Miten jäitte ensi kerran kiinni vanhemmillenne juomisesta ja miten?

  • Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti
piparminttu
Olin 14v ja piti olla kamulla yötä(siis valehtelin olevani) Kaveri oli jo 15v täyttänyti.Olimme aikkas tuutelissa rippikoulun käytyjä muijia,iso porukka koossa.Oli juhannus oltiin kaupungilla ja kuinkas prkle vanhemmat ajoivat kaupungin läpi ja näki meikäläisen pullo ja suomenlippu kädessä :eek: Ei muuta kuin niskavilossa kotiin ja aresti päälle :kieh: Mutta se hulluus kuitenkin jatkui ,mutta varovaisemmin :D
 
Olin muistaakseni 14v, oli Uusi Vuosi ja oltiin kaverin kanssa haalittu viinaksia kasaan, vähän turhan paljon..
Vedin sitten ekan kännini Ouzolla ja kaljalla, sentään turvallisesti kotikulmilla.. :whistle:
Äiti ja isä huutelivat yläkertan että onko kaikki ok, en yhtään muista mitä vastasin, taisi kaveri jeesiä siinä hommassa.
Aamulla oksensin sängystä matolle ja jouduin maton pesemään, sen jälkeen ei juomat maistuneet pitkään aikaan. :x
 
The Titityy
Olin 12v. kun äiti sanoi että menehän käymään kaupungilla ja tulin melkoisen tuiterissa kotiin.
Äiti moitti aamulla että ei hän tarkoittanut käymisellä sitä että juoda pitää.
 
mie en oo oikeestaan koskaan jääny meikseille kiinni. yhen kerran 18 vuotiaana se löys miu huoneesta 3 koria kaljaa ja jaskapullon... sillo vähän kysy et en kai ihe juo näitä kaikkia. mut kylhä se varmaan ties että mie juopoittelin ku en ollu koskaan kotona. miu isä on rajavartija ja tuttuja poliiseja joten iskä aina töissä ollessaa partioi kylän kautta ni sitä oltiin puskissa enimmäkseen tai sit silmät kirkkaina yritettii esittää selvää.
 
Ei koskaan, aina silloin kun tulin ryminällä kotiin äiti ei viitsinyt nousta ylös möykkäämään.
Ihmettelin silloin miksi hän oli aina kimpussa kun olin selvinpäin ja tulin hiljaa, mutta olen ymmärtänyt että se oli hänen tapansa suojautua ikävältä totuudelta.

 
Fleur de la Cour
En ole ikinä jäänyt kiinni tuosta asiasta vanhemmilleni, siis kylähän he nyt varmaan tiesivät, että nautin alkoholia, koska itsekin toisinaan kustansivat ja ostivat mulle juotavaa, muttei ole koskaan tullut sanomista siitä. Kotiintuloajoista oli aina kinaa, se jätettiin sanomatta, mutta ilmeisesti mun kevytkenkäinen käytös häiritsi vanhempiani.
 
Jaa-a, olin muistaakseni 14v kun tulin kotiin aamuyöstä ja kivenkovaan väitin iskälle että vaan nukahdin kaverin sohvalle kun leffoja kateltiin. No, huomasihan se ja haistoi varmaan kilometrin päähän että olin käkenä. Ja juonut olin ajoittain jo reilun vuoden silloin kännit. Tosin ei vanhemmat tienneet mitään muutakaan mitä silloin puuhasin :/
 
vieras
Meillä ei koskaan puhuttu mun juomisesta, aivan kuin en ikään joisikaan. Oksentelin vielä iltapäivisinkin ja saatoin sammua autoon kun porukat tuli kyliltä hakemaan, mutta koskaan ei mitään sanottu mun juomisista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
En ole ikinä jäänyt kiinni tuosta asiasta vanhemmilleni, siis kylähän he nyt varmaan tiesivät, että nautin alkoholia, koska itsekin toisinaan kustansivat ja ostivat mulle juotavaa, muttei ole koskaan tullut sanomista siitä. Kotiintuloajoista oli aina kinaa, se jätettiin sanomatta, mutta ilmeisesti mun kevytkenkäinen käytös häiritsi vanhempiani.
No jos ite on ostaneet sulle juotavaa ni miten he voisivat sitten muutoinkaan siihen asiaan mitään sanoa?
 
