Miten ja minne halvalla, ulkomaille neljän lapsen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkkejä kiitos

Vieras
Eli joku halpismatka mietteissä. Keskisuomesta ollaan, eli lähtökentäksi käy Tampere tai Helsinki-Vantaa. Huhti-toukokuulla, reissuun lähtee kaksi äitiä ja neljä lasta, iät 1v, 1v, 6v ja 7v. Lyhyt lentomatka, ei tarvita laalaalandioita, vaan hyvää ruokaa, rentoa oloa ja eloa, ehkä rantaa, ehkä museoita tai muuta nähtävää.

Mihin sinä lähtisit jos budjetti olisi tiukka, matkassa voisit olla 4-7 päivää, lentoaika max nelisen tuntia. Myös laiva- tai junamatkustus ok.

Kiitos.

En oo koskaan kokeillut,mutta ihan tuli vaan mieleen: Jos ei tarvii rantalomaa eikä hellettä,niin Tukholma? Lentäen sinne ja laivalla takas (tai toisinpäin),perillä ainakin 1 yö hotellissa. Isommat lapset sais elämyksen ku pääsis lentokoneella,mutta matka-aika on niin lyhyt että 1veet ei ehdi hermostua. Tai sitten joku muu Euroopan pääkaupunki,esim Amsterdam,Bryssel,..

Mun mielestä lomaa ei kanata koskaa tehdä siitä lähtökohdasta, että sen on oltava halpa. Loma voi mennä harakoille kun jouduttekin paikkaan, jolla ei ole teille mitään annettavaa. Mielummin säästäisin sen toisen vuoden siihen, että se ulkomaan reissu voi olla teidän näköinen ja suuntautua juuri sinne, minne haaveilette. Ei se hinta vaan se laatu....

Terkuin juuri tylsän halppisloman viettänyt ja joka ei kyllä samaan lankee enää toista kertaa..

Edinburgh! Ryanairilla lentää todella halvalla ja juuri sopivan kokoinen kaupunki koluttavaksi neljässä päivässä :) Rauhallinen, kaunis kaupunki, etenkin näin keväällä! Kaupungista löytyy monenlaista museota ja tietenkin Edinburghin linna, jossa saa ihastella vaikka mitä!

Oi kiitos tuosta Edinburgh vinkistä. Sinnehän pääsee Tre:elta, ihana kaupunki (olen pikaisesti käynyt) ja kevät jo pitkällä huhtikuussakin. Pitää katsella lentohintoja :)

Kyllä tässä ihan halpislomalle lähdetään, en muutenkaan tykkää maksella valmismatkojen hintoja. Saanko kysyä missä teillä niin kauhea halpaloma oli?

Tukholma on liiankin tuttu, olen asunut siellä. Kolmårdenia ja Visbytä olen miettinyt.
Pärnuun ollaan menossa loppukesästä.

Kiitos vastanneille.
Ap :)

Oi kiitos tuosta Edinburgh vinkistä. Sinnehän pääsee Tre:elta, ihana kaupunki (olen pikaisesti käynyt) ja kevät jo pitkällä huhtikuussakin. Pitää katsella lentohintoja :)

Kyllä tässä ihan halpislomalle lähdetään, en muutenkaan tykkää maksella valmismatkojen hintoja. Saanko kysyä missä teillä niin kauhea halpaloma oli?

Tukholma on liiankin tuttu, olen asunut siellä. Kolmårdenia ja Visbytä olen miettinyt.
Pärnuun ollaan menossa loppukesästä.

Kiitos vastanneille.

No, me sorruttiin elämämme ekaa kertaa pakettimatkaan ja Mallorcalle. Ihan kamala paikka. huih. Me ollaan kierretty omatoimimatkoin Japani, Meksiko, Uusi-Seelanti ja montaa muutakin maata. Ajateltiin tällä kertaa jotain helppoa ja edullista, nääs meidän kaukokohteet ei oo koskaan ollu hirveen edullisia matkoja, mutta ei ollu tosiaan sitten meidän juttu tää Mallorca.

Edinburg voisi olla hauska kyllä. Olen siellä itsekin käynyt. Autoloma irlannissa ja pohjoiskotlannissa ovat olleet ihania nekin. Pieniä kapeita maaseututeitä, kauniita maisemia, vanhoja linnoja ja suloisia B&B majoituksia. Todella tunnelmallista lomailua!

No minulle "halpaloma" tarkoittaa nyt lähinnä sitä että hankin itse lennot joko halpalentoyhtiöltä tai sitten tarjouksesta Finskiltä/ Luffelta/ Blue1:lta tms. Eli lennän Euroopan sisällä, omatoimisesti.
Halpaloma voi myös olla äkkilähtö pakettimatkalle.

