Miten jaksan tehdä koulujuttuja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Huoh, olen käynyt aikuislukiota ja olen vetänyt itseni aika piippuun, kun olen ottanut liikaa kursseja. Vielä olisi 10 kurssia jäljellä (ja kirjoitukset) ja sitten tämä lukiolaisuuteni olisi ohi. Miten ihmeessä jaksan vielä tuon viimeisen pinnistyksen tehdä? Ei kuulosta paljolle ei, mutta 5-6 kurssia/kuukausi -vauhdilla olen menettänyt makuni koko opiskelua kohtaan. Eikä ole varaa pitää breikkiä, äh. Lahjonko itseni iiiisolla pitsalla vai otanko itseäni vain niskasta kiinni? Kävin koiran kanssa äsken 1,5h lenkillä hakemassa motivaatiota alkaa vääntämään runoanaalysiä, mutta ei löytynyt motivaatiota.
 
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

Onnistuisikin noin :) Käyn nettilukiota, jossa ei siis ole läksyjä vaan tehtäviä vinopino, joita en halua tehdä hätäisesti, koska numeroa ei ole mahdollista korottaa kokeella (paitsi ehkä matikasta) :/ Runoanalyysiä olen pohjustanut jo tovin, mutta viimeistä puolta sivua ei meinaa millään saada suollettua ulos. Välillä saa kauheita puusteja, jolloin parhaimmillaan on saanut tehtyä kaksikin kurssia päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ajattele, että saat siitä varmasti iloa! Motivoi yksi tehtävä kerrallaan. Runoanalyysin tuot lähemmäs itseäsi jotenkin, tehtävä kerrallaan..

Onhan se kyllä mukavaa, kun saa palauttaa kurssin ja tietää, että on tehnyt parhaansa. Se hetki vain tuntuu olevan niin kaukana aina, kun katsoo tehtävälistoja.
 
mieti sitten etukäteen, mimmoisen numeron mistäkin asiasta suostut ottamaan, ja mikä on oikeesti tärkeetä. Sitten satsaat sen mukaan. Yliopistossa joutuu opettelemaan sitä, ettei asioita pysty varsinaisesti hallitsemaan vaan täytyy tyytyä kohtuulliseen tulokseen. Ei tekis pahaa osata suhtautua osittain samalla suurpiirteisyydellä lukiokursseihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

Onnistuisikin noin :) Käyn nettilukiota, jossa ei siis ole läksyjä vaan tehtäviä vinopino, joita en halua tehdä hätäisesti, koska numeroa ei ole mahdollista korottaa kokeella (paitsi ehkä matikasta) :/ Runoanalyysiä olen pohjustanut jo tovin, mutta viimeistä puolta sivua ei meinaa millään saada suollettua ulos. Välillä saa kauheita puusteja, jolloin parhaimmillaan on saanut tehtyä kaksikin kurssia päivässä.

Mun poika käy netti peruskoulua ja tiedän kans miten vaativia ne tehtävät on. Helpommalla ois päässy koulun penkillä. tehtävät on todella laajoja ja niiden tekemiseen kuluu paljon aikaa. :|

 
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
mieti sitten etukäteen, mimmoisen numeron mistäkin asiasta suostut ottamaan, ja mikä on oikeesti tärkeetä. Sitten satsaat sen mukaan. Yliopistossa joutuu opettelemaan sitä, ettei asioita pysty varsinaisesti hallitsemaan vaan täytyy tyytyä kohtuulliseen tulokseen. Ei tekis pahaa osata suhtautua osittain samalla suurpiirteisyydellä lukiokursseihin

Peruskoulu ja ammattikoulu meni sieltä mistä rima on matalin. Hädintuskin pääsin edes opiskelemaan peruskoulun jälkeen surkean todistuksen takia. Lukiossa opin vihdoin, että koulujuttuihin voi panostaakkin ja saada hyviä numeroita. Ensimmäistä kertaa elämässäni saan 8 ja 9 kursseista enkä aio niistä luopua. Eli en todellakaan ole täydellisyyteen pyrkivä, joka ei osaa ikinä suhtautua suurpiirteisesti opiskeluihin ;)

Ongelmaksi tässä vain nousi kurssimäärät joita olen jo käynyt joka kuukausi. Tuntuisi vain typerältä nyt alkaa vähentämään kursseja, joita käyn kuukauden aikana, koska parissa kuukaudessa olen saanut sitten käytyä koko höskän. Turhaa nitinäähän tämä on, mutta veetuttaa vaan oma motivaationpuute.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

Onnistuisikin noin :) Käyn nettilukiota, jossa ei siis ole läksyjä vaan tehtäviä vinopino, joita en halua tehdä hätäisesti, koska numeroa ei ole mahdollista korottaa kokeella (paitsi ehkä matikasta) :/ Runoanalyysiä olen pohjustanut jo tovin, mutta viimeistä puolta sivua ei meinaa millään saada suollettua ulos. Välillä saa kauheita puusteja, jolloin parhaimmillaan on saanut tehtyä kaksikin kurssia päivässä.

