Miten ja millon synnytykset alkanu?

Osasitteko odottaa vai alkoiko "yllättäen" (siis oliko pidempää jo merkkejä että lähestyy)?

Mitä teitte kun tuli lähtö sairaalaan, tuliko kiire?

Tuleeko ne vedet aina (ja paljonko sitä tulee) jo kotona ja pitääkö sitä mennä suihkuun vai kuivata vaan vaikka pyyhkeellä?

Mitäs muuta? Tuliko isomman hädän tarve jne?

Älkääkä naurako kun mistäs mä voin tietää kun ekaa vasta oottelen :saint:
 
Limatulppa irtos sunnuntaina, supistukset alko tiistai-iltana, jolloin tietty heti (ekaa odotin) ampaisin synnärille, josta passittivat mut kotiin odottelemaan ja torstaiaamuna tympäännyin koko ajan jatkuneisiin supistuksiin ja sillon ottivat mut sisään, lisäsivät potkua synnytykseen ja puhkaisivat kalvot (en osaa yhtään arvioida miten paljon oli vettä), nyt odottelen toista rv 37+2 ja yhtä jännää on kuin ekaa odottaessa, kun kaikki voi kuitenkin mennä ihan erilailla. :D Mulle sanottiin synnärillä vaan, että et sä onnesi ohi nuku, ota rauhallisesti! :wave:
 
Ei ollu pidempään tuntemuksia vaan supistuksilla alkoi kumpikin.. Ei mene vedet aina, mulla vasta puhkaistiin molemmissa kalvot synnytyssalissa ku ei ollu menny. Mut kyl sitä vettä kai aika lailla voi sit lorista kun ne menee, mut ei oo tosiaan kokemusta! Kyl sen sit tietää ilman vesienki menoja että on synnytys lähestymässä kun supistukset on kivuliaampia. Mulla on molemmat syntyneet ennen laskettua aikaa, toinen viikkoa ennen, toinen 10pv.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:02 vieras kirjoitti:
Osasitteko odottaa vai alkoiko "yllättäen" (siis oliko pidempää jo merkkejä että lähestyy)?

Mitä teitte kun tuli lähtö sairaalaan, tuliko kiire?

Tuleeko ne vedet aina (ja paljonko sitä tulee) jo kotona ja pitääkö sitä mennä suihkuun vai kuivata vaan vaikka pyyhkeellä?

Mitäs muuta? Tuliko isomman hädän tarve jne?

Älkääkä naurako kun mistäs mä voin tietää kun ekaa vasta oottelen :saint:
Keskimmäinen käynnistettiin.
Eka ja kolmas oli melko samanlaisia eli rv38 vedet meni, ihan yllättäin, ei suurempia ennakoivia supistuksia tms. Vettä tuli niin että sänky kastui ja muutama jättipyyhe kastui ja vielä vessanpönttöönkin sitä vettä riitti :eek: :D ! Suihkussa olin kerinnyt käydä ennen nukkumaan menoa. Isomman hädän tarve tuli ja sitä tuli ja tuli :whistle: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:02 vieras kirjoitti:
Osasitteko odottaa vai alkoiko "yllättäen" (siis oliko pidempää jo merkkejä että lähestyy)?

Mitä teitte kun tuli lähtö sairaalaan, tuliko kiire?

Tuleeko ne vedet aina (ja paljonko sitä tulee) jo kotona ja pitääkö sitä mennä suihkuun vai kuivata vaan vaikka pyyhkeellä?

Mitäs muuta? Tuliko isomman hädän tarve jne?

Älkääkä naurako kun mistäs mä voin tietää kun ekaa vasta oottelen :saint:
Ei pöllömpii kysymyksii. :D
Piti viä vastailla että ekasta ei tullut hoppu, tokasta tuli suhteellisen..
Vessahätää ei ollut, ramppasin iha tarpeeksi jo päivällä vessassa.
Kyllä suoli yleensä on tyhjentynyt että ei synnytyksessä sitä tule kamalasti. ;)
Ja jos tulee niin et sä siihe kiinnitä huomiota, sulla o muutaki ajateltavaa.
 
