Miten järjestäisit 4 henkilön huoneet kun 3 huonetta ja keittiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dilulilu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dilulilu

Vieras
perheessä äiti, isä ja pojat 6v ja 1v4kk ?

huoneita pikkumakkari, isompi makkari, olkkari, keittiö. 76 neliötä yhteensä.

tällä hetkellä lapset nukkuu ja lelut myös samassa huoneessa eli isommassa makkarissa, minä ja mies pikkumakkarissa.
pikkuveli häiritsee isomman leikkejä, joten en tiedä kauanko näin voi jatkaa.

Meillä on isommalle järjestetty leikkiaikaa ja -tilaa muuallekin, eli keittiössä, olkkarissa paikkoja joissa saa rauhassa vaikka askarrella tai lukea kirjaa. Omaan sänkyyn saa päiväpeiton päälle järjestää ponileikkejä, pukea nukkeja ym. Hyllytilaa on myöskin pienen ulottumattomissa. Nukkumahuone tulee säilymään yhteisenä varmasti mutta juuri tuota leikkitilaa varten olisi se 1 lisähuone tietysti kiva.. Omasta makuuhuoneesta aikuisille en ole kuitenkaan valmis luopumaan.

Meillä sama tilanne, lapset jakaa lastenhuoneen mutta nuorimmalla lelut olohuoneessa korissa eli jos isoveljellä on oma leikki tai kavereita niin pidän nuoremman olkkarin puolella. Toiminut hyvin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on isommalle järjestetty leikkiaikaa ja -tilaa muuallekin, eli keittiössä, olkkarissa paikkoja joissa saa rauhassa vaikka askarrella tai lukea kirjaa. Omaan sänkyyn saa päiväpeiton päälle järjestää ponileikkejä, pukea nukkeja ym. Hyllytilaa on myöskin pienen ulottumattomissa. Nukkumahuone tulee säilymään yhteisenä varmasti mutta juuri tuota leikkitilaa varten olisi se 1 lisähuone tietysti kiva.. Omasta makuuhuoneesta aikuisille en ole kuitenkaan valmis luopumaan.

Lisään vielä että tietyssä määrin kyllä sitä sotkemista pitää perheessä myös musta sietää. En tykkää ajatuksesta että lapsi olisi tuossakaan asiassa väärällä tavalla itsekäs. Toki omaa tilaa tulee järjestää mutta ei liikaa korostaa tuota ongelmapuolta yhteisessä huoneessakaan.

Mä asuin koko lapsuuden 63 neliön kolmiossa. Meitä oli kaksi tyttöä. Ikinä mulla ei ollut omaa huonetta. Kaikenlaisia erilaisia kombinaatioita kokeiltiin. Pieninä kyllä nukuttiin samassa huoneessa siskon kanssa. Teineinä sitten siskolla oma huone, mä toisessa huoneessa, mutta siellä oli myös paljon yhteistä kamaa, kuten vanhempien vaatteet ja perheen tietokone. Vanhemmat nukkuivat sillon olkkarissa. Myöhemmin mä nukuin olkkarissa, kun en enää asunut kotona kuin viikonloppuisin. Ei ehkä nyt auttanut tää mun vastaus, mutta pointti oli, että meillä kyllä elämä sujui ihan mallikkaasti, vaikka oli pieni koti!

Ihanaa täällä tulee todellisia vinkkejä !! vauvaonlinellä kirjoitin kaikki vastaukset koskee sitä miksi asumme näin ahtaasti ja miksi emme muuta isompaan..
(ei ole mahdollista)

Entäs jos laittaisitte isosta makkarista lastenhuoneen, ja kerrossänky tilanjakajaksi keskelle, jolloin kumpikin poika saisi oman puoliskon jossa voi touhuta ilman että toinen tulee sotkemaan tai rikkomaan.

Jos kerrossänky ei sovi keskelle, tilaa voi jakaa myös irto-vaatekaapeilla tai parilla kirjahyllyllä joista toinen aukeaa toiselle puolelle toisen pojan käyttöön ja toinen aukeaa toista poikaa varten toiselle puolelle. Kirjahyllyjen takalevy ei ole kaunis katseltava, mutta sen voi maalata ja teipata siihen julisteita.

Meillä 2 huonetta. Kaikki nukutaan samassa huoneessa ja tavarat pitkin taloa. Lapset 5 ja 1,5. Ei tarvita enempää tilaa, kun lapset on aina samalla neliömetrillä minun tai miehen kanssa...

kaikki kokemukset tervetulleita miten muut asuu n. samoilla neliöillä, eli kaikki kelpaa muutkin kuin suorat vinkit :-)
kerrosänkyvinkki tulevaisuudessa voi olla hyvä! vielä en uskalla laittaa 6v ylös nukkumaan kun niin levoton nukkuja.

Yhteistyössä