Miten jaksaa elää?

• Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti
no kannattais varmaan ees yrittää tehä siittä sellanen ku haluat,jos tuntuu ettei jaksa ees elää. Eikös sitä sitten taas jaksa ku on joku päämäärä/tavote. Eihän elämäänsä kerralla saa sellaiseksi ku haluaa,mut jos mitään ei asian eteen tee,ni ei oo toivettakaan et se muuttus :hug:

Eikö muka löydy MITÄÄN ammattia jota voisit opiskella??? Mietit nyt kaikki läpi ja alat tekemään jotain jotta saisit elämäs paremmalle mallille. Onhan sulla jo vaikka mitä jos sulla on mies, lapsi/lapsia, harrastuksia vaikka millä mitalla ja vapaaehtois työkin! Etsi elämästäs pieniä iloja ja iloitse niistä.

vieras
Opiskella voit aktiivisesti vaikka eläkkeellä olisitkin. Ja juuri sitä alaa mikä sinua kiinnostaa. Aivan varmasti saat vähitellen uusia ideoita ja uuden suunnan elämällesi.

vieras
Pitää olla haaveita ja toteuttaa elämä josta haaveilee. Ajattele eläkkeellä olo positiivisesti. Huomaa pikkuasiat. Mene ulos istumaan ja anna auringon paistaa kasvoille ja kuuntele kun linnut laulaa. Ajattele kuinka sinulla on aikaa itsellesi ja aikaa kokea vaikka mitä. Googleta NLP-tekniikka ja katso kuinka mieltä voi muuttaa. Itse käytän joskus tuota tekniikkaa jos tarvitsen rauhoitusta. Voimia sinulle ja keväistä mieltä:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että voin opiskella olen sitä yrittänytkin useita kertoja ja eri alaa mutta kun enpärjää missään.
Ja itsekkö tuon olet päättänyt? Jos päättää ettei pärjää, niin ei pärjää. Jos olet kykenevä tietokonetta käyttämään, niin on sinulla jotain perustaitoja joita voit hyödyntää opiskelussakin. Kysy itsellesi räätälöidystä opetus-suunnitelmasta jos tahti on liian kova.

ap
Koska haluaisin erota perheestäni ja asua yksin siksi haluaisin olla itsenäinen.Tietokonekursseja olen käynyt kauppista yrittänyt se oli liian vaikeaa iltalukio oli liian vaikeaa.Sitten on monta alaa joihin en pääse opiskelemaan.

Jos sä niin kovasti haluat perheestäs erota ja vaikeuksia ei voi voittaa sun mielestä,niin senkun eroat! Katot sitten että oliko se sen arvosta ja onko nyt hienoo kun olet yksin ja käyt joskus katsomassa ehkä lapsia. Vähän lapselliselta kuulostaa toi sun kirjotus et sä et osaa mitään,et pärjää missään ja kaikki muut on onnellisempia kun sä... Nyt otat itsees niskasta kiinni ja lopetat sen itsesäälissä rypemisen ja valittamisen. Eipä sitä onnea sulle voi kukaan muu tuoda kun sä itse.

Yhteistyössä