miten joku kehtaa viedä kirpputorille myyntiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöni mkun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöni mkun

Vieras
likaisia (viikon ruokalista paidan rinnuksessa, ellei jopa kahden), nukkaantuneita, kuluneita, jopa rikkinäisiä ja värit pilalle pestyjä lumppuja!!! Ja se HINTA! Älytöntä pyytää jostain edellä kuvatun kaltaisesta vaatteesta esim. lasten paita 2 euroa! Roskiin tai Venäjälle ne kuuluis. Joku yritti myydä lasten talvihaalaria joka oli ensinnäkin todella likainen ja tosi kulunut hintaan 20 e!Sillähän saa jo uuden. Ei tartte ihmetellä jos ei kauppa käy. Tää siis tuppukylän kirppiksellä, ehkä isompien kaupunkien kirpputoreilla on tavara laadukkaampaa. Ainakin toivoa sopii.

Täällä meilläpäin on kans yks kirppis, jossa pyydetään hintaa ihan merkkien perusteella vaan aivan sama missä kunnossa vaate on... Esimerkkinä erittäin kulunut keväthaalari melkeen reiät pepussa ja polvissa, kumilenksut poikki ja joku musta tahra hihassa, hintaa 8e ku rinnassa lukee reimatec..

Enpä ymmärrä minäkään. Eihän niitä toisaalta tarvitse myöskään ostaa. Mutta miksi pidät venäläisiä ihmisiä kaatopaikan arvoisina?

Minä ihmettelin toistuvasti sitä, miten ihmiset myyvät vanhoja alusvaatteitaan ( ei siis pakkauksessa vaan käytettyjä) kirpputoreilla. Tietysti joku kinky-setä voi ostaakin niitä joltakin kauniilta nuorelta naiselta...

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöni mkun:
likaisia (viikon ruokalista paidan rinnuksessa, ellei jopa kahden), nukkaantuneita, kuluneita, jopa rikkinäisiä ja värit pilalle pestyjä lumppuja!!! Ja se HINTA! Älytöntä pyytää jostain edellä kuvatun kaltaisesta vaatteesta esim. lasten paita 2 euroa! Roskiin tai Venäjälle ne kuuluis. Joku yritti myydä lasten talvihaalaria joka oli ensinnäkin todella likainen ja tosi kulunut hintaan 20 e!Sillähän saa jo uuden. Ei tartte ihmetellä jos ei kauppa käy. Tää siis tuppukylän kirppiksellä, ehkä isompien kaupunkien kirpputoreilla on tavara laadukkaampaa. Ainakin toivoa sopii.

Ai Venäjälle kelpaa??!!!

En halunnut loukata venäläisiä tai pitää itseäni ja suomalaisia sen parempina. Tarkoitin vaan että mielestäni em. kaltaiset vaatteet olisi paljon hyödyllisempää ANTAA ilmaiseksi hyvään tarkoitukseen. Esim Venäjän katulapsille ja orvoille. Tai mihin muualle maailman kolkkaan vaan missä ne olisi oikeasti vielä hyödyksi. Eikä sen sijaan yrittää nyhtää Suomen oloihin nähden huonokuntoisilla vaatteilla kovaa hintaa. Voisi siis tehdä epäitsekkään teon ja lahjoittaa vaatteet.

Onpa minustakin koko kirpputorin ajatus hukkunut johonkin vuosien varrella.. Pääasiaks on tullut tienata, eikä suinkaan päästä eroon itselle tarpeettomasta tavarasta.

*muoks* Ja itse oon niin laiska, että tarpeettomaksi jäänet tavarat olen jo pitkään kantanut lahjoituksena SPR:lle.

Eipä tääläkään meinaa löytää sopivaa vaatetta vaikkei tuppukylä olekaan. Tahroja, nukkaa, rikkinäistä, mistä puuttuu neppari, nappi....aivan pilalle venyneitä rytkyjä myydään vauvanvaatteina törkyhinnoin. Ja ne käytetyt alusvaatteet.... |O

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Täällä meilläpäin on kans yks kirppis, jossa pyydetään hintaa ihan merkkien perusteella vaan aivan sama missä kunnossa vaate on... Esimerkkinä erittäin kulunut keväthaalari melkeen reiät pepussa ja polvissa, kumilenksut poikki ja joku musta tahra hihassa, hintaa 8e ku rinnassa lukee reimatec..

Ja ajattele et joku todella osti sen! Mä vein just tollaisen myyntiin ja meni ekana päivänä kaupaks. Vein ihan siitä syystä, et halusin nähdä onko joku nii hölmö

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ja ajattele et joku todella osti sen! Mä vein just tollaisen myyntiin ja meni ekana päivänä kaupaks. Vein ihan siitä syystä, et halusin nähdä onko joku nii hölmö

ei pidä paikkaansa ku se roikkui siellä monta viikkoa ja saattaa olla vaikka vieläkin, tiedä siitä sitten..

No halpojahan nuo haalarit ovat, Täälläpäin oli Remun talvihaalaria kulunein polvin 45 E, Reimatecit kulunein polvin vähintään 35 euroa jne... Sielläpä saa olla. Mutta olisikohan osasyynä kadonneeseen kirppishenkeen nuo pöytävuokrat, saapi siinä myydä aimokasan tavaraa että sen saat kasaan. Harvoin tosiaan enää löytää hyväkuntoista vaatetta tolla 2 eurolla eikä yhdestä käytetystä paidasta hyväkuntoisena enää vitsisi enempääkään maksaa.