Mun poika käy netti peruskoulua ja tiedän kans miten vaativia ne tehtävät on. Helpommalla ois päässy koulun penkillä. tehtävät on todella laajoja ja niiden tekemiseen kuluu paljon aikaa. :|

Joo, tehtävät ovat todella laajoja. Moni ajattelee, että onpas helppoa, kun ei ole kokeita ja vain tehtäviä, jotka sutaistaan pikaisesti. Myönnän, että itsekkin ehkä ajattelin ensin noin ;) Miten poikasi muuten on viihtynyt nettiperuskoulussa? Helpommalla hän varmasti olisi päässyt normaalissa koulussa, mutta uskon, että tuossa koulussa hän oikeasti oppii enemmän asioita. Ainakin itse olen oppinut paljon enemmän nettilukiossa kuin esim iltalukion tunneilla.
 
Mun poika kävis kursseja kans nopeempaan tahtiin jos ois mahdollista, 16 kurssia sai tehtyä 8 kk aikana ja nyt jumittaa sen takia kun kurssien materiaalit ei ole valmiina...(hissa,ussa,manttu,yhteiskuntaoppi) mutta kaipa tuo reilun vuoden päästä saa peruskoulun paperit käteensä. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Mun poika kävis kursseja kans nopeempaan tahtiin jos ois mahdollista, 16 kurssia sai tehtyä 8 kk aikana ja nyt jumittaa sen takia kun kurssien materiaalit ei ole valmiina...(hissa,ussa,manttu,yhteiskuntaoppi) mutta kaipa tuo reilun vuoden päästä saa peruskoulun paperit käteensä. ;)

Kuinka monta kurssia muuten peruskoulussa on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

Onnistuisikin noin :) Käyn nettilukiota, jossa ei siis ole läksyjä vaan tehtäviä vinopino, joita en halua tehdä hätäisesti, koska numeroa ei ole mahdollista korottaa kokeella (paitsi ehkä matikasta) :/ Runoanalyysiä olen pohjustanut jo tovin, mutta viimeistä puolta sivua ei meinaa millään saada suollettua ulos. Välillä saa kauheita puusteja, jolloin parhaimmillaan on saanut tehtyä kaksikin kurssia päivässä.

Mun poika käy netti peruskoulua ja tiedän kans miten vaativia ne tehtävät on. Helpommalla ois päässy koulun penkillä. tehtävät on todella laajoja ja niiden tekemiseen kuluu paljon aikaa. :|

Joo, tehtävät ovat todella laajoja. Moni ajattelee, että onpas helppoa, kun ei ole kokeita ja vain tehtäviä, jotka sutaistaan pikaisesti. Myönnän, että itsekkin ehkä ajattelin ensin noin ;) Miten poikasi muuten on viihtynyt nettiperuskoulussa? Helpommalla hän varmasti olisi päässyt normaalissa koulussa, mutta uskon, että tuossa koulussa hän oikeasti oppii enemmän asioita. Ainakin itse olen oppinut paljon enemmän nettilukiossa kuin esim iltalukion tunneilla.

Poika joutuu kyllä tenttimäänkin näiden tehtävien lisäksi, ainoa aine josta tenttiä ei ole on bilsa. Viihtyny on kyllä ja tykänny tehdä tehtäviä, motivaatio vaan putos nyt hetkellisesti kun ei läpässy matikka 3 koetta ja joutuu sen uusimaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Mun poika kävis kursseja kans nopeempaan tahtiin jos ois mahdollista, 16 kurssia sai tehtyä 8 kk aikana ja nyt jumittaa sen takia kun kurssien materiaalit ei ole valmiina...(hissa,ussa,manttu,yhteiskuntaoppi) mutta kaipa tuo reilun vuoden päästä saa peruskoulun paperit käteensä. ;)

Kuinka monta kurssia muuten peruskoulussa on?

