio.
 
mie
Anonyymi tunnustus... Mut mä pidän siivousintoilijoita tosi yksinkertaisina ihmisinä. Siis sellaisina, jotka eivät osaa kantaa huolta globaaleista ongelmista. Kukin siis kykyjensä mukaan, toiset kantavat huolta talouden taantumasta ja ilmastonmuutoksesta, toisilla kapasiteetti riittää huolehtimaan leivänmuruista pöydillä ja likaisista sukista. Mä tykkään viettää kaksi tuntia päivässä lukien ja opiskellen uusia asioita. Toisilla taas paukut riittää lähinnä lattioiden moppaamiseen. Kukin kykyjensä mukaan.

Totuus ei taida olla ihan tuollainen, mutta noin mä salaa mielessäni siivousintoilijoista ajattelen. Varmaan siksi en todellakaan halua olla kova siivoamaan, sillä kykenen enempäänkin. ;)

Ja juu, kyllä meilläkin tiskataan ja pyykätään lähes päivittäin, eikä sukatkaan tartu lattiaan kiinni. Missään läävässä emme elä, vaikkei siivous aina maitakaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
jos sitä porrastetaan että joka päivä tehdään jotain niin meillä ainakin kaiken saman saat tehdä myös seuraavan päivänä uudestaan.Pyykit astiat tiskit imurointi ja jne.
"isoimmat" hommat porrastetaan, siis imurointi, vessat, lattiat. Sit joka päivä pyykit, tasot, tiskit. Enkä mä nyt minkään sekunttikellon kans noita ole mitannut, mut ei se kohtuuttomia vaadi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
Ei mitään sankoja! MIKROKUITULIINA ihan ehdoton :)
Olen vissiin vähän kivikautinen. Juuri tällaisia neuvoja siis kaipaan. Miten se mikrokuituliina siis toimii, eikö sitä muka tarvitse välillä huuhdella?
aika vähän sitä tarvitsee huuhtoa jos ei ole kovin törkyistä. Siis tietty jos siihen tulee yhden hyllyn pyyhkimisestä puoli desiä pölyä niin sitten pitää huuhtoa mutta muuten ei. ja sitä rättiä voi jonkun verran myös taitella, niitä likaantuineita kohtia piiloon ja pyyhkiä puhtaalla kohdalla sitten ja käydä huuhtomassa sen rätin sitten kerralla
No keskimäärin, miten usein koko talon siivouksen aikana se pitää siis huuhtoa? Kai meillä on sitten tosi törkyistä, kun jo pelkästään tv-tasosta tulee varmaan desin verran sitä pölyä.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Anonyymi tunnustus... Mut mä pidän siivousintoilijoita tosi yksinkertaisina ihmisinä. Siis sellaisina, jotka eivät osaa kantaa huolta globaaleista ongelmista. Kukin siis kykyjensä mukaan, toiset kantavat huolta talouden taantumasta ja ilmastonmuutoksesta, toisilla kapasiteetti riittää huolehtimaan leivänmuruista pöydillä ja likaisista sukista. Mä tykkään viettää kaksi tuntia päivässä lukien ja opiskellen uusia asioita. Toisilla taas paukut riittää lähinnä lattioiden moppaamiseen. Kukin kykyjensä mukaan.
Juuri tätä minäkin hain takaa..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mun siskolla on aina kaamea kaaos,sanoi mulle aina ennen että odotahan kunhan saat omia lapsia niin mahdotonta pitää paikkoja siistinä ( hänen tekosyy), no nyt lapset jo isoja ja sama kaaos jatkuu vaan, mulla taas pikku lapsia ja aina siistiä, lapset siivoaa omat jäljet aina leikkien jälkeen. Musta se on vaan asenteesta ja halusta kiinni ja jokainen saa elää tyylillään , en todellakaan mene siskoni kotia arvostelemaan.
Meillä oli paljon siistimpää silloin, kun lapset oli pieniä :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kukin siis kykyjensä mukaan, toiset kantavat huolta talouden taantumasta ja ilmastonmuutoksesta, toisilla kapasiteetti riittää huolehtimaan leivänmuruista pöydillä ja likaisista sukista. Mä tykkään viettää kaksi tuntia päivässä lukien ja opiskellen uusia asioita. Toisilla taas paukut riittää lähinnä lattioiden moppaamiseen. Kukin kykyjensä mukaan.
.
mitenkäs tämä palstalla roikkuminen sopii tuohon :D

:xmas:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten pyyhit pölyt pinnoilta, jos et käytä vesisankoa. Lastalla?
no mä ainakin joko staattisilla liinoilla tai sitten hanan alla kostutetulla rievulla tai sit suihkepullon ja rätin kanssa
No meneehän siinä lavuaarilla juoksemiseen paaaljon kauemman aikaa. Ja vettä.
sen takia on olemassa ne suihkepullot...

lavuaarilla taas ei tarvitse juosta jos se paikka jota siivoaa, on sen lavuaarin vieressä ja siinä muuten takuulla menee vähemmän vettä kuin siinä jos täyttäisin sillä vedellä sangon.

miten musta tuntuu että täällä taas vaan halutaan tehdä asioista mahdollisimman vaikeita :whistle:
No mitenkäs se suihkepullo ne liat siitä rätistä imaisee? Ihan totta en halua tehdä asioista vaikeita, en vain vissiin osaa siivota. Olen aina pyyhkinyt pölyt rätillä, joka kastellaan vesiämpärissä, johon siis jää myös sen edellispyyhkäisyn enimmät liat.
Ota mikrokuituliina. Kastele se hanan alla nihkeäksi, ei läpimäräksi. Väännä mahdollinen liika vesi pois. Taita liina puoliksi, sitten uudelleen puoliksi ja vielä kerran puoliksi. Sitten lähdet pyyhkimään. Pesuainetta ei tarvita, jollei ole tosi likaista. Sitten vain pyyhit menemään. Liinan likaantuessa vaihdat aina puhtaan pinnan. Jos tarvitsee, niin otat toisen ja kolmannen liinan. Liinat pestään lopulta pyykkikoneessa.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mun siskolla on aina kaamea kaaos,sanoi mulle aina ennen että odotahan kunhan saat omia lapsia niin mahdotonta pitää paikkoja siistinä ( hänen tekosyy), no nyt lapset jo isoja ja sama kaaos jatkuu vaan, mulla taas pikku lapsia ja aina siistiä, lapset siivoaa omat jäljet aina leikkien jälkeen. Musta se on vaan asenteesta ja halusta kiinni ja jokainen saa elää tyylillään , en todellakaan mene siskoni kotia arvostelemaan.
Meillä oli paljon siistimpää silloin, kun lapset oli pieniä :)

Aika näyttää miten meillä käy :D
 

Yhteistyössä