no koko päivän olin rampannu vessassa.. mitää ihmeellistä ei ollu huomioitavaa.. en osannu yhtää aavistaa et yöllä lähtö tulis...
Lapsivedet meni sänkyy.. sänky kastui,eteinen lainehti, vessa lainehti, auto kastui ja sitä tuli vielä kahdesti sairaalassa.. et melkosesti sitä vettä on ollu :eek: Suihkussa kävin normaalisti ja kahvit siinä vielä juotii ennen ku lähdettiin.. Sairaalasta sanottii et ei mikää kiire ole tulla.. et oo kotona nii kaua ku pystyt.. :whistle: koskaa ei ollu sellasia suppareita et en ois niitä kestäny.. ja jos oisin pitkääki ollu kotona ois ukko joutunu kätilöksi.. :whistle: synnytys siis kokonaisuudessaan vesien menosta n. 2,5tuntia.. :whistle: :eek:
 
Eka supistuksilla. Kalvot puhkaistiin sairaalassa ja veden määrää en tiedä. Ei tosiaan olis ees ollu kiire sairaalaan, mut ottivat sisään, ku supistukset oli kumminkin säännölliset. Ennakoivia supistuksia oli ollu useemman viikon. (vauva synty 36+5)
Kakkoselta tuli ensin yks tajuttoman kova supistus. Sit 10min päästä tuli toinen ja meni veet ja sit alko tauottomat supistukset. Tuli tosi kiire ja vauva synty ambulanssiin. Vettä tuli useemmassa erässä ja kasteli joka paikan.
Kolmoselta meni kotona veet vessanpönttöön ja aika paljon tuli silläkin kertaa. Sairaalaan kumminkin kerittiin ambulanssilla, vaikka kiire oli taas.

Kaikilta kolmelta oli supistuksia puolesta välistä asti ja ehkä rv34 asti jo kipeitäkin. Kaikki syntyny vähän etuajassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:16 Pikkuäiti kirjoitti:
Yht äkkiä tuli kipeä supistus (siis niin ku puun takaa) ja ne tuli heti tiheellä välillä ja koko ajan kipeempinä, siit ekast supparist 45 min ni lähdettiin sairaalaan jossa tunnin päästä oli tyttö syntyny! :D
Tuo "liian" nopeeta tapahtuva pelottaa näin ekaa odottavaa kun mieheltä menee tuo 45min jo tulla töistä kotio (jos alkaa arkipäivän pukkaamaan) entä jos alkaa syntymään kun oottelen miestä ja yksin oon. Pitäskö soittaa varmuudeksi siten heti ambulanssikin samantien ja kattoo kumpi tulee ekana. Apua jos se rupee tulemaan yksin ollessa ja tuleekin vauhdilla - eihän siinä osaa tehdä mitään :eek:
 
Kaikilla kolmelle kerralla lääkäri on sanonut, että jos tenava ei tiettynä päivänä ole syntynyt, niin sitten tulet aamulla tänne ja synnytys käynnistetään 9.00...

Jossain viikon 41jarisat vaiheilla synnytykset sitten on käynnistetty ja illan tunteina on syntynyt reippaita, äänekkäitä ja isoja (4000 g-4500 g) jätkiä, joilla ei ole ollut minkäänlaista kiirettä maailmaan.

Piika-äiti
 
ekasta alkoi supistuksilla myöhään illalla ja ei menny vedet vasta kun sairaalassa kun puhkaistiin kalvot. ei ennakoinut muuten kuin niin, että päivällä mun siivotessa mies ilmoitti tulevansa kotiin vasta myöhään niin tuli sellanen tunne, että parempi lopettaa siivoilut ettei synnytys ala sillä aikaa kun mies kaukana töissä. Mies ehti olla reilun tunnin kotona kun supistelut alkoi :)

toisesta heräsin yöllä kun lirahti ja menin vessaan ja sitä vettä sit riitti aivan kiitettävästi. muutama side tuli vaihdettua ennenkuin kotiovesta päästiin. ei ennakoinut mitenkään. suihkussa oli tarkoitus käydä, mutta supistukset alko heti niin voimakkaina ja tiheästi että jätin käymättä :)
 
Mya
Mulla ainakin supistukset käynnistyi aika laimeina sunnuntaina aamuyöllä. Tiesin kyllä heti että oli tosi paikkai edessä, sillä aiemmin ei mulla ollut mitään kivuliaita supistuksia. Mitään muita ennakko-oireita ei mulla ollut, mutta osasin kyllä odotella jo tilanteen kehittymistä kun viikkoja oli 41.
Limatulppa meni aamulla.

