Miten järjestää lapsen eskariin kuljetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://intl.target.com/p/foundation...assenger-stroller/-/A-14287631#prodSlot=_1_41

14287631

1) mene autolla
2) päivähoitoahan voidaan lakimuutoksen jälkeenkin myöntää tarveharkintaisena vaikka vanhempi olisikin kotona. ehkä teillä olis tarve muutamalle lisätunnille niin pääsette lähempään päiväkotiin sit myös eskariin? Voisit laittaa sen kolmevuotiaan samaan päikkyyn sit muutamana päivänä viikossa.
3) onko lähellä yksityisiä päiväkoteja jotka järkkää esiopetusta?

Minusta kysymys on enemmänkin miten järjestetää miehen työmatkat eskarin alettua. Ei voi olla niin että miehellä on etuoikeus mennä autolla töihin ja sinä olet ilman autoa lapsilauman kanssa.
Kai mies voi mennä töihin vaikka pyörällä, bussilla tai kimppakyydillä

Lapsia pitäisi tehdä vain sen verran kun kykenee itse hoitamaan.

Niinpä niin. Toisen lapsen syntyessä voi kyllä laittaa esikoisen hoitoon, jos vauva itkee tai on muuten rankkaa.. tai ihan muuten vaan.

En todellakaan aio tuntea syyllisyyttä noista hoitotunneista, joilla aikanaan elämäämme helpotimme.
Olen muuten hoitanut 7 lasta kokonaan kotona eskariin asti, ja osan myös eskarivuoden... nyt 3 nuorinta on päiväkodissa, kun olen töissä.

Niinpä niin. Toisen lapsen syntyessä voi kyllä laittaa esikoisen hoitoon, jos vauva itkee tai on muuten rankkaa.. tai ihan muuten vaan.

En todellakaan aio tuntea syyllisyyttä noista hoitotunneista, joilla aikanaan elämäämme helpotimme.
Olen muuten hoitanut 7 lasta kokonaan kotona eskariin asti, ja osan myös eskarivuoden... nyt 3 nuorinta on päiväkodissa, kun olen töissä.

No mutta juurihan kirjoitit että hoidatutit ainakin yhtä lastasi verorahoilla vaikka olit itse kotona. Se siitä sankarinhatusta mitä yritit päähäsi laittaa.

Ovatko teillä kaikki muut palvelut (neuvola, kerhot, kirjasto jne) lähempänä kun sen esikoisen eskari? Vai miten ajattelitte niihin päästä? Onko julkista liikennetta?

Mietin vaan, että miten sä muuten lähdet katraas kanssa liikenteseen, jos pitää mennä vaikka lääkäriin ja mies on aamuvuorossa?

Kuinka pitkä työmatka miehellä on? Meidän perheessä hatkittaisiin varmaan pikkuauton ostoa teidän tilanteessa. Sellainen halpa perusautoa, jolla mies pääsisi duuniin.

Tilanne se, että lähimpiin eskareihin otetaan ainoastaan lapsia jotka tarvitsevat esikoulun lisäksi päivähoitoa. Meidän lapsi siis ei päivähoitoa tarvii kun itse olen pienempien kanssa kotona, miehellä vuorotyö. Paikka johon menee eskariin on n 1,3 km päässä.. joo ei oo pitkä matka jos vaan pääsiskin itekseen viemään ja hakee mut ongelmana on se et meillä täällä kotona eskarin alkaessa on 1kk ikäinen vauva, 1v6kk ikäiset kaksoset ja 3 vuotias. Jos hankitaan kolmosten rattaat niin joo päästään liikkumaan mutta eipä tuo 3veekään jaksa vielä kävellä 2x 1,3 km & vielä kahdesti päivässä! Huoh. Saakohan mitään kyyditystä kunnan puolesta? Maksutonta ei varmaankaan saa mutta olisin valmis kyllä jopa maksamaan että sais ratkaisun tähän asiaan. Stressaa!

Meidän kunnassa saa pientä maksua vastaan myös lyhyille matkoille eskarikuljetuksen

Niin siis tarkoitin juuri toisin päin, että se naapurin täti tai isompi koululaisen saattaisi eskarin, ja sinä jäisit lasten kanssa kotiin.
/QUOTE]

Ei kun minusta toisinpäin. Ainakin minulle aina eskarin opet kertoivat päivän kulusta, lapsen kuulumisista jne. Itse harkitsisin sellaista, että palkkaisin miehen aamuvuoropäiviin jonkun (vaikka jonkun koululaisen) katsomaan pikkulapsia siksi aikaa, kun itse veisin eskarilaisen. Vauvan tosin ottaisin itse mukaan.

Minusta kysymys on enemmänkin miten järjestetää miehen työmatkat eskarin alettua. Ei voi olla niin että miehellä on etuoikeus mennä autolla töihin ja sinä olet ilman autoa lapsilauman kanssa.
Kai mies voi mennä töihin vaikka pyörällä, bussilla tai kimppakyydillä
Hyvä pointti. Onhan se aika älytön ajatus että äiti on viiden lapsen (laskinko oikein) kanssa keskenään ilman minkäänlaista kulkuneuvoa ja isä pörryyttelee yksin ympäriinsä jollain tila-autolla. Ehdottomasti tila-auto äitille (tai sille joka aina lapsien kanssa on) käyttöön ja toiselle vanhemmalle vaikka pienempi auto, ellei julkiset kulje riittävän hyvin tai ellei matkoja pysty hoitamaan kävellen tai pyörällä.

Yhteistyössä