Miten joidenkin teinit uskaltavat kiroilla ja huoritella vanhemmilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Läheltä kuultua! Meillä ei moinen tulisi kuuloonkaan ja itsekin nuorena en olisi TODELLAKAAN uskaltanut vanhemmilleni kiroilla, huutaa päin naamaa ja huoritella tmv. :o Eikä kyllä isoveljenikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä kuulun siihen saastajoukkoon :ashamed: Isälle en koskaan kiroillut/haistatellut mutta äidille sitäkin enemmän :ashamed: Mä olin muutenkin ihan kauhee kakara.Varastin rahaa summuuta.

eikö tullut mitään sanktiota? Minun porukat olisi nostaneet korvista pihalle moisesta kielenkäytöstä!

Mä olen ollut myös ihan kauhee kakara..
en tajua kuinka äiti jakso mun kaa ku oli neljä pienempää siinä vielä... :ashamed:

En tiedä miten itse toimisin jos mun tyttö olis mua kohtaan samanlainen :/ :|

Ei se hyvää käytöstä ole, mutta huolestuisin, jos lapseni pelkäisivät omassa kotonaan näyttää tunteitaan. Hormonit heittelehtivät ja murrosiässä on tarkoitus päästä erilleen lapsuudenkodista. Joskus se erkaneminen vaatii vähän enemmän äänijänteitä. Mieluummin kuuntelen haistattelua kuin joudun katsomaan lasteni karkaavan kotoa tms. pelkojensa tähden.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei se hyvää käytöstä ole, mutta huolestuisin, jos lapseni pelkäisivät omassa kotonaan näyttää tunteitaan. Hormonit heittelehtivät ja murrosiässä on tarkoitus päästä erilleen lapsuudenkodista. Joskus se erkaneminen vaatii vähän enemmän äänijänteitä. Mieluummin kuuntelen haistattelua kuin joudun katsomaan lasteni karkaavan kotoa tms. pelkojensa tähden.

tunteita voi näyttää kyllä muutenkin kuin huorittelemalla ja kiroilemalla. Kyllä meilläkin sai suuttua ja ääntä nostaa!

Vanhemipen kunnioitus pitäis olla sitä luokkaa ettei tollasta suusta tulis. Pelolla ei mun mielestä pitäis olla ton kans mitään tekemistä.

Eipä toi silti mikään nykynuorison juttu yksistään ole, kyllä sitä on huudeltu vanhemmille tavallisen kamalia sanoja käyttäen 70luvullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

tunteita voi näyttää kyllä muutenkin kuin huorittelemalla ja kiroilemalla. Kyllä meilläkin sai suuttua ja ääntä nostaa!

Aivan samaa mieltä. Tunteita voi ja saa näyttää ilman huorittelua ja kiroilua.

no en oo ite ikinä sanonu vastaan mun vanhemmille. ehkä jopa liikaa kunnioitusta/pelkoa.

naapurin lapsilla taas ei mitään käytöstapoja. eilen taas kerran haistatteli mulle. |O :headwall: luulen että vanhemmat saa kuulla vaikka mitä. :o

juuri tuota vanhempien kunnioitusta peräänkuulutan.

Toi kunnioitus on mun mielestä myös sellanen asia et sen ei pidä tulla keneltäkään automaattisesti ketään kohtaan vaan kunnioitus tulee myös ansaita.

En mä nyt kuitenka tarkota et tulis käyttää minkälaista kieltä tahansa missään tilanteessa.

Miun äiti on ollu aina semmonen, et sille ei silloin teininä saanu ees vastaan sanoa, tai olit arestissa. Oon kans ihmeissäni katsellu, ku miehen kans pikkuveljeä teineinä huutanu vanhemmillee, haistatelleet ja haukkuneet ihan järkyttävän paljon (veljet on nyt 20 ja 14) Ja tuo nuorempi siis tekee sitä tällä hetkellä. Meillä välillä kun on, ni saattaa miullekin haistatella, ni siin vaihees oon tumpannu sen pihalle. Miulle on turha tulla rasittavan teinin haistattelemaan. Mie en sellasta siedä. Enkä kyllä aio sietää omalta pojultakaan. Kyllä kuitenkin omia vanhempiaan pitää sen verran kunnioittaa. Mut vastaan saa kyllä sanoa ja oman mielipiteensä ilmaista, mut haistattelut, haukkumiset, huorittelut ym. saa kyl jäädä pois.

Mä olen huutanut ja haistattanut paskaa, huoritellut en koskaan... Sellainen ei tullut mieleenkään. Mutta kyllä me äiteen kanssa aikoinaan otettiin rajustikin yhteen, ollaan hyvin erilaisia ihmisiä ja ajatellaan monesta asiasta hyvin eri tavalla. Tähän kun vielä lisätään molempien räjähtävä temperamentti, ei tuloksena voi olla muuta kuin kovaa räiskettä :whistle:

Mun poismuuttoni teki meille tosi eetvarttia ja välit paranivat huomattavasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä kuulun siihen saastajoukkoon :ashamed: Isälle en koskaan kiroillut/haistatellut mutta äidille sitäkin enemmän :ashamed: Mä olin muutenkin ihan kauhee kakara.Varastin rahaa summuuta.

eikö tullut mitään sanktiota? Minun porukat olisi nostaneet korvista pihalle moisesta kielenkäytöstä!

Kyllähän äiti yritti mutta kun ei se pärjänny mulle :ashamed: Me ollaan painittu ja se on antanu mulle litsarin ja mä oon paiskannu sen seinään summuuta kauheeta :ashamed:

Yhteistyössä