Likaista ja rikkinäistä ei mun mielestä saa lähettää edes Venäjälle :attn: . Puhdasta ja ehjää niidenkin vaatteiden täytyy olla, vuosimallilla ei ole väliä.

Mulla oli noin vuosi sitten hyllykirppispaikka, vaatteet 0,10-4 euroa ja kaikki meni kaupaksi (yhtään rikkinäistä tai likaista ei joukossa ollut). Voittoa jäi päälle 200 euroa viikosta. Viime sunnuntaina olin kirppiksellä myymässä, kallein tavara oli 4 euron hyppykiikku, suurin osa vaatteista euron hintaisia, ja jäi paikkavuokran jälkeen oikein kiva summa käteen =)

Mä laitoin huvin vuoksi polvista rikkinäisen Reimatecin Huutikseen. Sain siitä muistaakseni 12 euroa :o , itse olin maksanut siitä kirppiksellä 5? silloin kun polvet oli vielä ehjät. Lähtöhinta oli 1? ja ilmoituksessa luki että polvet rikki, silti useampi ihminen sitä huusi :o :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Onpa minustakin koko kirpputorin ajatus hukkunut johonkin vuosien varrella.. Pääasiaks on tullut tienata, eikä suinkaan päästä eroon itselle tarpeettomasta tavarasta.
quote]

Näinhän sen suhteen on kyllä valitettavasti käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Likaista ja rikkinäistä ei mun mielestä saa lähettää edes Venäjälle :attn: . Puhdasta ja ehjää niidenkin vaatteiden täytyy olla, vuosimallilla ei ole väliä.

Mulla oli noin vuosi sitten hyllykirppispaikka, vaatteet 0,10-4 euroa ja kaikki meni kaupaksi (yhtään rikkinäistä tai likaista ei joukossa ollut). Voittoa jäi päälle 200 euroa viikosta. Viime sunnuntaina olin kirppiksellä myymässä, kallein tavara oli 4 euron hyppykiikku, suurin osa vaatteista euron hintaisia, ja jäi paikkavuokran jälkeen oikein kiva summa käteen =)

Voi kun joskus törmäisikin sunlaisteni ihmisten kirppisloosille :) !

Mä olen saanut aina kehuja että miten siistejä ja hyviä lastenvaatteita myyn kirpparilla.
Todellakin rikkinäiset ja tahraset vaatteet kuuluu roskiin, ei myyntipöydille.

Alkuperäinen kirjoittaja nalleb:
No halpojahan nuo haalarit ovat, Täälläpäin oli Remun talvihaalaria kulunein polvin 45 E, Reimatecit kulunein polvin vähintään 35 euroa jne... Sielläpä saa olla. Mutta olisikohan osasyynä kadonneeseen kirppishenkeen nuo pöytävuokrat, saapi siinä myydä aimokasan tavaraa että sen saat kasaan. Harvoin tosiaan enää löytää hyväkuntoista vaatetta tolla 2 eurolla eikä yhdestä käytetystä paidasta hyväkuntoisena enää vitsisi enempääkään maksaa.

Itse myyn kaiken eurolla ja kahdella ja kyllä on tullu pöytävuokrat tienattua moninkertaisesti.

Viimeksi olin Valtterin kirpparilla ja 2pöytää 2vrk=100e.Tienasin sen jo ennen kuin virallisesti aukes koko paikka (sinne tulee venakot klo7 aamulla) ja voittoa tuli 550e =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä tajua, miksi nuo lumput kuuluisivat Venäjällekään.

no ei kait ne kuuluisi mutta siellä on kaupungit väärällään katulapsia ja lastenkodeissa pulaa vaatteista.. joten eiköhän siellä löydy käyttöä kulahtaneille haalistuneille vaatteille.. kun fakta on että niitä parsitaan siellä kasaan vielä senkin jälkeen kun niissä on alle puolet alkuperäistä kangasta.. siellä ei niin nyrpistellä nenää käyttökelpoiselle tavaralle.. toki siis vaatteet pitää pestä ennen lähetystä ja selkeästi rikkinäiset vaatteet kuuluvat roskiin, ellei niitä halua ensin korjata..

minä olen ihmetyllyt ihan samaa. käyn joka viikko kiertämässä kirppareita ja harvoin sieltä mitään jää' käteen, sen näköisiä lasten vaatteita mitä minä viskaisin roskiin!! minullakin oli juuri keväällä kirppispaikka viikon, halvat hinnat, lähes kaikki vaatteet 1? paikkeilla, melkein kaikki meni ja voittoa tuli paikkamaksun jälkeen 306?!! ja jotkut ihmettelevät kun ei tavara mene kirppareilla kaupaksi, miksiköhän.. minä en edes saisi meidän lapsen vaatteita sen näköisiksi mitä monet kirppareilla myyvät, olenkin miettinyt eivätkö ihmiset osaa pestä vaattita oikein vain onko samat vaatteet kirtäneet koko suvin lapset?!

Yhteistyössä