Miten joistakin tulee lasten myötä niin saamattomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Jos lapsia muutama kappale pienillä ikäeroilla niin lähteminen mihinkään on kuulemma kauhean vaikeaa, mies on töissä eikä auta kotona vaimoaan päivisin(ei tietenkään voi jos ansaitsee rahaa päivät perheelleen). Joillekin äideille esimerkiksi lasten kanssa ulkoilu tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. On niin raskasta ulkoilla monen pienen kanssa ja on niin raskasta kun ei jaksaisi millään pukea niitä. Joillekin on sula mahdottomuus lähteä esimerkiksi kauppaan parin lapsen kanssa, aina tarttee saada hoitaja, kun muuten niin raskasta. Ei voi kulkea bussilla kun on niin raskasta. Eivätkö nämä äidit ole ennen lapsia tajunneet, että kyllähän pienissä hommaa on. Asenteesta se on kiinni.

Se vaan on rankka ajatuksena - ette usko kuinka monen asian pitää täsmätä, että pääsee kunnialla lähtemään 6kk ja 3veen kanssa vaunuilemaan??? Ja kuinka paljon pitää olla rojua mukana, jos vähänkään kauemmin aikoo viipyä...

Mutta tuo ajatus on rankempi kuin itse lähtö... :saint:

Loppujen lopuksi aika vähällä "mukaanotettavalla rojulla" tulee toimeen! Mutta kahden pienen kanssa lähteminen on hankalampaa, kuin viiden (osa on jo tietysti lähempänä kouluikää ja osaavat mm vaatettaa itse), uskokaa tai älkää, niin se vaan on!

Mistähän tuo tuli. Meillä töissä niin minä kuin mieheni ja minä nuo lapset olen aina vienyt ja hoitanut,mies harvemmin laittaa korkensa kekoon. Nytkin 4vk.n lomani olen täyspäiväisesti viettänyt lasten kanssa ja heidän ehdoillaan. Omaa vapaata ei ole näkynyt. Mutta minä olen nauttinut näistä lomaviikoista. Ollaan reissattu ja tehty kaikenlaista. Mies nyt lomansa pitää aina joskus muulloin ja silloinkin lähtee Thaimaaseen kaverinsa kanssa.
No meillä on kaksi lasta joten heidän kanssa on helppo käydä kaupassa ja muualla. Jos niitä olisi enemmän niin varmasti on hankalampaa.

Hmmm. Itse ihmettelin samaa, kun oli vain tuo esikoinen. Ajattelin, että täytyy olla tekosyy että ei voi lähteä lasten kanssa jos heitä on enemmän.

Mutta kyllä minä jo kahden lapsen äitinä olen täysin pyörtänyt puheeni. Mikä yhden kanssa on nautinto, on jo kahden kanssa helve.tillistä kovaa työtä. Ihailuni perhepäivähoitajia ja useamman lapsen äitejä kohtaan on kasvanut suunnattomasti. Ja siis jos mies hoitaa usein lapsia tai lapset tai toinen lapsi usein pois, esim. mummolla, ei edes huomaa sitä lähtemisen vaikeutta. Mutta jos pitkään tosiaan yksin hoitaa kaiken, alkaa vähän hidastua tahti...

Uskon, että suureksi osaksi juuri se, että on täysin yksin lasten kanssa, tekee siitä raskasta.

Luulen että ne jotka käyvät lasten kanssa kerhoissa ja kaupoissa käyvät lapsiluvusta huolimatta. Tottakai se on raskaampaa monen pienen kanssa. Ite liikun kyllä poikien kanssa joka paikkaan ja koko ajan ja sinne minne lapset ei pääse/ole tervetulleita niin sinne ei tarvi minunkaan mennä!

Kahden kanssa oli helppoa,mutta nyt kun heitä on yksi 5v.,yksi uhmaikäinen ja yksi taapero,joka ei vielä kävele niin on se aika rumbaa se lähteminen.Vaikka mieskin olisi mukana menossa niin kyllä meillä aina ne lähdöt kestää..Kesällä vähän helpompaa,mutta talvella..Huh.

Kyllä kahden kanssa vielä bussilla lähtee keskustaan ja vaikka minne, kolmen kanssa vois olla jo vähän haasteellisempaa, mutta lähtisin kuitenkin =) kotiin ja omaan pihaan en jaksa jumittua. Tai no ehkä silloin tällöin :)

Miksi olisi pakko aina lähteä, jos on helpompaa olla kotona? Yhden lapsen kanssa on kiva kulkea, mutta kyllä se jo kahden lapsen kanssa on työtä. Miksi ihmisten pitäisi mennä koko ajan eikä saa enää lapsetkaan viettää aikaa kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Eipä se kai aina sitä sellasta laiskuutta ole, vaan henkistä väsymystä nääs nääs..

näinpä. Joskus jo ajatteleminen vie ne vähäisetkin voimat, kun miettii, että taas taistellaan ja pakkaamista ja jotain kuitenkin jää jne. ja kun saa toisen kuntoon, toinen ei jaksakaan/haluakaan ja taas tapellaan ja löytyykö vaatteet ja...

