Miten joku nainen ei voi olla sotkematta yleisissä vessoissa, varsinkaan lattioita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
En ymmärrä. Miesten osumisharjoituksista voi jäädä pissatippoja lattialle, mutta naisen ei. Kun nainen käy vessassa, mitään ei kuuluisi jäädä lattialle, jos ei ole kyseessä lapsi tai kehitysvammainen.

Täynnä oleva roskis on asia erikseen, se on kaupan/huoltsikan siivoojan vastuulla.

Mutta siis olen tänä kesänä käynyt monessa yleisessä vessassa ja lähes aina sama tulos kun katsoo lattiaa: vessapaperia lattialla (tänään oli se paperi litimärkääkin siellä lattialla), pissatippoja, terveyssiteiden kuoria jne.
Vaikka mä järjestäisin minkä shown vessassa niin tuommoista ei vaan synny.

Tunnetko jonkun tämmöisen roska-Raijan, kusi-Kirstin tai terveysside-Tiinan?
Millainen hän on? Teini vai mummeli? Toimitusjohtaja vai spurgu?

Kiva kuulla näin miehenä ettei siivottomat yleiset vessat ole vain meidän ongelma.
Jep. Varmaan 4/5 yleisistä naisten vessoista on ainakin tänä kesänä ollu sama ongelma.

Kuitenkaan esim.naisvaltaisissa työpaikoissa joissa olen ollut, ei koskaan kukaan ole jättänyt siivotonta vessaa jälkeensä, joten mä mietin että skarppaavatko naiset tuttujen suhteen, mut sit yleisissä vessoissa päästävät itsensä valloilleen?

Vai onko ne sotkijat aina lapsia, teinejä ja jotain puistokemistitätejä?

Sen mä ymmärrän että jos ja kun roskikset on varsinkin iltaisin täynnä, niin täysinäisestä roskiksesta voi tippua lattialle paperia.

Mut ei se silti selitä tänään näkemääni ihastuttavaa, litimärkää 2-3 wc-paperiarkin pätkää lattialla.

En ymmärrä. Miesten osumisharjoituksista voi jäädä pissatippoja lattialle, mutta naisen ei. Kun nainen käy vessassa, mitään ei kuuluisi jäädä lattialle, jos ei ole kyseessä lapsi tai kehitysvammainen.

Täynnä oleva roskis on asia erikseen, se on kaupan/huoltsikan siivoojan vastuulla.

Mutta siis olen tänä kesänä käynyt monessa yleisessä vessassa ja lähes aina sama tulos kun katsoo lattiaa: vessapaperia lattialla (tänään oli se paperi litimärkääkin siellä lattialla), pissatippoja, terveyssiteiden kuoria jne.

Musta on vaan niin kiva kusta lattialle.t.Kirsti

Luulen, että siisteys on myöskin kultuurista ja kotiopetuksesta riippuvaa.
Jotkut ihmisryhmät likaavat enemmän kuin toiset, eivätkä siisti jälkiään.
En usko, että siisteys on kokonaan sukupuolesta tai iästä riippuvaa tai edes yhteiskunnallisesta asemasta riippuvaa.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Luulen, että siisteys on myöskin kultuurista ja kotiopetuksesta riippuvaa.
Jotkut ihmisryhmät likaavat enemmän kuin toiset, eivätkä siisti jälkiään.
En usko, että siisteys on kokonaan sukupuolesta tai iästä riippuvaa tai edes yhteiskunnallisesta asemasta riippuvaa.

Niin, erästä kulttuuria tuosta naapurista on yritetty omalla kielelellä ohjeistaakin. Ehkä saamme pian opasteet myös eteläisempää alkuperää olevilla kielillä?

1578588_original.jpg

Julkiset vessat ja baarien vessat menevät hyvin nopeasti siivottomiksi vaikka kukaan ei varsinaisesti sotkisikaan. Kaljabaarin ja huoltoaseman vessan käyttöaste on vaan yksinkertaisesti satakertainen verrattuna työpaikan vessaan jota käyttää muutama ihminen.

Kun roskis on tyhjentämättä ja ensimmäinen roska putoaa tahmaiselle lattialle niin se yksi roska houkuttelee vierelleen sata kaveria.
Viereisen virastotalon ovella on tupakointipaikka, tuhkis ja roskis. Niin kauan kun ne tyhjennetään säännöllisesti niin paikka pysyy puhtaana. Jos tyhjentäminen unohtuu ja se ensimmäinen roska ja tumppi putoaa maahan niin jo seuraavana päivänä ovesta joutuu kahlaamaan sisään roskien läpi. Se on jokin luonnonlaki, että se ensimmäinen roska ikäänkuin kertoo sen, että "täällä on näköjään tapana sotkea".

En nurkkabaarissanikaan ole havainnut, että vessa olisi jonkun tietyn henkilön jäljiltä sottainen. Siis jos ei ole käynyt vahinkoa.
Kapakassa osaava henkilökunta tietää ihan myytyjen tuoppien määrästä milloin on syytä käydä siivoamassa vessa koska sinne ne myydyt tuopit väistämättä päätyvät. Jos se laiminlyödään niin vessa muuttuu hyvinkin nopeasti kusiseksi lääväksi vaikka asiakkaista kukaan ei varsinaisesti sotkisikaan.

