Miten joku voi tykätä sienistä ja syödä niitä mielellään?

  • Viestiketjun aloittaja En tykkää sienistä
  • Ensimmäinen viesti
En tykkää sienistä
Minä en ole koskaan voinut sietää edes sienten hajua, saati että söisin niitä vaikka muuten kaikkia muita ruokia syönkin. Sienet ovat yksinkertaisesti niin solukkoa ruokaa ettei niitä kukaan normaali ihminen.
 
"Milli"
Sama kuin aloittajalla. Sienet on ainoa ruoka maan päällä, jota en kykene syömään murustakaan. Miehelle välillä kantarelleja ja sipulia voissa paistan, mut lemu etoo.
 
Saraldo
En mäkään syö sieniä taikka kalaa, mutten ihmettele niitä jotka syövät. Itse asiassa mua harmittaa, etten saa kumpaakaan alas. Sienet ovat ilmaista ruokaa suoraan metsästä ja kala terveellistä (ja itsepyydettynä sekin on ilmaista), mutta kun en saa alas niin ei voi mitään :(.
 
  • Tykkää
Reactions: Henriikka mustana
halipupu harmaana
Ihan helposti ja varsinkin kun on lapsesta asti tottunut syömään niitä. Ei mua kyllä yhtään haittaa, jos joku ei tykkää sienistä ei se multa ole pois, päin vastoin.
 
Mä en koskaan itse laita sieniä, ne on mun mielestä sellaista mautonta täytettä. Syön tosin sieniruokia kohteliaisuudesta, jos joku tarjoaa. Ja täytyy myöntä, että sienipiirakka tai sienikeitto voi maistua jopa ihan hyviltä, mutta se ei todennäköisesti johdu sienistä, vaan kaikesta siitä muusta, mitä niihin on laitettu.
 
burim
En mäkään syö sieniä taikka kalaa, mutten ihmettele niitä jotka syövät. Itse asiassa mua harmittaa, etten saa kumpaakaan alas. Sienet ovat ilmaista ruokaa suoraan metsästä ja kala terveellistä (ja itsepyydettynä sekin on ilmaista), mutta kun en saa alas niin ei voi mitään :(.
Huomioithan, että kala ei ole sieni eikä tässä ketjussa ole tarkoitus mistään lihoista keskustella. En minäkään tule tänne kertomaan vibraattorin käyttötavoistani.

Itse asiaan yllä olevan poistettavaksi luokiteltavan postauksen jälkeen, itse pidän sienistä. Omia suosikkejani ovat suippumadonlakit joista saa mukavat vibat. Sopiva määrä on 5-10 sientä kerralla.
 
"Vieras"
Sienet kerää kaiken epäpuhtauden ilmasta itseensä.
Kauan sitten kun naapuri maassa ydinvoimala poksahti.
Suomessa löytyi sienistä eniten sitä myrkkyä.
Täälläkin on sen myötä lisääntynyt erilaiset syövät.
Varsinkin niillä jotka ovat aina syöneet sieniä.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29010973]Sienet kerää kaiken epäpuhtauden ilmasta itseensä.
Kauan sitten kun naapuri maassa ydinvoimala poksahti.
Suomessa löytyi sienistä eniten sitä myrkkyä.
Täälläkin on sen myötä lisääntynyt erilaiset syövät.
Varsinkin niillä jotka ovat aina syöneet sieniä.[/QUOTE]

Lähdeviitteet, kiitos.
 
täh
Huomioithan, että kala ei ole sieni eikä tässä ketjussa ole tarkoitus mistään lihoista keskustella. En minäkään tule tänne kertomaan vibraattorin käyttötavoistani.

Itse asiaan yllä olevan poistettavaksi luokiteltavan postauksen jälkeen, itse pidän sienistä. Omia suosikkejani ovat suippumadonlakit joista saa mukavat vibat. Sopiva määrä on 5-10 sientä kerralla.
Häh?
 
sieniä poskeen
Meillä kaikki syö sieniä. Lasten (2-, 4-, 13-, 16-vuotiaat) herkkuruokakin onkin sienikastike+muusi.
Toinen ihanuus on TomYam-keitto (jossa on myös sieniä).
Ja herkkusieni-pekonikeitto. Ja täytetyt herkkusienet. yms.
Lapset monesti pyytävät näitä, ja syksyllä meillä harvoin syödään lihaa (vaikka lihansyöjiä ollaankin).

Minä olen huomannut että jos lapselle pienempänä ei anna erillaisia ruokia maisteltavaksi, niin niistä tulee "nirsoja" ruuan suhteen. Eipä sitten myöhemminkään kiinnosta maistella uusia ruokiakaan.
Juuri kyseiset muksut sanovat ruuan olevan: -yök pahaa. Eivätkä edes maistele sitä!?
Voihan sitä hieman maistella ja sanoa että:
- ei ollut minulle mieleen, mutta kiitos että sain kuitenkin maistella.
Meillä on käynyt kylässä lapsieni kavereita ja he ovatkin olleet ihmeissään että miten meillä on aina niin erikoista ruokaa (ihan tavallista), mutta kuitenkin maukasta ja hyvää. Reseptiäkin on pitänyt antaa.

Niin surullista miten ihmiset kasvattavat lapsiaan. Annetaan kaikki heti periksi.
Tottakait jos ei tykkää, mutta aina voi kokeilla jonkun ajan päästä uudelleen.
Ja vielä kerran. Ja senkin jälkeen.
Suussa maut voivat hyvin muuttua vuosien saatossa. Siis kielen makunystyrät muuttuvat.
 
"hmm"
No meilä kotona syötiin sieniä kun olin lapsi ja en niistä tykännyt silloin enkä kyllä vieläkään. Et ei sekään pidä paikkaansa et vanhemmat opettaa lapsensa. Jos niistä ei tykkää niin ei tykkää. Mun pojan yks lempi pitsan päällinen on herkkusienet. Ja kotona hän ei kyllä sieniä ole saannut.
 
En mä lapsena tykännytkään ja nyt aikuisena lähinnä miedoista kuten kantarellit ja suppikset. Niitä meillä syödään ja laitetaan ruokiin. Tuokin ipana tykkää sienestää ja syödä. Mut makuja on jokalähtöön ruoassa kun ruoassa eikä siinä ap oo mitää tajuamista ja ihmeellistä että maku vaihtelee.
 

Yhteistyössä