Miten järjestätte lasten hoidon kesäaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä kaksi alakoululaista ja eskari, joka aloittaa syksyllä koulun, Lapsilla on koulusta 2,5 kk kesäloma. Vaikka miehen kanssa pidettäisiin 4 viikon kesälomat peräkkäin, on koululaisilla silti 2 viikkoa enemmän lomaa. On kyllä hankala järjetellä hoito, kun ei viitsisi antaa yksin olla pitkiä päiviäkään. Eskarin saisi pitää päivähoidossa vielä kesän, mutta isommille ei ole mitään vaihtoehtoja. Niin, ja olisi kiva lomailla joskus miehen kanssa yhtäaikaakin.

Viime kesänä isovanhemmat auttoi, samoin ystävät. Ja miehen vuorotyö oli iso hyöty. Mun loma alkoi elokuun tokalla viikolla, ja mies lomaili syyskuussa vasta.

Tänä kesänä oon äitiyslomalla.

eikö teidän kunnassa ole kesäkuussa mitään toimintaa alakoululaisille?
täällä on ainakin muutama vuosi sitten oli päivisin ohjattua toimintaa nuorisotilassa, tekivät retkiä uimalaan jne
kannattaa kysellä koululta tai/ja kurkkia kunnan sivuilta
myös seurakunnat ja erilaiset urheiluseurat jne järjestävät usein jotain toimintaa.

Tämä kesä menee vielä joko isän kanssa kotona tai päiväkodissa, mutta ens kesänä on sitten ekaluokan jälkeinen kesä :(. Turussa järjestetään ainakin kesäkuussa aika paljon kaikenlaista toimintaa, on viikkoleirejä, päiväleirejä, osapäivätoimintaa jne. Jotenka jos sais vaikka kesäkuun ekat viikot lapsen jonnekin leirille ja sitten pitäis lomat putkeen, niin kesä olisi aika hyvin katettu. Periaatteessa tyttö vois mennä myös mun vanhempien kanssa mökille, mutta ei se varmaan jaksais siellä niiden kanssa kovin montaa päivää :D.

On täällä joku jalkapallokerho, joka kestään 4 päivää. Jonakin aikaisempana kesänä 4H on järjestänyt myös jonkin kesäkerhon, tosin nyt ei vielä ole ilmoituksia ollut. Kyllähän ne koululaiset (2 ja 3 luokkalaiset) varmaan pärjäävät kotona. Ja pärjättäväkin onkin, käyn ruokatunnilla aina kattomassa. Ajattelin vaan kysästä, jos jollakulla on hyvät ideat käytössä :)
Lastenhoitajan palkkaaminen taas on melkeen sama, kun ottaisi itse palkatonta vapaata. Sen verta kalliiksi tulee (taitaa Mll periä jo 10e/tunti).

[QUOTE="vieras ap";26153884]Lastenhoitajan palkkaaminen taas on melkeen sama, kun ottaisi itse palkatonta vapaata. Sen verta kalliiksi tulee (taitaa Mll periä jo 10e/tunti).[/QUOTE]

Itseasiassa 8,20€, mutta joo.

4h ja mml tarjoo kesäkerhoja juhannukseen saakka. Sit lapsi kaikille leireille mitä eri seurakunnat tarjoaa. Katso ev.lut srk ja vapaakirkon ja helluntai.srk leiri tarjonta kesälle. Saat jo kolme viikkoa täytettyä.

Tulevana kesänä meillä seuraavasti: (meillä siis nyt 1 ja 3 luokilla olevat lapset)
Viikor 23 ja 24; 15 v. serkkutyttö tulee meille lasten kaveriksi/peräänkattojaksi.
Juhannusviikoksi menevät minun vanhemmilleni.
Minä lomalla vkot 26-29 ja mies lomalla vkot 27-30.
Vko 31 menevät miehen vanhemmille.
Ja seur viikolla alkaa koulu torstaina, joten pidän alkuviikon ylityövapaita/lyhyttä työpäivää.

Yhteistyössä