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Mistähän tuo tuli. Meillä töissä niin minä kuin mieheni ja minä nuo lapset olen aina vienyt ja hoitanut,mies harvemmin laittaa korkensa kekoon. Nytkin 4vk.n lomani olen täyspäiväisesti viettänyt lasten kanssa ja heidän ehdoillaan. Omaa vapaata ei ole näkynyt. Mutta minä olen nauttinut näistä lomaviikoista. Ollaan reissattu ja tehty kaikenlaista. Mies nyt lomansa pitää aina joskus muulloin ja silloinkin lähtee Thaimaaseen kaverinsa kanssa.
No meillä on kaksi lasta joten heidän kanssa on helppo käydä kaupassa ja muualla. Jos niitä olisi enemmän niin varmasti on hankalampaa.

Mikäs liitto tuollainen että mies lomailee eriaikaan ja yksin?
Meille tuli ero kun mies aina töissä ja itse lasten kanssa lomailin!

Jaa-a. Mä ainakin menen ympäri kaupunkia lasten kanssa. Käydään eri leikkipuistoissa, uimassa,tapahtumissa, kaupungilla ostoksilla ja syömässä, kavereiden luona..bussilla usein mennään, mutta aika usein menen kaverin kyydillä. Ei me jakseta olla samassa pihassa koko aikaa. Meidän lapset haluaa mennä ja mäkin haluan. Kotona ollaan myös kun jaksetaan. Ehtiihän siellä olemaan huonolla säällä enemmän, tosin silloinkin mennään usein johonkin käymään, esimerkiksi hoplopiin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:

Meillä kun on tämmönen ravintolatyöntekijä ja yksityisyrittäjä pariskunta. Mulla on nää vaki lomat ja se nyt menee lomalle kun kerkee. Kyllä se talvella yrittää sen viikon saada lomailtua ,että pääsee meidän mukaan lappiin.
Mutta ei tämä meidän liittoa ole järkyttänyt. 15 vuotta kihloissa oltu ja 20 vuotta yhessä.

:D

no mä en kyllä joka paikkaan jaksanut kaksosten kanssa lähteä kun olivat pieniä. vauva-aika oli kyllä siitä helppo kun pysyivät aloillaan niissä turvaistuimissaan, autosta kantoon vaan, mutta milläs kannat ostokset kun oli kaksi kanto istuinta mukana.
nyt on toisaalta kiva kun kulkevat itse ja ymmärtävät sääntöja/ohjeita, mutta ei niitä voi kaupassa "jalkauttaa", toinen kurkkii yhteen hyllyyn ja toinen toiseen niin ei pysy ajatukset koossa että mitä piti oikeesti ostaa =)
Jos pitää ne vaan niissä tupla-auto kärryissä ja käy äkkiä kaupan läpi, niin hyvin pärjää... eikä välitä kiukku huudoista, kylmän rauhallisesti hymyilee vihaisen näköisille ihmisille.
en tuota mielellään tee, mutta menen silti kun on tarvis.
kerhoissa käyty vaunuillen ja muskarissa autolla, ne on jo osaa lukea mun kasvoilta mitä tapahtuu jos esim. parkkipaikalla toinen saa ajatuksen lähteä haahuilemaan... eikä se sitten lähde :whistle:

Kai tuo viitsiminen riippuu ihmisestä.
Meillä on vaan 2 lasta, 5v ja 1v4kk ja koko ajan ollaan liikkeessä.
Stadissa liikutaan paljon julkisilla, miehen vapaina tehdään päiväreissuja esim. eilen käytiin Fiskarsissa, käyn yksin lasten kaa puistoissa, tapahtumissa, kavereiden luona jne.
En jaksa jumettaa himassa.

kyl mä meen kauppaan mieluummin ilman lapsia kun lasten kanssa,tulee ostoksistakin jotain,pienin 6kk istuu tuolissa mut sit saat mennä kohta 2w perässä ja sit 4 ja 6 vuotiaat lappaa välillä kärryihin sitä mitä tahtovat..näin kesällä on kiva mennä ja jaksaa mennä yksin lasten kanssa mut talvisin se vähän tökkii..mut en pidä itteeni saamattomana koska teen yöt töitä ja ei mun tarvi mennä lasten kanssa yksin ulos,meillä mennään yleensä koko perhe jos ollaan jonnekkin menossa myös ulos..tulipas sekateksti mut kuitenkii..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:

Meillä kun on tämmönen ravintolatyöntekijä ja yksityisyrittäjä pariskunta. Mulla on nää vaki lomat ja se nyt menee lomalle kun kerkee. Kyllä se talvella yrittää sen viikon saada lomailtua ,että pääsee meidän mukaan lappiin.
Mutta ei tämä meidän liittoa ole järkyttänyt. 15 vuotta kihloissa oltu ja 20 vuotta yhessä.

:D

Ei liity nyt aiheeseen mitenkään mutta teillä Vatruska on suhteellisen pitkä kihlausaika :)

itsellä lapset 1,6 kk ja 3 kk ja voin kertoa että ainakaan meillä lasten rytmit ei täsmää pätkääkään, jos jää hetkikin aikaa jonka voi istua, minä todellakin istun ja vaikka syön, en juokse esikoisen perässä katsomassa missä hän kiipeilee tai keikkuu tai imetä, imetä tai vaihda vaippaa...ja vielä vähemmän lähden vaunujen kanssa kauppaan YKSIN, ulkoilen jossain pitkin kaupunkia tms. HALOO, 5-v. 3-v. ja taaperot on ihan eri asia, ja jos olen saamaton äiti niin sitten olen. toivoisin sitä aikaa kotona ihan vaikka pyykinpesuun, ruuanlaittoon tai vaikka vessassa käymiseen...

Yhteistyössä