Miten jakaisitte huoneet?

No näin mäkin tekisin, mutta kun äijä vänkää vastaan, että koska meitä on kaksi, me tarvitaan isoin makkari:kieh: Ihmettelen syvästi, että mitähän niin tilaa vaativaa me siellä makkarissa tehtäisiin...

mä laittaisin varmaan tuon 5v sinne isoimpaan makkariin, sillä todennäköisesti leikit vaatii eniten tilaa, isommat pärjää jo pienemmillä.

Tietysti vanhemmat saavat suurimman huoneen. Yläkertaan siis vanhemmat.
Ja valvomisen takia suosittelen että 5v:n huone olisi yläkerrassa myös.

17v ja 11v kysyisin että kumpi haluaa alakerran huoneen (vai arvotaanko), ja kaappitilat ratkaistaan siten että kumpikin saa omaan käyttöönsä tietyn määrän kaappeja ja yläkerran "ylimääräiset" kaapit ovat sitten yhteiskäyttöön vaikkapa liinavaatteille.

Lapset ylös ja vanhemmat alas.

Mulla kolmio, pojalla huomattavasti isompi huone kun mulla. En mä tarvi kun sängyn. Olkkarissa mä eniten oleilen.
Kiva vaan kun pojalla on tilaa leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22394994:
mä laittaisin varmaan tuon 5v sinne isoimpaan makkariin, sillä todennäköisesti leikit vaatii eniten tilaa, isommat pärjää jo pienemmillä.

Juuri näin =) Ja alakerrassa vanhemmat, että ois jotain omaa rauhaa joskus...
Noni, mää kerron äijälle että palstallakin sanottiin näin, eli näin se on!

Minunkin mielestä kaikki lapset ylös ja vanhemmat alas.
Me ei säilytetä vanhempien makuuhuoneen kaapeissa lainkaan vaatteita. Vanhempien vaatteet ovat kodinhoito/pukuhuoneen yhteydessä olevassa vaatehuoneessa. Lasten vaatteet ovat lasten huoneiden kaapeissa.

Leikkivä lapsi saa isoimman huoneen. Totta kai. Lapset ylös, aikuiset alas. Aikuinen ei leiki (kai) enää lattialla, joten lattiatilan voi antaa lapsille. Se on fiksuutta ja ajattelevaisuutta. Itsekäs ihminen ottaa itselleen isoimman tilan, jos joku muu tarvis sitä enemmän.

Mihin aikuiset tarvitse sitä tilaa makkarissa, sänky ja ehkä joku pöytä. Eiköhän siellä vain nukuta ja aikuisten leikit voi hoitaa sängyssä.

Lapset sitä lattiapinta alaa tarvitsevat ihan erilailla. Eli aikuiset alas ja lapset ylös.

Vanhin lapsi alas ja muut ylös. Ja tietenkin 5 vuotiaalle isoin huone, hänhän tarvitsee eniten lattiatilaa leikkeihin. Ja jos 5 v tulee vielä vanhempien väliin öisin tai tarvii muuta huolenpitoa, niin on turvallisempaa olla samassa tasossa, ettei kaadu yöllä portaissa. Vanhemmille se huone, johon vain mahtuu sänky. Eihän vanhemmat sen enempää tarvi?

mut viihtyiskö se 17v siellä alakerrassa jossa muut sit koko päivän viettäis aikaa?
jotenkin mä vaan kuvittelisin et jos alakerran makkari olis vanhempien, niin se olis "lisätilaa" sit käyttöön päivisin, ja ylhäällä sit olis lapsilla omat huoneet jossa saavat olla rauhassa.

Yhteistyössä