"Kalliimpi" suuntautuu sitten Euroopan ulkopuolelle, ts. lennot ovat paria satkua kalliimmat, reissussa ollaan pidempään kuin viikko jne.

Toki joku Australia/ Uusi Seelanti olisi kiva. Mutta tässä on nyt tarkoitus lähteä siskon kanssa pikalomalle muutamaksi päiväksi, ei elämyslomalle toiselle puolelle maapalloa. Noita tehdään sitten koko perheellä, tulevaisuudessa, jos taloudellinen tilanne antaa periksi, sekä työtilanteet. Miehet jätetään tämmöisiltä pikapyrähdyksiltä kotiin.

Alan nyt tutkailemaan tuota Edinburgia. Norwegian Airilta saisi niitä edullisia lentoja Barcelonaan, mietin vaan onko se vähän liian "suurkaupunki" jotta voitaisi viettää rento pari päivää lasten kanssa. Olisihan siellä Gaudia ja rantaa ja Dalia voisi matkustaa katsomaan jne.

Kiitos vastanneille. Pariisiin suunnittelen yllärimatkaa meidän 10v hääpäivälle ;)

[QUOTE="hmm";23398691]miteen olisi turkki? halpa maa..
vuokraa asunnon viikko on noin 150-200€ ja lennot 200-400e per hlö[/QUOTE]

No turkista ei kyllä kannata vuokrata asuntoa, kun turkista saa All inclusive -hotellipaketin viikoksi 400-500 eurolla ja kahdeksi viikoksi 600 eurolla. Ja siis all inclusive tarkoittaa, että ruoat ja juomat sisältyy hintaan.

Sun matkasi tulisi maksamaan suurin piirtein: lennot 800-1600 euroa (4x200=800 euroa - 4x400=1600 euroa) ja majoitus 150-200 euroa eli yhteensä noin 1000-1800 euroa. (1-vuotiaista ei mene lentomaksua). Siihen päälle ruoat ja juomat.

Ja jos all inclusive-paketin saa hintaan 1600-2000 euroa (1-vuotiaista menee yleensä taas joku nimellinen maksu, kuten 30 euroa tms), niin kumman vaihtoehdon valitsisit?

Suosittelen Liettuan Kaunasta ja siellä hot. Kaunas. Hotelli ihanan kävelykadun varressa, lyhyt matka viehättävään vanhaan kaupunkiin. Kaikki lähellä hotellia: ostosmahdollisuudet, museot.... Ja hotellissa ilmainen minigolf katolla, kuntosali ja sauna uima-altaineen löytyy myös. Erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Jos kiinnostuit, kannattaa lukea booking.com-sivuilta asiakasarviot ym.

Kaunas kiinnostaisi, mutta Ryanin lentoajat ei käy lasten kanssa reissatessa, lento lähtee vasta kymmenen aikaan illalla :(
Edinburghin hotelli ja bb tarjontaa olen tässä katsellut, voisi hyvinkin olla meidän kohde.
Lisääkin saa ehdottaa. Sisko ehdotti Berliiniä.

Berliini on hyvä paikka. Siellä on helppo liikkua lasten kanssa. kaikki tosi selkeää. keväällä ihan mukava paikka, talvella kovin synkkä. Itse olen ollut vapun aikoihin Berliinissä ja ihanaa oli. Paljon siellä on nähtävää ja edulliset hinnat. Muutenkin kaikki sujuu tosi sutjakkaasti.

No eikös lomalla saa valvoa vähän pidempään..

Ryan air ja lontoo suosittelee tämä mami..

p.s mutta mielummin säästäisin kanssa toisen vuoden kun menisin pilaamaan loman sillä että lomalla raha on tiukassa.. :)

No eikös lomalla saa valvoa vähän pidempään..

Ryan air ja lontoo suosittelee tämä mami..

p.s mutta mielummin säästäisin kanssa toisen vuoden kun menisin pilaamaan loman sillä että lomalla raha on tiukassa.. :)

Joo saa toki, mutta enpä tahdo lentää kahden yksivuotiaan, kuusi- ja seitsemänvuotiaan kanssa lennolla, joka on määränpäässä puolen yön jälkeen. Siitä sitten kahdella taksilla siirtyminen hotelliin, sisääntsekkaus jne. Jos helpommallakin voi päästä :)

En ymmärrä miksi pitäisi säästää vuosi. Kun ei se tämän loman kohdetta muuttaisi, tai loma pituuttakaan. Nyt on parin päivän, max viikon loma siskon ja lasten kanssa, perheen kanssa sitten ne pidemmät lomat toiste. Ei meillä raha tiukassa lomalla ole, vaan pointti on se, että tehdään edullinen Euroopan loma, mikä sopii nyt just tähän hetkeen :)

Budapest on tuttu, olen ollut opiskelijavaihdossa siellä vuoden. Kroatiassa asuu veli perheineen, sinne mennään varmaan vuoden päästä kesällä kun heidän kaksosensa vähän kasvavat.

