T
tämä on mun mielipide
Vieras
Jotkut joutuu viemään lapset hoitoon jo pienenä. Yleensä taloudellisista syistä. Ja toisille sen asian ymmärtäminen tuntuu olevan ylivoimaista. Mitäs otit ison asuntolainan jne on kommentit täälläkin aina. Miten se voi olla niin vaikea käsittää, ettei kaikki hanki lapsia sellaisessa elämäntilanteessa, jossa sossu maksaa kaikki kulut ja itse ei tarvitse tehdä mitään? Helppoa se on jäädä kotiin, jos asuu vuokralla kerrostalossa ja kela tai sossu avustaa asumiskuluissa. Pitäisikö omistusasunnon hankkineiden myydä asuntonsa ja muuttaa vuokralle yhteiskunnan elätiksi, jotta he olisivat hyviä vanhempia ja lapset saisivat kasvaa kotona kouluikään saakka? Moni on hankkinut sen asunnon jo monta vuotta ennen lapsia, eikä kukaan täysijärkinen muuta vapaaehtoisesti omasta omakotitalosta johonkin kaupungin kerrostalolähiöön kaupungin omistamaan vuokrakämppään.
Ei, minä en ole vienyt 10 kk ikäistä päiväkotiin, mutta en myöskään ollut kotona ihan niin pitkään, että kuopuskin olisi täyttänyt kolme. Lapset olivat päiväkotiin mennessään jo ihan sopivan ikäisiä ja hyvin ovat pärjänneet. Ymmärrän, jos jonkun on pakko viedä lapsensa jo pienenä hoitoon. Mutta moni muu ei tunnu tajuavan.
Ei, minä en ole vienyt 10 kk ikäistä päiväkotiin, mutta en myöskään ollut kotona ihan niin pitkään, että kuopuskin olisi täyttänyt kolme. Lapset olivat päiväkotiin mennessään jo ihan sopivan ikäisiä ja hyvin ovat pärjänneet. Ymmärrän, jos jonkun on pakko viedä lapsensa jo pienenä hoitoon. Mutta moni muu ei tunnu tajuavan.