Sairaalaan lähdin sunnuntaina n. kello 15 kun supistukset muuttuivat kivuliaammiksi.
Vedet menivät vasta sairaalassa kalvojen puhkaisussa.

Poika syntyi sunnuntai-iltana 23.40
 
SonataSelene
ei mitään merkkejä...suppareilla alkaneet kaikki. kolmosesta kyllä tiesin että "kohta" koska viikolla oli jo menny yli LA:n.

eka rv 39+4
toka rv 38+3
kolmas rv 41+0
 
Onko supistuksia tälläset kun vähän kiristää koko mahaa, vähän koskee? mistä ne erottaa "normaalista" vatsanväännöstä kun mulla aina koskenu mahaan millon mistäkin syystä, mistä mä tiedän että on suppareita. Nyt rv 28 ja esim. tänään kiristelly mahaa pitkin päivää, pystyy kuiteski olemaan...on ehkä näin joskus ennenkin tuntunu..siis mulla ärtyvä suoli muutenkin ja millon millastakin vatsanpuruja...koskenu enemmän tai vähemmän.
 
Molemmat synnytykset käynnistyi viis päivää yli lasketun ajan yöllä. kesken unien heräsisn supistuksiin, jotka sitten voimistui vähitellen. Kyllä niistä supistuksista heti huomas että ne on synnytyssupistuksia. Ne oli heti kipeitä, ei yhtään sellaisia kuin harjoitussupparit. Sairaalaan lähtettiin kun säännölliset supistukset jo useamman tunnin ja niin kipeet että oli jo tosi paha olla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:02 vieras kirjoitti:
Osasitteko odottaa vai alkoiko "yllättäen" (siis oliko pidempää jo merkkejä että lähestyy)?

Mitä teitte kun tuli lähtö sairaalaan, tuliko kiire?

Tuleeko ne vedet aina (ja paljonko sitä tulee) jo kotona ja pitääkö sitä mennä suihkuun vai kuivata vaan vaikka pyyhkeellä?

Mitäs muuta? Tuliko isomman hädän tarve jne?

Älkääkä naurako kun mistäs mä voin tietää kun ekaa vasta oottelen :saint:
Ekalla käynnistettiin. ei tullut vesiä ollenkaa, oli kuivunut.
isomman hädän tarve tuli vasta ku peräpuikko laitettiin. ja hyi hemmetti et se oliki ilikiää.
tokalla en osannut aavistaa nukkumaan mennessä että yöllä tasan 12 alkaa supisteleen ja sitä jatku kunnes sit aamul 7-8 välil lähin sairaalaan ku en kestänyt/tohtinut olla enää kotona. ei ollut isompaa hätää. antoivat ensin spinaalin ja vasta sitten hoksasivat antaa peräpuikon. ihan kiva nii. mikäs siinä oli istuskella ku ei sattunut mihinkään. oisin voinu istua siin vaik kui kauon mut rupes jo hävettään nii nousin pois :D
 
RV 41+1 Yöllä n.4.00 alkoi selkäjomotuksella :/ ,vähitellen selkää alkoi polttaa ja alkoi tulla supistuksia...mutta ei tuntuneet missään vaiheessa mahassa kivuliaina vain selässä.

Sitten irtosi limatulppa n.10-11.00

Sairaalaan lähin 12.00....oli 3cm auki

sitten l opulta tyttö syntyi 23.34 :heart: :heart:

niin vedet ei meneet ,kalvot puhkaistiin<br><br>
 
Tässä parasta aikaa odotellaan viidennen synnytyksen käynnistymistä. Vauva on jo melko alhaalla, painaa peräsuoleen. Muuten tuntuu olo hyvin energiseltä ja mukavalta.

Supistelee jo päivittäin napakasti ja usein. Silti tässä voi mennä vielä sen pari viikkoa, toisaalta voi olla ettei menekään ;) Yöunet huonot, ruokahalu vähentynyt, rauhallinen olo.