Kiitos taas vinkeistä,

Berliiniä suosittelen minäkin lasten kanssa. Turvallinen, helppo liikkua, kiva eläintarha (rip Knut), hyvää ja edullista ruokaa, halvat hotellit. Me olimme siellä viisi päivää kun kaksosemme olivat 8kk, esikoinen 3v. Ihana reissu :)

Edes silloin tällöin matkustavan kannattaa hommata Bank Norwegianin luottokortti. Hieman reilun vuoden ollut itselläni ja tänä syksynä heitin ilmaisen reissun Puolaan. Vain hotelli piti maksaa omasta pussista, mutta varasin senkin Norwegian Hotelsin kautta joten siitä tuli muistaakseni 5 tai 10 prosenttia cashpointteja seuraavaa reissua varten.

Laitettiin miehen kanssa vielä tuo perhetili Norwegianiin kun kuitenkin pisteet kerätään yhdessä ja matkustetaankin aina yhdessä.

Jos haluatte lukea Norskin eduista pidemmästi niin tuossa aika kattavasti selitetty: https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottokortti/

Siinähän tulee mukana matkavakuutus ja sen sellaista, jokin yllätyspalkintokin ekan reissun jälkeen joka on käytännössä matkustajaluokan korotus ilmaiseksi tai ns. bisnesjonoon pääseminen turvatarkastukseen.

Lennot otan yleensä kotimaisesta Lentobotista https://lentobotti.fi sillä se hakee lentoja yötä päivää ja parhaat tarjoukset ovat aina siellä ekana.

Toimiva combo, oletteko kokeilleet? Heittäkäähän kokemuksianne näistä myös.

Menisin johonkin kivaan maahan lähelle ja majoittuisin siis suomalaisen asuntoon. Ulkomailla asuu tosi paljon suomalaisia. Ne menee Suomeen ja voisit antaa niiden majoittua sinun asuntoon samaan aikaan. Kumpikin maksaisi vain lentonsa ja ruokansa ja menonsa siellä ulkomailla mutt asunnosta ei tarvisi maksaa.

Edes silloin tällöin matkustavan kannattaa hommata Bank Norwegianin luottokortti. Hieman reilun vuoden ollut itselläni ja tänä syksynä heitin ilmaisen reissun Puolaan. Vain hotelli piti maksaa omasta pussista, mutta varasin senkin Norwegian Hotelsin kautta joten siitä tuli muistaakseni 5 tai 10 prosenttia cashpointteja seuraavaa reissua varten.

Laitettiin miehen kanssa vielä tuo perhetili Norwegianiin kun kuitenkin pisteet kerätään yhdessä ja matkustetaankin aina yhdessä.

Jos haluatte lukea Norskin eduista pidemmästi niin tuossa aika kattavasti selitetty: https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottokortti/

Siinähän tulee mukana matkavakuutus ja sen sellaista, jokin yllätyspalkintokin ekan reissun jälkeen joka on käytännössä matkustajaluokan korotus ilmaiseksi tai ns. bisnesjonoon pääseminen turvatarkastukseen.

Lennot otan yleensä kotimaisesta Lentobotista https://lentobotti.fi sillä se hakee lentoja yötä päivää ja parhaat tarjoukset ovat aina siellä ekana.

Toimiva combo, oletteko kokeilleet? Heittäkäähän kokemuksianne näistä myös.

Olipa ihan käsittämättömän helppo hankkia tuo luottokortti. :eek:

Aiemmin kun olen hakenut, niin on pitänyt kertoa sitä ja tätä ja laittaa tietoihin vaikka mitä mut tähän vain ja ainoastaan tulot ja lainat.

Tykkään! Ja vielä enemmän tykkään siitä ettei tarvitse vastedes jokaikinen kerta hankkia erikseen matkavakuutusta.

Täällähän oli hyviä juttuja. Tosin en tuota Norwegianin korttia sen vuoksi suosittele, koska toinen norjalainen on parempi. Kannattaa katsoa Komplett Bank mastercard luottokortti, jos on tarvetta. Siinä on jopa 50 päivää korotonta maksuaikaa. Itse lähinnä nettiostoksiin käytän luottokorttia, kun siin on se maksuturva. Tokihan matkuvakuutus on myöskin kätevä, jos kortilla maksaa lomareissun.

Yhteistyössä