Kaipa nuo arvasivat ku perjantaina häipysin ja sunnuntaina könysin mitä erilaisimmin selityksin kotiin. Kyl mie välil jostain kaverilta soitin ja ilmotin olevani siellä ja tulevani joskus. Tai sitten en.. :ashamed:
 
Käveltiin kaverin kanssa keskustassa. Molemmilla toisessa kädessä tupakka ja toisessa alkoholia. Äiti ja isäpuoli käveli vastaan. Äiti sitten tomerana komensi kotio, mutta minä, kun en uskonut mitään tai ketään, niin sanoin, että nähdään myöhemmin, en ole lähdössä minnekkään. Aamulla kyllä sain puhuttelun juomisesta, tupakasta ja käyttäytymisestä
 
ekan kerran ite jäin kiinni kun olin kuudennella. Ihan haistoi. Kasilla vietiin koulun pileistä juopuneena kotiin. Sen jälkeen ei ol välitetty. ysiluokan jälkeenkin tiesivät että otetaan isoveljen ja kavereitten kanssa juhannuksena mutta eivät itse juomia hakenut! Nuorimmilla siskoilla varsinkin kaikesta nuorimmalla on kuri ollut tosi paljon erillaista kun mun vanhemmat erosi ja isä löysi uuden vaimon. Äitini on täysi alkkis ja toi miksi meille vanhemmille lapsille ei ollu semmoista kuin tälle nuorimma löytyy syyt siitä meidän äitistä!!!
 
Luulin, ettei koskaan jääty kiinni. Mutta silloin ku oltiin jo täysi-ikäisiä, juteltiin kaverin äitin kans ja hän sanoi, että "Luuletteko tosiaan, että en tiennyt, mitä täällä (heidän kotonaan) on tehty? Mattopyykkiä keskellä yötä, patjat oksennuksessa jne." :D eipä silloin mitään puhunut :)
 
En mä alaikäisenä jäänyt koskaan kiinni, vaikka kyllä vanhempani tiesivät etten mä ihan selvinpäin viikonloppuja viettänytkään. 18v synttäreitä juhlittuani jäin kiinni, kun sain jonkin kohtauksen jo kotiuduttuani ja äitini vei mut päivystykseen :ashamed:
 
Erään tallinnan päiväristeilyn jälkeen (luokkaretki kasilla) oli kaverit niin naamat että yks joutui sairaalaan alkoholimyrkytyksen takia.. Äkkiä levisi sana vanhemmille ja seuraava luokkareissu olikin sitten Lieksaan kun kaikki muut luokat pääsi Norjaan :headwall: :headwall:
 
Soitin 14-15 vuotiaana kännissä äidille, että voisko se tulla hakeen mut yksistä bileistä ja kun äiti saapui paikalle, olin kysynyt, että josko se veis mut kaupungille jatkoille (itselläni ei mitään muistikuvaa)... Arvatkaa vaan pääsinkö jatkoille kaupunkiin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Soitin 14-15 vuotiaana kännissä äidille, että voisko se tulla hakeen mut yksistä bileistä ja kun äiti saapui paikalle, olin kysynyt, että josko se veis mut kaupungille jatkoille (itselläni ei mitään muistikuvaa)... Arvatkaa vaan pääsinkö jatkoille kaupunkiin :whistle:
mä luulisin että et päässyt :D
 
Pletskinz
Jäin eilen ekan kerran kiinni juomisest
ja taitaa tulla rattijuopumus ja huumausainerikos kaupan päälle
kahet veritestit otettu ja putkaan kolmeks tunniks nukkumaan:S
ja vanhemmathan sai itse tulla hakemaan mut ja kaverin poliisiasemalta
klo:03.30 yöllä eikä ollu kovin tyytyväisiä:O
 
Boogyman
En ole koskaan ollut ryypiskelemässä missään....olen kyllä ilallisilla yms. saanut jo teininä maistella viinejä. Joten ei ole ollut mitään tarvetta vetää päätä täyteen tai mennä jonnekkin piiloon juomaan :D
 
ei maistu enää
En jäänyt koskaan kiinni tai ainakaan äiti ei ilmaissut, että olisi tajunnut meidän juoneen tai olevan krapulassa. Melkein joka viikonloppu ryypättiin 14 vuotiaasta reilu parikymppiseksi. Ihan kunnon kansalainen minusta kuitenkin tuli. Nykyään juon pari-kolme kertaa vuodessa alkoholia.
 

Yhteistyössä