Miten ja mitenpaljon ulkoilette, te joilla vain 1 lapsi alle 1v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Mietin, kun meillä on 10kk vauva, joka ryömii, mutta ei vielä konttaa tai kävele. Tosi vähäiseksi on jääneet ulkoilut viime viikkoina. Meiltä kun mennään kauppaan autolla eli sellaista asiointirataskävelyä ei ole. Eli ulos mennään ratastelemaan ihan omassa lenkkeilymielessä ja muutaman kerran olen yrittänyt vauvan kanssa puuhata lumessa, mutta eipä tuo siellä kovin hyvin viihdy istuskelemassa tai ryömimässä. Ollaanko ihan ainoita, jotka tuntee ulkoilevansa kovin vähän?

Minä myös.

Arkipäivisin kävellään kyllä rattailla mummolaan( 0,5 km) ja takas. myös kaupassa käydään. Pulkkailtu ollaan "lämpiminä" päivinä pari kertaa mutta musta tuntuu niin turhalta kun ei vielä kävele niin tyty vaan patsastelee paikallaan, kylmä raasulle tulee! Varmasti ulkoillaan enempi kunhan oppii kävelemään. :)

Tuossa vaiheessa ulkoilin joka päivä. Puolen vuoden iässä aloin ulkoilla päivittäin.

Oliko silloin talvi? Nimittäin minäkin ulkoilin vähintään joka toinen päivä ellen melkein joka päivä vielä syksyllä. Nyt jotenkin on jäänyt, kun kelit on olleet mitä on: tiet välillä huonosti aurattu ja viimaa sun muuta. Eli ei itsekään tee niin mieli lähteä kävelylle. Ehkä taas kun kevätaurinko kunnolla alkaa paistaa!

käydään syöttämäs hevoset ja hakemas puita ja lumitöitä hiukan, posti haetaan, siivotaan talli, kuskataan vesiä. ei nuku rattaissa muuten ku kävelyllä joskus, mutta näköjään talliin nukahtaa kun kattelee hevosten rouskutusta hetken. Yhteensä menee tunti pari, siitä aina osa tallissa mis on pikkuisen plussalla.

sit kun alkaa kuravuodenaika, niin tuo tietenkin alkaa käveleen ja on jatkuvasti naamallaan rapakossa syömässä santaa ja lantaa, vai arvaanko väärin?

Poika on pian 9kk. Kerran tai pari kertaa päivässä käydään kaupassa, kirjastossa tms. kävellen, lapsi siis rattaissa. Joskus käydään pulkkailemassa, mutta aika harvoin muutoin ulkoillaan ns. ilman asiaa/päämäärää. En oikein osaa vielä noissa leikkipuistoissa käydä. Konttaa kyllä, mutta ei tuolla lumessa.

Koiran kanssa tuli tehtyä päivittäin tunnin-puolentoista lenkki, vauva oli kantorepussa mukana mutta nukkui usein osan ajasta. Joskus reilun vuoden iässä, kevään tultua, alettiin käydä puistoissa erikseen. Päivittäistä piha-/puistoulkoilua on ollut noin 1 v 2 kk iästä lähtien.

Mulla on 10 kk ikäinen vauva. Ulkoilutan kerran päivässä, nauttii todella paljon leikkipuiston vauvakeinusta. Ulkoilen lähinnä oman mielenterveyteni vuoksi, sisällä hajoaa pää.

itsellä on tällä hetkellä 1.3 vuotias. Ulkoillaan päivittäin vähintään puoli tuntia, yleensä tunti. Usein käydään kaksi kertaa päivääs ulkona. Kun neiti oli 10kk kävimme silloinkin ulkona joka päivä, jos ei satanut kaatamalla vettä. Itse nautin ulkoilusta ja niin tekee myös tyttökin. Kun on siihen oppinut vauvasta lähtien. jos pakkasta yli -10 astetta olemme sisällä a ne päivät ovat kamalia, kun tyttö haluaisi ulos. (osoittaa ulko-ovea tai hakee ulkovaatteitaan minulle)

ulkonahan voi lasten kanssa tehdä vaikka mitä, jos vain käyttää mielikuvitusta

Hee, täällä ilmoittautuu yks huono äiti, ainakin täsä suhteessa. Mä käyn poikani kanssa ehkä kerran viikossa vartavasten kävelyllä. Päivittäin käydään kuitenkin pikaseen pissattamassa koirat, jotka tosin ei suostu näin talvella juuri talonkulmaa pidemmälle kävelemään, ja kaupassa ehkä joka toinen päivä.

Yhteistyössä