Miten joku muka voisi unohtaa matkalipun kotiin? Vr:n tarkastusmaksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "verena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"verena"

Vieras
Luin tälläisen uutisen:
Kotoa löytyvä junalippu ei enää peruuta tarkastusmaksua | Uutiset | Pääkaupunkiseutu | Oma kaupunki

Eli, jos on voimassaoleva matkalippu mutta matkan aikana sen sitten unohtaa kotiin niin tulee tarkastusmaksu. En ota mitenkään kantaa tuohon rangaistukseen mutta miten joku muka voisi unohtaa se matkakortin kotiinsa? Kotiin palaessa riisuuko kyseinen henkilö kaikki irtoavat tavarat käsilaukustaan, takistaan, taskuistaan johonkin pöydälleen, ja sitten aamulla kiireellä takaisin töihin jolloin kaikki tarvittavat esineet jäivät kotiin?
Itselläni on kyseinen matkakortti aina siinä käsilaukun pohjalla, ja ainoa riski on, että voin unohtaa ladata se. Siinä kyllä vr:llä/hsl:llä olisi paljon kehitettävää

On olemassa muitakin junalippuja kuin sellaiset jatkuvasti voimassaolevat liput. Ja toisekseen, useista takeista tai käsilaukuista oletko koskaan kuulut? Helpostihan se unohtuu johonkin muuhun kuin siihen mukanaolevaan.
Kyllä mä aina avaimet yms laitan taskusta eteisen pöydälle koska saatan illalla lähteä oikein vaikka lenkille joku muu kuin työmatkoilla käytettävä takki päällä.

No tuo on aika persiistä. Ihmiset kun eivät käytä joka päivä samaa takkia ja samaa käsilaukkua. Se voi jäädä sen toisen takin taskuun tai sen toisen käsilaukun pohjalle. :(

Se on hienoa että sulla on hyvä muisti mutta kun kaikilla ei ole. Ja se on hyvä että sulla on vain yksi takki ja yksi laukku mutta joillakin on monia. Ja joillakin esim. miehillä on takin tai housujen taskussa kortti ja unohtuu housuja / takkia vaihdettaessa.

Mutta uutinen oli kirjoitettu väärin.

Ööö :D Hitto, eikä ihmiset osaa yhtään ajatella, että toiset on erilaisia.

Itse vaihtelen takkeja ja käsilaukkua jatkuvasti. Lisäksi minulla on paljon on erilaisia menoja, työt, harrastukset, matkatkin ja viikonlopun riennot. Näihin kaikkiin on omat pelit ja vehkeet, joten tottakai lippu saattaa jäädä toiseen taskuun/laukkuun jne.

Olisihan se helppoa muistaa, jos olisi se yksi laukku joka paikkaan, mutta kas... kaikilla ei näin ole! :) Eikä pahalla, mutta olipas taas hassu kyssäri. :)

Yhteistyössä