Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?
 
vierailija
Ja kiihdyttää ilmastonmuutosta joka koituu maapallon tuhoksi.
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin. Sen lisäksi riippuu myös siitä miten lentää. Lyhyet lennot ovat pahempia kuin pitkät lennot ja suorat lennot parempi kuin välilaskuin. Katsos kun se nousu on se kaikkein pahin.

Lentämistä pahemmat saastuttajat ovatkin sitten öljyteollisuus, vaateteollisuus sekä lihateollisuus. Lennot tulee paljon niiden jälkeen ja välissä sitten vielä tuo ykstyisautoilu. Lentämisestä vain on tehty kovin paha juttu kun se on helpommin ymmärrettävissä ja selitettävissä.
 
vierailija
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin. Sen lisäksi riippuu myös siitä miten lentää. Lyhyet lennot ovat pahempia kuin pitkät lennot ja suorat lennot parempi kuin välilaskuin. Katsos kun se nousu on se kaikkein pahin.

Lentämistä pahemmat saastuttajat ovatkin sitten öljyteollisuus, vaateteollisuus sekä lihateollisuus. Lennot tulee paljon niiden jälkeen ja välissä sitten vielä tuo ykstyisautoilu. Lentämisestä vain on tehty kovin paha juttu kun se on helpommin ymmärrettävissä ja selitettävissä.
👍
 
vierailija
Mikä niistä on statuksellinen? Itse en pidä esimerkiksi Thaimaa nyt ei ole mikään status, sinne kun pääsee lentämään hyvin halvalla.
Taikkulaan en ikinä lähtisi vaikka mitä maksettaisiin. Riittää kun lukee tämän palstan taikkuällötyksiä paremman lukemisen puutteessa tai vahingossa ketjun avatessaan. Ei ei ei ja vielä kerran ei ikinä.
 
vierailija
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin.
Todellako? Niin kuin että kun lentää kahdeksi viikoksi Thaimaahan, niin tuottaa vähemmän päästöjä kuin jos ei lentäisi Thaimaahan ja olisi sen kaksi viikkoa kotona väillä kauppaan autoillen? Enpä olisi tuota arvannut.
 
vierailija
Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?
Syntyvyys laskee matkustelun vuoksi. Ihmiset vaihtaa syntymättömät lapsensa matkusteluun.
 
vierailija
Todellako? Niin kuin että kun lentää kahdeksi viikoksi Thaimaahan, niin tuottaa vähemmän päästöjä kuin jos ei lentäisi Thaimaahan ja olisi sen kaksi viikkoa kotona väillä kauppaan autoillen? Enpä olisi tuota arvannut.
Luin tänä vuonna jutun vaateteollisuuden jättipäästöistä.
Finnair uusi käsimatkatavarasääntöjään. Luultavasti muutoksessa on myös ilmastoteko yhtenä tekijänä.
 
vierailija
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin. Sen lisäksi riippuu myös siitä miten lentää. Lyhyet lennot ovat pahempia kuin pitkät lennot ja suorat lennot parempi kuin välilaskuin. Katsos kun se nousu on se kaikkein pahin.

Lentämistä pahemmat saastuttajat ovatkin sitten öljyteollisuus, vaateteollisuus sekä lihateollisuus. Lennot tulee paljon niiden jälkeen ja välissä sitten vielä tuo ykstyisautoilu. Lentämisestä vain on tehty kovin paha juttu kun se on helpommin ymmärrettävissä ja selitettävissä.
Pitkät lennot ovat pahempia saastuttajia ja itse lento on se saastuttava.
 
vierailija
Täällä puhutaan vain hiilidioksidipäästöistä (CO2) mutta ylipäätään lentoliikenteen ilmastoa lämmittävä kokonaisvaikutus on kolminkertainen päästöihin verrattuna. Typpi, rikki, noki, vesihöyry jne
 
vierailija
Itseasiassa, lentäminen on kyllä pieni paha kun vertaa sitä yksityisautoiluun, se on tällä hetkellä kaikkein ongelmallisin. Sen lisäksi riippuu myös siitä miten lentää. Lyhyet lennot ovat pahempia kuin pitkät lennot ja suorat lennot parempi kuin välilaskuin. Katsos kun se nousu on se kaikkein pahin.

Lentämistä pahemmat saastuttajat ovatkin sitten öljyteollisuus, vaateteollisuus sekä lihateollisuus. Lennot tulee paljon niiden jälkeen ja välissä sitten vielä tuo ykstyisautoilu. Lentämisestä vain on tehty kovin paha juttu kun se on helpommin ymmärrettävissä ja selitettävissä.
"Esimerkiksi Finnairin verkkosivuilla olevan päästölaskurin mukaan 8 323 kilometrin matka Helsinki-Vantaalta Phuketiin aiheuttaa yhteen suuntaan lennettäessä 523 hiilidioksidikilon päästöt matkustajaa kohden. Autolla sama päästömäärä aiheutuu noin 3 300 kilometrin ajomatkasta.

Jos Thaimaasta tullaan myös takaisin, vastaa kokonaispäästö 6600 kilometriän ajamista."


" Lentämisen ilmastovaikutukset ovat noin kaksinkertaiset siihen nähden, mikä olisi laskettu vaikutus pelkän päästetyn hiilidioksidin määrän mukaan. Tämä johtuu siitä, että päästöt tapahtuvat niin korkealla ilmakehässä ja lentäminen aiheuttaa myös muita kuin hiilidioksidipäästöjä, Lahti selvittää."
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä