Miten jaksaa, kun mies ei vastaa puhelimeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
ymmärrän vitutuksesi miehen lähdöstä, ei äitikään voi noin vaan lähteä pariksi viikoksi. minne meni? olisin myös tosi suuttunut. ja kiukkuinen ja pettynyt.

Mutta tässähän oli etukäteen jo sovittu parin viikon työkeikka, ei mies vaan ottanut ja lähtenyt. Etkö lukenut tekstiä ajatuksella kun kyselet minne meni?

Ja toisaalta vaimo on sanonut (kännissä) että haluaisi elää lasten kanssa ilman miestä, sellainenkin vaikuttaa miehen käytökseen ja haluun palata.

Me puhuttiin tuosta humalassa sanomisistani ja pyysin anteeksi ja sanoin, ettei se missään nimessä pidä paikkaansa, mutta se tässä taustalla varmasti on.

Miehen voi olla vaikea luottaa siihen, että sanomisesi oli vain humalaisen puheita, ei ihmiset yleensä tuollaista jorise edes kännissä ilman että siinä olisi totta toinen puoli.

Ehkä mies pelkää että ajattelet oikeasti noin ja tekee mielummin pesäeroa sinuun nyt kuin että tulee jätetyksi sinun taholtasi?

Erolla uhkalu on aina suuri piikki suhteessa vaikka sitä jälkikäteen selittelisi millä tahansa asialla...

Minä itkin joskus nuorena ja tyhmänä yhdelle entiselle miehelleni, että "jätä mut, kun en itse pysty, en jaksa olla sun kanssa, kun kohtelet mua niin huonosti". No, se otti ja lähti, sekoiltiin sen jälkeen vielä pitkään kännipäissä (kun kävin kaupungissa, jossa hän asui). Ei olis pitänyt sanoa... ei kai hän nyt tuollaisen jälkeen voinut enää mun kanssa olla, kun tajus, että mua ahdistaa hänen kanssaan seurustelu. Mutta elämässä tekee virheitä.

Kyllä mun on ainakin vaikea tajuta, että ihminen voi humalassakaan sanoa jotain, mitä ei oikeasti yhtään tarkota. Paremmin ymmärrän, et riidellessä tulee päästeltyä suusta sammakoita.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä mun on ainakin vaikea tajuta, että ihminen voi humalassakaan sanoa jotain, mitä ei oikeasti yhtään tarkota. Paremmin ymmärrän, et riidellessä tulee päästeltyä suusta sammakoita.

Samoin ajattelen. Jotenkin tuntuu että kännissä sitä uskaltaa sanoa niitä vaikeitakin asioita ja jos minun mieheni sanoisi jotain tälläistä humalassa, uskoisin että pohjimmiltaan haluaa eron mutta selvinpäin ei vain kestä sitä myöntää...

Tuo mieshän manipuloi sua. Ei myöskään ole kovin tervettä palvoa maata toisen jalkojen alla... Siinä asettaa ittensä eriarvoseen asemaan toiseen osapuoleen nähden ja on helposti manipuloitavissa. Ite suostusin tuossa tilanteessa (varsinkin tuon pakoilutempun jälkeen) jatkamaan suhdetta vaan, jos pelisäännöt keskusteltais uusiks ja molemmat sitoutuis niitä noudattamaan. Tulee kieltämättä sellanenkin mieleen, että onkohan miehellä joku lohduttaja siellä... :whistle:

Itte pyysit miestä poistumaan. Ja olet vielä ääneen sanonut jotain tosi typerää.

Älä nyt itke miehes perään, älä terrorisoi puhelimella. Ootat nyt vaan että tulee sovitusti kotiin. Sen aikana voit miettiä omaa tapaasi toimia ja käyttäytyä. Kun riidassa on aina kaksi osapuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Tuo mieshän manipuloi sua. Ei myöskään ole kovin tervettä palvoa maata toisen jalkojen alla...

Näissä peleissä yleensä molemmat manipuloi ja se palvova osapuoli usein vielä pahemmin. Mikään ei ole kamalampaa kun alistumisella ohjailu. Toinen vaan koittaa elää elämäänsä ja toinen syyllistää ja roikkuu.
Parisuhteessa pitäis olla kaksi aikuista ihmistä, ei niin, että toinen palvoo toista tai edes että molemmat palvoo toisiaan. Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi, vaikka sana on tyhmä, siihen kannattaa tutustua, asia on tärkeä..

Tuo mieshän manipuloi sua. Ei myöskään ole kovin tervettä palvoa maata toisen jalkojen alla... Siinä asettaa ittensä eriarvoseen asemaan toiseen osapuoleen nähden ja on helposti manipuloitavissa. Ite suostusin tuossa tilanteessa (varsinkin tuon pakoilutempun jälkeen) jatkamaan suhdetta vaan, jos pelisäännöt keskusteltais uusiks ja molemmat sitoutuis niitä noudattamaan. Tulee kieltämättä sellanenkin mieleen, että onkohan miehellä joku lohduttaja siellä... :whistle:

En ajattele mitään lohduttajia olevan eli se ei ole ongelma.

Tuo mieshän manipuloi sua. Ei myöskään ole kovin tervettä palvoa maata toisen jalkojen alla...

Näissä peleissä yleensä molemmat manipuloi ja se palvova osapuoli usein vielä pahemmin. Mikään ei ole kamalampaa kun alistumisella ohjailu. Toinen vaan koittaa elää elämäänsä ja toinen syyllistää ja roikkuu.
Parisuhteessa pitäis olla kaksi aikuista ihmistä, ei niin, että toinen palvoo toista tai edes että molemmat palvoo toisiaan. Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi, vaikka sana on tyhmä, siihen kannattaa tutustua, asia on tärkeä..

Olen varmasti läheisriippuvainen tai ainakin sinne päin. En ole alistuvaa tyyppiä, tarkoitin, että sydämmessäni palvon melkein maatakin mieheni jalkojen alla - arjessa se ei taida näkyä useinkaan.

Samoin ajattelen. Jotenkin tuntuu että kännissä sitä uskaltaa sanoa niitä vaikeitakin asioita ja jos minun mieheni sanoisi jotain tälläistä humalassa, uskoisin että pohjimmiltaan haluaa eron mutta selvinpäin ei vain kestä sitä myöntää...
niinpä humalaisen ja lapsen suusta sen totuuden kuulee, sanoo sananlasku

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:

niinpä humalaisen ja lapsen suusta sen totuuden kuulee, sanoo sananlasku
Missään nimessä en halua elää ilman miestäni, nuo puheet ovat olleet sellaisia jotka ovat saaneet varmasti alkunsa sellaisesta ajatuksesta, että mieheni myötä on tullut paljon huonoja asioita elämääni, jotka kaikki ei varsinaisesti ole mieheni syytä - tuota ajatusta olen ääneen pohtinut ja humalassa vielä enemmän antaumuksella, arvaan.

Olen myös joskus sanonut, että meidän arki on helpompaa kun mies ei ole kotona, jää joku ihme rauhattomuus pois ja asiat hoituvat helpommin - tätäkään ei kai olisi pitänyt sanoa ääneen koskaan??

Jos minulle ei vastata kahteen viikkoon nii se on automaattinen ero! Siis jos hän on elossa ja kykenevä vastaamaan nii sillon siihen puh vastataan. Ei ole vaihtoehtoja..eläisin mieluummin yksin kun sellasen kanssa kuka ei vastaa tai ole rehellinen minä sanoisin miehelle että itse teit päätöksen haluat minusta eroon kun et vastaa! Selvä sait mitä halusit minä lähden!

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed

Yhteistyössä