Joku 40...hih! Eli melkein puolet on käyny. manttu ,hissa ja ussa kun valmistuu niin ne saa käytyä sitten nopeesti. Matikka ja kielet tuottaa vaikeuksia. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Priorisoi. Valitset mitkä jutut teet kunnolla, ja loput voit tehdä niin ja näin tai hädintuskin.
Tee läksyt paloina jos tuntuu että niihin hukkuu kerralla tehden. Esmes sen runoanalyysin -si olisin katellu ensin sitä runoa sivusilmällä ja jättäny hautumaan, ja sitten menny lenkille ja antanut sen muhia siellä. Mitä kauemmin haet motivaatiota isoon rykäykseen, sitä isommalta tehtävä vaan alkaa näyttää.

Onnistuisikin noin :) Käyn nettilukiota, jossa ei siis ole läksyjä vaan tehtäviä vinopino, joita en halua tehdä hätäisesti, koska numeroa ei ole mahdollista korottaa kokeella (paitsi ehkä matikasta) :/ Runoanalyysiä olen pohjustanut jo tovin, mutta viimeistä puolta sivua ei meinaa millään saada suollettua ulos. Välillä saa kauheita puusteja, jolloin parhaimmillaan on saanut tehtyä kaksikin kurssia päivässä.

Mun poika käy netti peruskoulua ja tiedän kans miten vaativia ne tehtävät on. Helpommalla ois päässy koulun penkillä. tehtävät on todella laajoja ja niiden tekemiseen kuluu paljon aikaa. :|

Joo, tehtävät ovat todella laajoja. Moni ajattelee, että onpas helppoa, kun ei ole kokeita ja vain tehtäviä, jotka sutaistaan pikaisesti. Myönnän, että itsekkin ehkä ajattelin ensin noin ;) Miten poikasi muuten on viihtynyt nettiperuskoulussa? Helpommalla hän varmasti olisi päässyt normaalissa koulussa, mutta uskon, että tuossa koulussa hän oikeasti oppii enemmän asioita. Ainakin itse olen oppinut paljon enemmän nettilukiossa kuin esim iltalukion tunneilla.

Poika joutuu kyllä tenttimäänkin näiden tehtävien lisäksi, ainoa aine josta tenttiä ei ole on bilsa. Viihtyny on kyllä ja tykänny tehdä tehtäviä, motivaatio vaan putos nyt hetkellisesti kun ei läpässy matikka 3 koetta ja joutuu sen uusimaan :/

Pojan itsensä kannalta on varmasti hyvä, että on kokeita. Muissa kouluissa on kokeita ja itse olin ainakin täysin unohtanut, miten kokeisiin vastataan. Syksyn ylppärit menivät hiukan mönkään senkin takia. Saako poikasi tehdä kokeet kotona? Onko tuossa peruskoulupuolella tarjolla muuten ryhmäkursseja? Jos on, niin suosittele ihmeessä niitä pojallesikin. Peruskoulussa ja ammattikoulussa matematiikkani oli aina jotain 6 (amiksessa 2), mutta noiden ryhmäkurssien ansioista matikankurssieni keskiarvo on nyt 9 ja isoin kiitos kuuluu kyllä todella osaaville opettajille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Mun poika kävis kursseja kans nopeempaan tahtiin jos ois mahdollista, 16 kurssia sai tehtyä 8 kk aikana ja nyt jumittaa sen takia kun kurssien materiaalit ei ole valmiina...(hissa,ussa,manttu,yhteiskuntaoppi) mutta kaipa tuo reilun vuoden päästä saa peruskoulun paperit käteensä. ;)

Kuinka monta kurssia muuten peruskoulussa on?

Joku 40...hih! Eli melkein puolet on käyny. manttu ,hissa ja ussa kun valmistuu niin ne saa käytyä sitten nopeesti. Matikka ja kielet tuottaa vaikeuksia. :(

No onneksi tuo 40 ei ole niin paha :) Nuo kurssit tuottaa varmaan suurimmalle osalle ongelmia :/ Kielissä itse sain tukea ainakin Rosetta Stonen -ohjelmista (waretin), jossa harjoiteltiin kielioppia, kuullunymmärtämistä ja lausumista.
 
Ei saa tehdä kokeita kotona, opistolla käy ne tenttimässä. On tarjolla opintotunteja aina 1 per kurssi, mutta tähän asti ei ole ollut tarvetta että niissä käy. katotaan sitten kielten osalta. :/
 

Yhteistyössä