Miten jotkut uskaltaa laittaa pienen vauvan omaan huoneeseen yöksi yksin?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Ihan oikeesti,miten jotkut hennoo ja ennen kaikkea USKALTAA laittaa??
Olkoot itkuhälyttimet sun muut,ei niihin voi 100 varmasti luottaa.
Entä jos puklaa?Tai esim.kurkunpääntulehdus iskee yllättäen?
Mä en voi ymmärtää sellasta :/
 
Kyllä minnuu usein pelotti, kun siirsin pojan 6kk ikäsenä omaan sänkyyn omaan huoneeseen. Kuuntelin tarkkaan jokasta rykäystä ja aina ennen omaa nukkumaan menoa tarkistettiin miehen kanssa, että laps on hengissä.

Ajan myötä se panikoiminen meni ohi :) Mie nukun tosi huonosti ja heräsin pojan jokaiseen tuhahdukseen öisin niin oli paras ratkasu näin meille.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Toki voi,missä vaan millon vaan.Mut jos yksin kaukana toisessa huoneessa ku vanhemmat nukkuu ni apu ei ole lähellä.
Miksi sen toisen huoneen pitää olla kaukana? Entäs jos se on naapurihuone? Käykö sitten?
 
vieras
En mä ainakaan ole koskaan uskaltanut, vaikken mikään hysteerikko olekaan. Esikoinen meillä kerran nukkui miedän makkarissa ja menin alakertaan syömään. Äkkiä tuli vaan fiilis, että pitää mennä vauvaa katsomaan, vaikkei mitään kuulunutkaan, niin vauva kakoi ilmaa selällään, kun oli tosiáan puklannut reippaasti maitoa ulos..
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
1 kk iässä siirtyi omaan huoneeseen, eikä tosiaan ollut mitään itkuhälyttimiä :eek: Pointtihan oli se että sai nukkua, ilman että heräs joka ähkäisyyn..

En mä tiedä minkä siinä olis pitänyt pelottaa.
Juu ei meilläkään ollut itkuhälyttimet yöllä päällä. Ovet on huoneissa auki ja hyvin kuului ilman hälyjäkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Toki voi,missä vaan millon vaan.Mut jos yksin kaukana toisessa huoneessa ku vanhemmat nukkuu ni apu ei ole lähellä.
Miksi sen toisen huoneen pitää olla kaukana? Entäs jos se on naapurihuone? Käykö sitten?
Eihän pienen lapsen rykäisyt sun muut ääntelyt kuulu toisesta huoneesta selvästi vaikka huone seinän takana!
 
vieras
Yksi tuttu äiti siirsi jo parikuisen eri huoneeseen nukkumaan, kun ei mielestään saanut nukuttua. Sama äiti kyllä lopetti imettämisenkin, ja jotta saisi nukuttua, ja mies voisi hoitaa yösyöttöjä. Ja yllätys yllätys, vauva oli jo useamman kerran mummolassa yökylässä, ennen kuin oli täyttänyt kaksi kuukautta. Eli joillekin se läheisyys ei vaan ole niin tärkeää.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Vitsi mikä kommentti...:saint: olen sitä mieltä, että vain itsekäs ja mukavuudenhaluinen tekee noin julmasti, täysin luonnotonta!
Ja miksei äiti saisi olla mukavuudenhaluinen? Jos kaikki nukkuvat paremmin omissä sängyissä? En ole kyllä koskaan tiedostanut, että äiti ei saisi olla mukavuudenhaluinen. Nukutko kenties vaikkapa lattialla, koska ei ole soveliasta olla mukavuudenhaluinen? So, oli vaan pakko, kun on niin älyttömiä nämä kommentit taas.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Toki voi,missä vaan millon vaan.Mut jos yksin kaukana toisessa huoneessa ku vanhemmat nukkuu ni apu ei ole lähellä.
Miksi sen toisen huoneen pitää olla kaukana? Entäs jos se on naapurihuone? Käykö sitten?
Eihän pienen lapsen rykäisyt sun muut ääntelyt kuulu toisesta huoneesta selvästi vaikka huone seinän takana!
Ei ne seinän takaa kuulukaan, vaan avoimena olevista ovista...
 
En minäkään ole hysteerikko ton asian suhteen, mutta turvallisemmalta on kyllä tuntunut että lapsi on nukkuessaan samassa huoneessa että tietää jos joku hätä tulee. Ja toisekseen, en ole hennonut koska tuntuis kuin hylkäisi pikkuisen yksinäisyyteen. Mutta koska olen herkkäuninen, niin en kuitenkaan pystyis vauva vieressä nukkumaan, mutta meillä olikin pinnasänky siinä mun vieressä. Ja sitten mä käytän pumpuleita korvissa, joka vaimentaa pahimmat tuhinat mutta kuitenkin kuulee tarpeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Toki voi,missä vaan millon vaan.Mut jos yksin kaukana toisessa huoneessa ku vanhemmat nukkuu ni apu ei ole lähellä.
Miksi sen toisen huoneen pitää olla kaukana? Entäs jos se on naapurihuone? Käykö sitten?
Eihän pienen lapsen rykäisyt sun muut ääntelyt kuulu toisesta huoneesta selvästi vaikka huone seinän takana!
Meillä kyllä kuuluu :) Vaikka on hirsitalo ja makkareiden välissä vielä eteinen. Tai sitten miulla on superkuulo tai kuudes aisti :D

 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi tuttu äiti siirsi jo parikuisen eri huoneeseen nukkumaan, kun ei mielestään saanut nukuttua. Sama äiti kyllä lopetti imettämisenkin, ja jotta saisi nukuttua, ja mies voisi hoitaa yösyöttöjä. Ja yllätys yllätys, vauva oli jo useamman kerran mummolassa yökylässä, ennen kuin oli täyttänyt kaksi kuukautta. Eli joillekin se läheisyys ei vaan ole niin tärkeää.
Mahtavaa. Saatiin samaan kommenttiin kolme huonon äidin peruselementtiä:
1) nukuttaa vauvaa omassa sängyssä
2) ei imetä
3) vie lapsen yökylään

Onnittelut.

Itse meinaan järkyttää sinua kertomalla, että itse en ole myöskään imettänyt lastani. Ja tähän oli syynä ihan muut asiat kuin mukavuudenhalu.
 
vieras
mukavuutta, jaaritella joutavia.
Eikö teillä äideillä ole muuta pohdittavaa siellä kotona kun istua ja kytätä täällä toisten sanomisia. Hankkikaa elämää, sanon minä!
 
vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voi vauva kuolla vaikka nukkuisi vieressä.
Vitsi mikä kommentti...:saint: olen sitä mieltä, että vain itsekäs ja mukavuudenhaluinen tekee noin julmasti, täysin luonnotonta!
Ja miksei äiti saisi olla mukavuudenhaluinen? Jos kaikki nukkuvat paremmin omissä sängyissä? En ole kyllä koskaan tiedostanut, että äiti ei saisi olla mukavuudenhaluinen. Nukutko kenties vaikkapa lattialla, koska ei ole soveliasta olla mukavuudenhaluinen? So, oli vaan pakko, kun on niin älyttömiä nämä kommentit taas.
No minulla kyllä menee lapsen hyvinvointi ja turvallisuus oman mukavuuden edelle...toki on teitäkin minäminä-tyyppejä, aivan liikaa.
 

Yhteistyössä