Synnytykset käynnistyneet supistuksilla ja lapsivedet menneet kotona. Siitä sitten lähdetty hiljalleen kohti sairaalaa paitsi kakkosen kohdalla mentiin lujempaan kun vihreät lapsivedet...
 
Esikoisesta alkoi rv 41 aamulla klo 6 mahakipu, jota luulin siis mämmistä johtuneeksi mahakivusta, koska edellisenä päivänä oli samantapaista kipua. Nukuin ysiin asti, jolloin kipu oli kovempaa ja tajusin, että ne oli supistuksia. Sairaalaan mentiin klo 11.30 ja poika syntyi vasta 21.42. Kalvot puhkaistiin sairaalassa. Ei siis tullut kiire tms.

Kuops käynnistettiin, joten siinä ei kamalasti kerrottavaa. Oli 4h synnytys, äkkiä oli kaikki ohi =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
Onko supistuksia tälläset kun vähän kiristää koko mahaa, vähän koskee? mistä ne erottaa "normaalista" vatsanväännöstä kun mulla aina koskenu mahaan millon mistäkin syystä, mistä mä tiedän että on suppareita. Nyt rv 28 ja esim. tänään kiristelly mahaa pitkin päivää, pystyy kuiteski olemaan...on ehkä näin joskus ennenkin tuntunu..siis mulla ärtyvä suoli muutenkin ja millon millastakin vatsanpuruja...koskenu enemmän tai vähemmän.
noi kuulostaa harjoitussupistuksilta jotka ihan harmittomia. mulla tuli harjoitussuppareita paljonkin, välillä vähän kivistikin. Mulla kans paljon suolistoperäisiä vatsavaivoja ja nehän aiheuttaa sit harjoitussupistuksiakin. Mutta kyllä ne "oikeet" supistukset huomaa. ne on paljon voimakkaampia.
 
Minulla koko päivän tuntui että painoi alavatsaan, mutta en arvannutkaan että ne oli supistuksia=) valvoin yöllä 24.00-4.00 ja sitten herätin miehen ja sanoin nyt lähdetään en kestä enää näitä kipuja. Menimme sairaalaan siellä tehtiin toimenpiteet ennen synnytyssaliin menemistä ja kalvot puhkaistiin siellä kun ei aikaisemmin puhjennut. ja poika syntyi 11.58 22.5.2006 =)
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:16 Pikkuäiti kirjoitti:
Yht äkkiä tuli kipeä supistus (siis niin ku puun takaa) ja ne tuli heti tiheellä välillä ja koko ajan kipeempinä, siit ekast supparist 45 min ni lähdettiin sairaalaan jossa tunnin päästä oli tyttö syntyny! :D
Tuo "liian" nopeeta tapahtuva pelottaa näin ekaa odottavaa kun mieheltä menee tuo 45min jo tulla töistä kotio (jos alkaa arkipäivän pukkaamaan) entä jos alkaa syntymään kun oottelen miestä ja yksin oon. Pitäskö soittaa varmuudeksi siten heti ambulanssikin samantien ja kattoo kumpi tulee ekana. Apua jos se rupee tulemaan yksin ollessa ja tuleekin vauhdilla - eihän siinä osaa tehdä mitään :eek:
Hyvin harvalla eka syntyy nopeesti. Ja uskon että miehelläsi on aikaa tulla kotiin sinua hakemaan. Tai voithan mennä taksillakin, jos siltä tuntuu. Ambulanssia ei varalta kannata tilata. Vain siinä tapauksessa, et supistukset tulee heti tosi tiheesti ja tosi kipeinä, tai jos vedet menee aikaisilla viikoilla. Kyllä sen oikeesti erottaa, et onko kiire. =)

Mulla eka synnytys kesti 10h. Toinen 1h3min ja kolmas 56min.

Ja mua vaan lohduttelivat, et nuo syöksysynnytykset on yleensä jotenkin niin luonnollisia ja ne menee nopeudestaan huolimatta hyvin. Et hyvin harvoin on vauvalla mitään hätää, jos syöksyllä syntyy. Ja kolmosta kun ootin, niin terkka vaan neuvo, et kannattaa koittaa kädellä vähän hidastaa vauvan tuloa, jos meinaa nopeesti tulla, ettei repeä paikat. :whistle: Mutta siis, mullakin eka synnytys oli suht pitkä. =)
 

Yhteistyössä