• Tykkää
Reactions: Mustikka89
Mistä tiedät että tipat on pissaa eikä esmes käsisuihkusta roiskinutta vettä? Ja jos vessapaperi on mallia väärä telineeseen siitä repeää ja tippuu väistämättä palasia lattialle. Ei niitä sieltä huvita poimia. Terveyssiteiden tai tamponien kääreitä en ole edes nähnyt

• Tykkää
Reactions: Echo
Samaa olen ihmetellyt. "Ihanaa" on myös pönttöön jätetyt paskat. :sick: Lapsetkin ihmetteli miksi täällä vessassa on näin sotkuiasta, kun piti aloittaa vessakäynti pöntön vetämisellä, renkaan pyyhkimisellä ja käsienpesulla kun ne likaantui jo kahvassa jossa oli ilmeisesti paskaa. :censored:

• Tykkää
Sanoisin että naistenvessoissa sotkevat nämä ns siivousintoilijat. Pelätään bakteereja niin että vuorataan rengas paperilla, joka päätyy lattialle tai pissataan ns mäkihyppääjäasennossa ja kusta roiskuu ohi pöntöstä.
Lopuksi ollaan tyytyväisiä kun ITSE vältyttiin bakteereilta.

• Tykkää
Mistä tiedät että tipat on pissaa eikä esmes käsisuihkusta roiskinutta vettä? Ja jos vessapaperi on mallia väärä telineeseen siitä repeää ja tippuu väistämättä palasia lattialle. Ei niitä sieltä huvita poimia. Terveyssiteiden tai tamponien kääreitä en ole edes nähnyt
Joo, voi se olla vettäkin. Mutta ei mulla kyllä bideen käyttökään ole samanlaista roiskimista kuin jos kastelis vaikka pihakasveja.

Ja wc-paperiteline on usein jumissa, mutta kyllä ne pienetkin, revenneet paperinpalat on nostettava lattialta, jos ei itse ole 80-v.mummeli.

Sanoisin että naistenvessoissa sotkevat nämä ns siivousintoilijat. Pelätään bakteereja niin että vuorataan rengas paperilla, joka päätyy lattialle tai pissataan ns mäkihyppääjäasennossa ja kusta roiskuu ohi pöntöstä.
Lopuksi ollaan tyytyväisiä kun ITSE vältyttiin bakteereilta.
Tuo voi olla totta.
Onkohan sama ilmiö m1ehen laittamassa Venäjä-kuvassa, eli rajan takana kun on oikeesti saastaiset vessat niin porukka pissii ilmassa? :D

Osansa ruikkeista aiheuttavat äitiensä kanssa vessassa asioivat pikkupojat.
Tämäkin! Mutta en mä meidän poitsun pissajälkiä jättäny aikoinaan pyyhkimättä jälkikäteen lattialta -ainakaan muistaakseni (aika kultaa muistot). :rolleyes:

Julkiset vessat ja baarien vessat menevät hyvin nopeasti siivottomiksi vaikka kukaan ei varsinaisesti sotkisikaan. Kaljabaarin ja huoltoaseman vessan käyttöaste on vaan yksinkertaisesti satakertainen verrattuna työpaikan vessaan jota käyttää muutama ihminen.

Kun roskis on tyhjentämättä ja ensimmäinen roska putoaa tahmaiselle lattialle niin se yksi roska houkuttelee vierelleen sata kaveria.
Viereisen virastotalon ovella on tupakointipaikka, tuhkis ja roskis. Niin kauan kun ne tyhjennetään säännöllisesti niin paikka pysyy puhtaana. Jos tyhjentäminen unohtuu ja se ensimmäinen roska ja tumppi putoaa maahan niin jo seuraavana päivänä ovesta joutuu kahlaamaan sisään roskien läpi. Se on jokin luonnonlaki, että se ensimmäinen roska ikäänkuin kertoo sen, että "täällä on näköjään tapana sotkea".

En nurkkabaarissanikaan ole havainnut, että vessa olisi jonkun tietyn henkilön jäljiltä sottainen. Siis jos ei ole käynyt vahinkoa.
Kapakassa osaava henkilökunta tietää ihan myytyjen tuoppien määrästä milloin on syytä käydä siivoamassa vessa koska sinne ne myydyt tuopit väistämättä päätyvät. Jos se laiminlyödään niin vessa muuttuu hyvinkin nopeasti kusiseksi lääväksi vaikka asiakkaista kukaan ei varsinaisesti sotkisikaan.
Mut jos roskiksia ei joissain paikoissa ehditä tyhjentämään kuin vasta illalla/yöllä, niin voisko semmoisten paikkojen vessoihin vaan hommata tarpeeksi isot roskikset pytyn viereen?

Jossain oli iso, melkein metriä korkea roskis heilurikannella, ja sinne ois mahtunut näiden Kirstien paperit. :rolleyes:

Tosin moni ihminen ei halua omaa paperiaan runnoa yhtään alemmas jotta roskat tiivistyis, koska ei viitsi kättä tunkea kuppaiseen roskikseen. Eli vaikka roskikseen mahtuisi n.100? käytettyä käsipaperia, niin käytännössä siellä leijailee 50 paprua jotka on arasti heitetty paperikasan päälle.

Kyllä se on niin ainakin täälläpäin että jos naisten vessassa on kusta lattialla niin se johtuu siitä kun naapurimaan eukot kusevat seisoviltaan ja koittavat osua pönttöön. ihan sama vaikka olisi kymmenen kieltokylttiä asiasta, se ei mitään auta.

Oot nähnyt varmaan sen rättimainoksen missä sanotaan että värkkejä on monenlaisia, siinä kai syy :ninja:

Yhteistyössä