Miten joku voi viedä eilen korkeassa kuumeessa olleen lapsen tänään päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Näin tänään, kun äiti vei lastaan päiväkotiin ja satun tietämään, että eilen tällä lapsella oli korkea yli 39 asteen kuume. Ei ollut itsellä yhtä paljon pokkaa kuin tällä äidillä, joten ei tullut kysyttyä syytä, varsinkin, koska en tätä äitiä paremmin tunne. Kyseessä vielä alle 2 vuotias, joka vietiin hälyiseen päivystävään päiväkotiin.

Mikä sinulle olisi sellainen syy, että veisit eilen kuumeessa olleen lapsen tänään hoitoon?

Ei mikään, koska lasta ei tuossa tapauksessa oteta edes päiväkotiin. Ei sillä että olisin häntä sinne viemässäkään. Meillä onneksi saa sitten lääkärintodistusta vastaan sairaan lapsen hoitovapaata.

Tiedän vastaavanlaisen tapauksen....lapsi oksentanut eilen illalla ja tänään äiti vie päiväkotiin ( josta sitten kesken päivän soitetaan, että lapsi oksentaa ja ripuoi...) syytä määräaikainen työsuhde, ei uskalla olla poissa "turhaan"

Kai se olisi parempi olla tekemättä niitä lapsia, jos niistä ei jaksa huolehtia. Itsekin olen määräaikaisessa työsuhteessa, mutta hoidan tai mieheni hoitaa sairaat lapset kyllä kotona.

[QUOTE="ihmettelen";28658124]Kai se olisi parempi olla tekemättä niitä lapsia, jos niistä ei jaksa huolehtia. Itsekin olen määräaikaisessa työsuhteessa, mutta hoidan tai mieheni hoitaa sairaat lapset kyllä kotona.[/QUOTE]

Hyvä jos sulla on mieskin joka pystyy osallistumaan lasten hoitoon. Kaikilla ei kaikissa tilanteissa ole apujoukkoja, ja näin kesällä ei ole edes MLL hoitajavälitystä mistä ottaa sairastuneelle lapselle hoitaja.

En veisi missään tilanteessa ja olisin ap:n tapauksessa soittanut pk:iin ja kertonut että lapsi on kipeä...
Mutta aihetta sivuten olen monesti miettinyt että kun lapsen sairastuessa saa 3päivää vapaata, niin on paljon perheitä jotka eivät sen jälkeen saa lasta mihinkään hoitoon niin mitä muita vaihtoehtoja jää kuin viedä lapsi kipeänä hoitoon? Tai on tietysti toinen vaihtoehto: saada kenkää töistä, mutta se tuskin on kellekään vaihtoehto...

Jotkut ajattelee olevansa korvaamattomia työpaikallansa, ei sieltä voi olla poissa missään tapauksessa. Lapsen tai oman sairauden, mitä väliä vaikka tartuttaa taudin koko työyhteisöön. Töissä on niin paljon helpompaakin kuin kotona sairaan kiukkupussin kanssa

En veisi missään tilanteessa ja olisin ap:n tapauksessa soittanut pk:iin ja kertonut että lapsi on kipeä...
Mutta aihetta sivuten olen monesti miettinyt että kun lapsen sairastuessa saa 3päivää vapaata, niin on paljon perheitä jotka eivät sen jälkeen saa lasta mihinkään hoitoon niin mitä muita vaihtoehtoja jää kuin viedä lapsi kipeänä hoitoon? Tai on tietysti toinen vaihtoehto: saada kenkää töistä, mutta se tuskin on kellekään vaihtoehto...

Meillä saa 3pv ja sen jälkeen lekurin todistuksella lisää. Pari kertaa ollaan käytetty molempien se 3pv peräkkäin. Mitähän siinäkin muka voittaa että tuo kipeän lapsen ja 1-2h kuluttua joutuu hakemaan pois..tätäkin tapaa että joudumme soittamaan samantien pois hakemaan.

Päivähoitoalallakaan määräaikainen työntekijä ei saa olla pois lapsen tai oman sairautensa takia, koska potkaistaan pois. Tuollaisen tapauksen jälkeen olen ymmärtänyt vähän paremmin niitä työssä käyviä, jotka yrittävät laittaa sairasta lasta hoitopaikkaan.

Mutta kotona olevien ratkaisuja en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään. Selitetään esim. että kuume vain käväisi aamulla korkeammalla ja se laski ja nyt on siivous kesken, niin lapsi tuotaisiin hoitoon....

Yhteistyössä