Miten jaksatte miestänne, joka ei tee juuri mitään kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Leppäkerttu
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Meillä minä teen lähes kaiken kotiin liittyvän asian (lastenhoito, laskut, ruoka, siivous,ym.) Ja ihan hyvin jaksan.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja lisäksi opiskelee ammattikorkeassa aikuiskoulutuksena, eli on joka toinen vkonloppu toisella paikkakunnalla opiskelemassa. Lisäksi kotona tehtävät opiskelu+työasiat :/

Minusta olisi kohtuutonta vaatia kaiken tuon lisäksi siivoamaan tai luuttuamaan, voin tehdä ne itse ennen kuin mies tulee illalla töistä :)

No en kyllä jaksais katella kauaa.
Mä lasken näitä kotitöitä siks koska myös mä käyn töissä ja mies on meistä se joka nukkuu täydet yöunet ja saa muutenkii elää ns.normaaliarytmiä.
Mä kun herään neidin kans 6-7 aikaan, touhuun sen kans siihen puol neljään saatan saada nukkua ehkä tunnin päikkärit) ja menen 16-17 aikoihin töihin ja kotiudun joskus yöllä... 00-02.30 ja aamulla alkaa taas päivä 6-7aikaan neidin kans.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun miehen 2vkon kotityösaldo: saunan lämmitys 2kertaa, ruohonleikkuu ja pessy kerran pojan takamuksen.
Ai onko saunanlämmitys kotityö? En ole pitänyt minään työnä vääntää napista. Vai onko teillä puusauna? Se on mies joka meillä yleensä saunan lämmittää kun se siellä enemmän käykin. Jos ois puusauna niin sitte lämmittäis ihan joka kerta.

Rivarissa asuessa minä vähän valitin, ettei tee kotitäitä, mutta nyt omassa talossa tilanne on ihan toinen. Minä teen ne samat kuin ennenkin: lapset, pyykit, tiskit ym siivous. Mies tekee ihan kaiken muun. Just yks päivä ite sano, ettei voi enää väittää ettei hän tee kotitöitä, kun hän tekee kaiken ulkona ja minä sisällä. Lisäsin sitte vielä, että tekeehän se kaikki korjaukset, säädöt ja asennuksetkin kun on ne kaikk ominu eikä mulle opeta. :whistle: :heart:

Mies päivät töissä,minä kotosalla lasten kanssa ja teen kotityöt,siinä ohessa myös noita ulkohommia.Ok-talossa kun asuu,kaikki vapaa aika menee kaikenlaisiin hommiin,eli mieheni ei laiskottele kotiin tultuaan,vaikkei kotitöihin osallistukkaan =)

tossukat
Voi helvetti mitä TOSSUKOITA :LOL: Uskomattomia tossunalla olevia ja niiiiiiiin rakastuneita niihin ihaniin tekemättömiin miehiinne, voi että. Teitä kyllä silleen ymmärrän, joilla mies tekee TODELLA pitkää työpäivää ja päälle vielä opiskelee. Ja sinua, jonka mies maksaa kaiken, kyllä mäkin "rahasta" tekisin kaikki kotityöt ;) Ja tämä ei ollut pahalla :)

Lässynlässyn teille muille, jotka pistätte niitä sydämiä perään, ennen kaikkea sinulle Kotilehmä! Uskomatonta lässytystä. Sinä teet teillä kotona siis kaiken ja sinun miehesi on sitten niin ihana, kun sen kainalossa on pitkän päivän jälkeen ihana köllötellä. YÄK sanon minä. Miehelles tekis oikein hyvää, jos vaikka eroaisitte ja hän löytäisi uuden naisen, jonka kanssa saisi maitsaa, millaista se elämä on, kun kaikki ei tule suoraan syliin/eteen, puhtaat vaatteet, ruoka jne.

Tossukat, siksi teitä kutsun.

meillä kans mies on töissä 13 tuntia välillä kerrallan, niin en siinä viitti hauheesti vaatia enää kotitöitä tekemään.. Tosin välillä ne oamt kavarat sais laittaa paikoilleen :eek: siitä huusin just eilen, mut miehen kanssa elämä on... öö.. tiedättehän.
Tärkeintä on kuitenkin sen rakkaus ja syli ja niin ees päin..

Fleur de la Cour
Jotenkin hullu keskustelunaihe tuo mitä mies tekee kotona ja mitä ei.. minusta toimeen tarttuu se joka jaksaa ja osaa.. jos jompi kumpi pariskunnasta aina tekee jonkun asian niin toinen tuskin koskaan oppiikaan osaamaan.. Minä esimerkiksi kyllä mielelläni vastaan kotosalla siivoamisesta jos mies vie sen roskapussin ja hakkaa matot, mielelläni maksan laskut jos mun ei tarvitse kantaa talvella yhtään puita sisälle, mielelläni katson lapsen vaatteet ja koulurepun kuntoon jos mies hoitaa harrastukseen kuljetukset. Kotityöt kuitenkin pyritään hoitamaan pois alta ennen iltayhdeksää ja sen jälkeen kumpikaan ei tee enää mitään.

Mä tykkään touhuta kotona kaiken muun ohella. Mies on töissä ja arvostan sitä ja kyl mulla nyt on aikaa täällä siivota sun muuta eikä olettaa, että mies tekee vielä nekin hommat kun tulee töistä. Mies kyl siivoaa siinä missä minäkin, mut mä joudan tekee ne homamat arkisin.

Minni
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Tuota, en tiennytkään että laskujen maksaminen on kotityötä. :eek:
No jos laskut maksaa kotona niin onhan se :) Meillä minä maksan laskut ja olen vastuussa että rahat riittää, ja on se henkisesti välillä raskasta. Laskujen maksuun nyt menee ehkä 15min/kk, mutta se vastuu on koko ajan. Joten älkääpäs aliarvioiko laskunmaksajaa! =)

mamma4x
en jaksaskaan:)siksi mulle on suotukki IHANA mies joka tekeemyös kotihommia ja minä taas "miestenki hommia".meillä ei oo eroteltu miesten ja naisten hommia.kumpiki tekkee molempia:D auto viiään aina korjaamolle huoltoon:)

Yhteistyössä